• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.843
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Windows 10

Jag har kört Defender utan annat Antivirus på Win 8/8.1 under mer än 1 år så det fortsätter jag med för W10.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.679
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Nu har jag uppgraderat till W 10 ifrån W 7 pro. En del inställningar att justera och sedan fungerar det bra. Hittills. Jag tycker att min dator och internet blev rätt så mycket snabbare.

Eva
 
Senast ändrad:

Lariva2

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sala.
HBK-Nr
10348
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Jag har installerat Win 10 på min bärbar Toshiba L 750, tidigare med Win7.
Var tvungen att installera om Officepaketet samt windows live mail program, och
dessutom fungerarade inte WIFI drivrutinen på min dator.
Tyvärr klarar jag inte av att återställa till Win7 så det blir till att köra via kabel och vänta på någon hittar på drivrutinen för kortet.
Jag avvaktar med att installera Win 10 på stationära.

Lasse
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Windows 10

Jag har installerat Win 10 på min bärbar Toshiba L 750, tidigare med Win7.
Var tvungen att installera om Officepaketet samt windows live mail program, och
dessutom fungerarade inte WIFI drivrutinen på min dator.
Tyvärr klarar jag inte av att återställa till Win7 så det blir till att köra via kabel och vänta på någon hittar på drivrutinen för kortet.
Jag avvaktar med att installera Win 10 på stationära.

Lasse
Jag hade problem med W10 så jag återställde till W7 genom att klicka på Startknappen och skriva in: Återgå till Windows 7 i sökrutan.
Prova om Du inte redan har gjort det.
Nu fungerar allt som det gjorde förut.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Windows 10

Fungerar bra för mig.
En kompis skrev

" Jag fick själv problem men vis av erfarenhet kan jag nu tipsa om hur man ska göra. Gå in på er dator tillverkares hemsida och kontrollera kompatibilitet för Windows 10. Sparar väldigt mycket huvudbry. "

Tydligen inte alla märken som med enkelhet kan uppgradera till W 10.
Har själv en Lenovo. Inga problem.
 
H

hianders

Guest
Sv: Windows 10

I Aftonbladets nätupplaga finns en artikel fr SvD ang Windows 10. Intressant. Skall försöka få till en länk men har inte lyckats än. Kanske någon annan kan?

Inger
 

Lariva2

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sala.
HBK-Nr
10348
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Efter en uppdatering fungerar numera allt, till min stora belåtenhet.
mycket nöjd med resultatet
Lasse
nöjd Kabekörare
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Installerade W 10 i min gamla reserv-lap-top med W 7. Den blev mycket snabbare och jag stötte inte på några problem. Jag klickade bort all datainsamling såsom plats mm mm.
Däremot har jag ännu inte förstått vad den nya webläsaren "Edge" skall tjäna till, men någon finess måste det ju vara med den.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Windows 10

Upplever det samma wizard, det känns som datorn fick en vitamininjektion.
Som jag fattat det så ville MS byta webläsare och försöka komma bort ifrån explorers dåliga rykte med något nytt, däremot så öppnade jag edge och konstaterade att det påminner mycket om aftonbladet/expressen och liknande sidor, inte riktigt som jag vill ha det men det kanske går att plocka bort allt extra som jag är ointresserad av.

En sak som jag saknar, med 8.1 kunde jag genom att föra muspekaren upp till högra hörnet och därefter dra den nedåt, då fick jag fram en list i högerkanten med några alternativ (sök, stänga av, inställningar)
Försvann den funktionen med W10? Eller kan det vara så att jag fipplat med någon inställning?

Hur som helst så saknar jag det och varje gång jag nu ska slå av datorn så fipplar jag en hel del med muspekaren upp i högra hörnet innan jag kommer på att jag måste ner till vänstra hörnet, vanans makt...:D

Är det någon som testat "Kartor" mer ingående? tydligen går det även att ladda hem kartorna men jag har inte tagit tag i det.

Inget har strulat ännu vad jag märkt.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29789

Guest
Sv: Windows 10

Hej jag har lyckats tillsammans med mågen,funkar jättebra det enda som inte fungerade från början var att jag inte kom in på nätet.
Man fick koppla in en nätverkskabel och ladda ner drivrutiner till wi-fi sen blev alt kanonbra.
K-E H
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Upplever det samma wizard, det känns som datorn fick en vitamininjektion.
Som jag fattat det så ville MS byta webläsare och försöka komma bort ifrån explorers dåliga rykte med något nytt, däremot så öppnade jag edge och konstaterade att det påminner mycket om aftonbladet/expressen och liknande sidor, inte riktigt som jag vill ha det men det kanske går att plocka bort allt extra som jag är ointresserad av.

En sak som jag saknar, med 8.1 kunde jag genom att föra muspekaren upp till högra hörnet och därefter dra den nedåt, då fick jag fram en list i högerkanten med några alternativ (sök, stänga av, inställningar)
Försvann den funktionen med W10? Eller kan det vara så att jag fipplat med någon inställning?

Hur som helst så saknar jag det och varje gång jag nu ska slå av datorn så fipplar jag en hel del med muspekaren upp i högra hörnet innan jag kommer på att jag måste ner till vänstra hörnet, vanans makt...:D

Är det någon som testat "Kartor" mer ingående? tydligen går det även att ladda hem kartorna men jag har inte tagit tag i det.

Inget har strulat ännu vad jag märkt.

mvh jocke

Klicka på "fönstret" i nedre vä hörnet så har du inställningar m.m. där

EssoJ
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Windows 10

Upplever det samma wizard, det känns som datorn fick en vitamininjektion.
Som jag fattat det så ville MS byta webläsare och försöka komma bort ifrån explorers dåliga rykte med något nytt, däremot så öppnade jag edge och konstaterade att det påminner mycket om aftonbladet/expressen och liknande sidor, inte riktigt som jag vill ha det men det kanske går att plocka bort allt extra som jag är ointresserad av.

En sak som jag saknar, med 8.1 kunde jag genom att föra muspekaren upp till högra hörnet och därefter dra den nedåt, då fick jag fram en list i högerkanten med några alternativ (sök, stänga av, inställningar)
Försvann den funktionen med W10? Eller kan det vara så att jag fipplat med någon inställning?

Hur som helst så saknar jag det och varje gång jag nu ska slå av datorn så fipplar jag en hel del med muspekaren upp i högra hörnet innan jag kommer på att jag måste ner till vänstra hörnet, vanans makt...:D

Är det någon som testat "Kartor" mer ingående? tydligen går det även att ladda hem kartorna men jag har inte tagit tag i det.

Inget har strulat ännu vad jag märkt.

mvh jocke

Som sagt ovan, de sakerna hittar du nu på startmenyn. Eller så kan du med win+F söka efter allt, win+Q söka efter installerade program och (min favorit) win+X som ger en administrationsmeny. Dessa snabbval fungerar även i Win 8...

//Stefan
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
980
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Installerade W 10 i min gamla reserv-lap-top med W 7. Den blev mycket snabbare och jag stötte inte på några problem. Jag klickade bort all datainsamling såsom plats mm mm.
Däremot har jag ännu inte förstått vad den nya webläsaren "Edge" skall tjäna till, men någon finess måste det ju vara med den.
Förstår heller inte vitsen med Edge men geom att ändra i Standardinställningar kan du få tillbaka din gamla webbläsare mm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen