• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

WebDav server

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: WebDav server

Det finnes flere varianter av webdav - en basis definert av IETF og endel extensions laget av Microsoft, Apple, Google og andre. Endel extensions flyttes inn i basis, men enkelte er ikke tilstrekkelig dokumentert til å komme med.

Så avhengig av bruksområdet så kan forskjellige servere passe bedre enn andre.

Apache webserver kan settes opp med hele dagens basistjenester, og endel ekstensions som vurderes tatt inn i basis - den er vurderingsplatformen for ietf.

Et par av utvidelsene for exchange finnes bare i MS Exchange server sammen med IIS.

MEN har jeg tolket frågan rett at du vil ha en privat webdav server for dine plater, telefoner og surface? Eller er du ute etter noen som tilbyr bra og rimelig wevdav tjeneste?

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Uttryckte mej nog lite fel...

Jag vill synka min kalender ut mot någon befintlig stabil server som har WebDav.

Gärna tips av någon som använder tjänsten.:)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Raskeste og gratis er G-mail, skal til å sette opp det på min Win-8 Tablett fra Acer :D hadde det i bruk på den gamle pcen som mistet skjermen på fredag og på begge Androidene.

Det fungerer også med Microsoft konto, men det er litt mer utydelig hvordan en legger sakene privat.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Raskeste og gratis er G-mail, skal til å sette opp det på min Win-8 Tablett fra Acer :D hadde det i bruk på den gamle pcen som mistet skjermen på fredag og på begge Androidene.

Det fungerer også med Microsoft konto, men det er litt mer utydelig hvordan en legger sakene privat.

??G-mail har inget stöd för WebDav synk... eller?!

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Vet inte om jag förstått dig rätt men om man har ett konto på one.com och registrerar en Cloud Drive där så kan du komma åt din Cloud Drive med webDAV. Jag har en sån lösning till min iPad. Använder Cyberduck som klient till dator. Den kan hantera webDAV, FTP m.fl. protocol.

Senast ändrad:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Vet inte om jag förstått dig rätt men om man har ett konto på one.com och registrerar en Cloud Drive där så kan du komma åt din Cloud Drive med webDAV. Jag har en sån lösning till min iPad. Använder Cyberduck som klient till dator. Den kan hantera webDAV, FTP m.fl. protocol.

Vill helst inte köra ett extra program för att hantera detta om jag slipper...

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Man behöver egentligen inget extraprogram. Se : Hur kommer jag Ã¥t Cloud Drive med WebDAV pÃ¥ en Mac? | One.com . Många appar till iPad som har koppling till molntjänster har även webDAV som alternativ. Cyberduck är bare en klient typ FTP om man vill hantera filer på det sättet.

Nu har jag nog kört fast...
Jag kör office 365 och kalendern vill jag synkronisera så jag sedan kan koppla den till min android.

I kalendern finns då möjligheten att skriva i en server som har stöd för WebDav användarnamn och lösenord.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Då skulle jag testa med box.com som har stöd för webDAV .. alltså skapa ett gratis konto (5GB)..

och sedan:

Server: https://dav.box.com/dav
Login: Din Box login email adress och password.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Nämen @TeknikLasse, 11 inlägg innan vi fick reda på vad du egentligen ville ha… :)

Toppen