Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Finns det några vanliga fel på Volvo XC90 diesel årsmodell 2003-2007 som man bör se upp med när man köper begagnat?
/Ludde
/Ludde
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man blir lite oroad om ngn spårar ur bara?vi behöver inte vara så fruktansvärt #royalistiska#
ja respekterar luddes val av bil,,men ville bara säga att de finns alternativ,,kia tror ja inte är en simpel bil,,
ej heller telia,ock där finns också alternativ,,tack för mej,,
flåt,,de var inte ditt inlägg..
Hej Ludde
Jag har haft en XC90, nr 66, en av de första som rullade ut från bandet och som jag ägde i 3 år.
En XC 90 är en fantastisk komfortbil i alla avseende och skall inte jämföras på samma dag med en simpel KIA, oavsett modell, som någon skriver.
Det stora problemet med att gå över till en XC 90 är att du blir fruktansvärt bortskämd, det blir svårt att välja nästa bil, nästan inget duger efter en XC90.
Dock måste du se upp med växellådan, den bör vara åtgärdad ifall du köper en tidigt modell och undvik fullutrustade XC90.
Annars är det bara typiska fel som du säkert känner igen ifall du har ägt en Volvo innan.
Mitt råd är alltså.
Köp en Volvo XC 90 med en tidsinställd dieselvärmare men för övrigt så lite utrustning som möjligt, så kommer du att bli nöjd, jag lovar.