• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Webasto Dieselvärmare

F

F.d. 52983

Guest
Min webasto Dieselvärmare har gått sönder, vet någon vilket företag i Sverige jag ska vända mig till eller finns någon firma i Tyskland. Jag är nu i norra Frankrike på väg hem till Sverige från Portugal. Vore bra om jag kunde få råd om vart jag ska vända mig.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Webasto Dieselvärmare

Hej. Otur med värmaren. Generalagent är KGKnutsspn i Stockholmstraktean. Men enklare är att kontakta JR Larmcenter, Elementvägen 1, Lindome. De har servicen på Webasto diselvärmare och har både kunskap och utrustning.
Lycka till!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det verkar svårt att få service i Frankrike men i Tyskland vimlar det av firmor som kan serva Webasto. Prata med gästerna på ställplatserna eller campingarna, så får du säkert bra tips!

Jappe

PS. Man kan skicka folk till månen och allt möjligt annat nuförtiden men att få service på en Webasto är inte lätt, i varje inte utan att bli uppskörtad. Jag vet, jag har försökt länge i Sverige men nästa gång jag kommer till Tyskland ska jag göra nya försök. (Om jag har frusit i vinter? Nä, jag har Webaston enbart till att blåsa på vindrutan vintertid för att lättvindigt bli av med snö och is. Bodelsvärmen fixar gasolpannan.)

Jag har gjort service på en Webasto i Sverige en gång. För de pengarna hade jag kunnat två Kina-kopior som förmodligen hade fungerat bättre. Webasto har ett visst rykte och måste tydligen köras lite då och då året runt för att inte börja krångla. (Erfarenheter från bussvärlden bl.a.)

(Medlemmar i ADAC kan få dygnet-runtservice i Tyskland.)

PS 2. Vad jag har förstått så finns det i Webaston ett glöd- eller tändstift som är krångelbenäget och förmodligen ganska lätt att åtgärda. Problemet är att vissa verkstäder passar på att lägga till icke nödvändiga och/eller efterfrågade arbeten vid service.

Senast ändrad:
F

F.d. 52983

Guest

Tack för förslagen, jag väntar tills jag kommer till Sverige Det är inte lätt att hitta någon firma i Tyskland som lagar Webasto.

Toppen