F
F.d. 59912
Guest
Jäpp, inga problem.Klarar den spänningsvariationerna?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jäpp, inga problem.Klarar den spänningsvariationerna?
Ja, när vi är uppe i Norrland utanför de större orterna eller i inlandet så kör vi med extern antenn. Det är bl.a. därför vi valde denna router då den har möjlighet att ansluta en extern antenn (för 3G/4G).Har ni en extern antenn? Är uppe i norrland och vet varken vilken router eller vilken operstör jag ska välja för att ha bästa möjligheter ute i skogen...
Tack Göran för info om sänkt pris. Var gäller det sänkta priset?Idag bör man satsa på den nyare modellen MR-600, sänkt pris för medlemmar nu, men har inte beställt än.
Färsk test med bra betyg
![]()
TP-Link Archer MR600: Snygg, snabb och problemfri 4g-router
Med 4g-routern Archer MR600 gör TP-Link inget märkvärdigt, men levererar en bra balans av rätt teknik och funktioner i ett användarvänligt paket.pcforalla.idg.se
![]()
TP-link Archer MR600 4G+-router med modem AC1200 - 4G-router
TP-link Archer MR600 är en snabb och pålitlig 4G+-router som delar ut ditt mobila bredband till flera enheter. Routern har inbyggt modem och fungerar med alla operatörer. Sätt i ett simkort och dela ut uppkopplingen hemma, på semestern eller som back-up ifwww.kjell.com
Operatör så är det viktigaste nästan att det är telias nät. Jag hoppas det skall fungera bra med min rut240 med standardantennerna monterade på taket. I värsta fall skaffar jag en riktbar antenn.Har ni en extern antenn? Är uppe i norrland och vet varken vilken router eller vilken operstör jag ska välja för att ha bästa möjligheter ute i skogen...
Hej JanneB,Tack Göran för info om sänkt pris. Var gäller det sänkta priset?
Sitter man med mobil eller surfplatta vid ett fönster (framrutan t.ex.) åt det håll där mobilmasten står så skärmar inte karossen något att tala om. Alla fönster är att betrakta som "hål" i karossen och släpper genom radio med bara liten dämpning. En alu-kaross däremot kan fungera som en Faradays bur och, radiomässigt, isolera en från omgivningen.Undrar så vad det är som gör skillnad. Vår bil är också med ett aluminiumskal, men våra båda mobiler och läsplatta så fungerar det hur bra som helst var vi än är i landet. På vår Sverigeresa 2016 ( https://www.husbilsklubben.se/threads/på-resa-genom-sverige.121014/#post-1023461 ) tog surfpotten slut. Men i Tyskland är det bedrövligt dåligt så när man kan köra där igen så har jag funderat på en router. Men då kanske förutsättningarna är ändrade igen 5G. Vi har Telia kort i våra enheter.
Jag har Telia både på mobilen och router,har inga större problem i Tyskland (utom delar av Moseldalen) enheten kopplar upp mot bästa nätoperatör utomlands,du kan välja en annan om du inte är nöjd med uppkopplingen utomlands, 5G kommer inte att förändra detta kommer finnas i större städer till att börja med,har också kortare räckvidd.Undrar så vad det är som gör skillnad. Vår bil är också med ett aluminiumskal, men våra båda mobiler och läsplatta så fungerar det hur bra som helst var vi än är i landet. På vår Sverigeresa 2016 ( https://www.husbilsklubben.se/threads/på-resa-genom-sverige.121014/#post-1023461 ) tog surfpotten slut. Men i Tyskland är det bedrövligt dåligt så när man kan köra där igen så har jag funderat på en router. Men då kanske förutsättningarna är ändrade igen 5G. Vi har Telia kort i våra enheter.
I Norrland är det bara Telia som funkar utanför dom större städerna etc.Har ni en extern antenn? Är uppe i norrland och vet varken vilken router eller vilken operstör jag ska välja för att ha bästa möjligheter ute i skogen...
Hej Göran. Tack för informationen. Nu har jag köpt den ... och sparat lite pengar tack vare Dig.Hej JanneB,
Precis som Rulleriets länk till kjell.com finner du just nu medlemspriset på 1190:- vilket är ett riktigt bra pris!
![]()
TP-link Archer MR600 4G+-router med modem AC1200 - 4G-router
TP-link Archer MR600 är en snabb och pålitlig 4G+-router som delar ut ditt mobila bredband till flera enheter. Routern har inbyggt modem och fungerar med alla operatörer. Sätt i ett simkort och dela ut uppkopplingen hemma, på semestern eller som back-up ifwww.kjell.com
Hej Göran. Tack för informationen. Nu har jag köpt den ... och sparat lite pengar tack vare Dig.![]()
Ser ju bra ut.....Kjell har erbjudande om en ny het router idag.
Wifi 6-routers - Trådlösa routrar
Wifi 6 är en ny standard av trådlöst nätverk som är efterföljaren till Wifi 5 (Wireless AC). Högre hastigheter och bättre stabilitet är några av fördelarna men även bättre räckvidd. Wireless AX är också ett annat namn för Wifi 6.Läs mer om den nya standardwww.kjell.com
Kjell har erbjudande om en ny het router idag.
Wifi 6-routers - Trådlösa routrar
Wifi 6 är en ny standard av trådlöst nätverk som är efterföljaren till Wifi 5 (Wireless AC). Högre hastigheter och bättre stabilitet är några av fördelarna men även bättre räckvidd. Wireless AX är också ett annat namn för Wifi 6.Läs mer om den nya standardwww.kjell.com