• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga W17H Summer Mode

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har en Truma 6E, som tydligen är i "summer mode" eftersom jag får varningskoden W17H. Hur ändrar jag detta ? Finns det någon "switch" eller ska jag knappa in något på Trum CP Plus Control Panelen. I så fall vad
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Har en Truma 6E, som tydligen är i "summer mode" eftersom jag får varningskoden W17H. Hur ändrar jag detta ? Finns det någon "switch" eller ska jag knappa in något på Trum CP Plus Control Panelen. I så fall vad
W 17 H Summer mode with empty water container Switch heater off and allow it to cool. Fill boiler with water

Detta hittade jag
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Här är andra tips

 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
W 17 H Summer mode with empty water container Switch heater off and allow it to cool. Fill boiler with water

Detta hittade jag
Tackar, prövade detta- Stängde av och tömde varmvattenberedaren (boiler). Därefter fyllde jag "boilern" (10 liter)....Efter ett tag fick jag "W17H" igen. Såg att man kan "resetta" Truman på två sätt. Nämligen fråm Truman:s truma CP Plus controll. Funkar inte det då kan man pröva att "resetta" på själva Thruman (se youtube). Har prövat att "resetta" från trumans CP Plus Control..icke. Har dock ej prövat att "resetta" via själva thurman. Är det någon som har testat detta ?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Tackar, prövade detta- Stängde av och tömde varmvattenberedaren (boiler). Därefter fyllde jag "boilern" (10 liter)....Efter ett tag fick jag "W17H" igen. Såg att man kan "resetta" Truman på två sätt. Nämligen fråm Truman:s truma CP Plus controll. Funkar inte det då kan man pröva att "resetta" på själva Thruman (se youtube). Har prövat att "resetta" från trumans CP Plus Control..icke. Har dock ej prövat att "resetta" via själva thurman. Är det någon som har testat detta ?
Bara att resetta via truman. Inget försvinner den startar bara om. Det den gör är att nolla felkoder. Sen får du även initiera om panelen. Förhoppningsvis ska allt fungera normalt sen
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag erkänner att jag inte sett videolänkar eller läst manualen, men har du provat att göra pannan helt strömlös genom att dra ur stiften för 12V plus och eventuell 230V kontakten? Det har funkat för mig och för en kamrat med likadan panna, Combi 6E. Jag kan dock inte svära på att det är samma fel eftersom vi båda har den vanliga, äldre panelen med vred.

//Michael, medlem
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har ett kvarstående problem med varningskoden W17H, som indikerande att Truman är för varm. Den startar då W17H försvinner från Truma displayen. Har haft auktoriserad Truma partner köra truma diagnos verktyget. Hittade inget fel, tyvärr kvarstår problemet (W17H). Var Elmia mässan och talade med återförsäljaren för Truma (Alde international AB). Truma har två temperatursensor en i bodelen och en truma water sensor som sitter på själva truman. Förmodligen "boven" till W17H koden. Är det någon som har bytt Truma water sensor som varit lösningen ?

(
 
Toppen