Sv: Webasto Dieselvärmare
Det verkar svårt att få service i Frankrike men i Tyskland vimlar det av firmor som kan serva Webasto. Prata med gästerna på ställplatserna eller campingarna, så får du säkert bra tips!
Jappe
PS. Man kan skicka folk till månen och allt möjligt annat nuförtiden men att få service på en Webasto är inte lätt, i varje inte utan att bli uppskörtad. Jag vet, jag har försökt länge i Sverige men nästa gång jag kommer till Tyskland ska jag göra nya försök. (Om jag har frusit i vinter? Nä, jag har Webaston enbart till att blåsa på vindrutan vintertid för att lättvindigt bli av med snö och is. Bodelsvärmen fixar gasolpannan.)
Jag har gjort service på en Webasto i Sverige en gång. För de pengarna hade jag kunnat två Kina-kopior som förmodligen hade fungerat bättre. Webasto har ett visst rykte och måste tydligen köras lite då och då året runt för att inte börja krångla. (Erfarenheter från bussvärlden bl.a.)
(Medlemmar i ADAC kan få dygnet-runtservice i Tyskland.)
PS 2. Vad jag har förstått så finns det i Webaston ett glöd- eller tändstift som är krångelbenäget och förmodligen ganska lätt att åtgärda. Problemet är att vissa verkstäder passar på att lägga till icke nödvändiga och/eller efterfrågade arbeten vid service.