• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visning av utetemperatur Fiat -07?

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Hej, är det någon som vet hur man får visning av utetemperaturen på displayen på instrumenteringen?
Enligt bokens bilder har jag informationsdisplay typ B, där ska utetempen finnas i nedre vänstra hörnet.
I boken står bara hur man klickar sig fram i menyn med språk, datum, tid, airbag osv.
Även regnsensor finns med på menyn i boken men vad jag förstår finns den inte på vår bil.
Utetemp finns inte med på menyn, men enl. bild i boken ska den visas när man vrider på nyckeln tillsammans med datum, tid, kilometerställning samt höjdinställning på strålkastarna när dom är på.
Allt finns med utom just utetempen!
Jag hittade även en lufttempsgivare bakom grillen vid ett tidigare tillfälle men vet inte om den går till stora displayen i bodelen eller har någon annan funktion.

Har ni någon lösning på detta?
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Det är precis det samma på min 08.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Hejsan!
Jag har för mig att det bara finns visning av yttertemperatur på fiat ducato med ACC (tempstyrd ac ) som vi har i vår 2010:a , men kan ha fel ?
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Jag har löst det så att jag köpt en trådlös och placerat en givare i gasolskåpet.
 

Eva & Kenneth

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10469
Medlemskap
2023
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Jag har ingen tempgivare på min Fiat -04. Jag saknar en sådan. Vart köpte du din trådlösa?
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Hej, är det någon som vet hur man får visning av utetemperaturen på displayen på instrumenteringen?
Enligt bokens bilder har jag informationsdisplay typ B, där ska utetempen finnas i nedre vänstra hörnet.
I boken står bara hur man klickar sig fram i menyn med språk, datum, tid, airbag osv.
Även regnsensor finns med på menyn i boken men vad jag förstår finns den inte på vår bil.
Utetemp finns inte med på menyn, men enl. bild i boken ska den visas när man vrider på nyckeln tillsammans med datum, tid, kilometerställning samt höjdinställning på strålkastarna när dom är på.
Allt finns med utom just utetempen!
Jag hittade även en lufttempsgivare bakom grillen vid ett tidigare tillfälle men vet inte om den går till stora displayen i bodelen eller har någon annan funktion.

Har ni någon lösning på detta?


Vet inte på 07 men på 08 var givaren under vänstra spegeln en liten plut den syns, så även på nuvarande 09 o temperatur mätaren fungerade.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Yttertempmätare finns bara på bilar med automatisk air condion OCH robotväxellåda.
//W
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Det var tråkigt att höra.
Tack för info i alla fall, då slipper jag tro att det var nåt fel.
Inga uppgifter om det i boken, lite svagt.
Hade nog haft högre priorotet på utetemp än en del andra finesser.
Undrar just om det går att koppla in en givare?

Trevlig sommar!
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Det var tråkigt att höra.
Tack för info i alla fall, då slipper jag tro att det var nåt fel.
Inga uppgifter om det i boken, lite svagt.
Hade nog haft högre priorotet på utetemp än en del andra finesser.
Undrar just om det går att koppla in en givare?

Trevlig sommar!
Talade med Fiat service i Danmark om detta förra året och det gick inte alls.
Det fattades komponenter på bilen för att göra det. Kablar var dragna men ??. Jag var ganska påstridig om detta och tyckte att i en bil för 700.000 så borde det finnas och ville verkligen ha klart för mig att det inte på något sätt gick att komplettera. Dom gjorde en grundlig kontroll med både fiat och servicetekniker men med samma svar.
"GÅR EJ"
 

Hjulia

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8866
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

hej har köpt en trådlös = 2 delar. monterat sändaren på balken under bilen med plastpåse o silvertape andra delen inne i bodelen fungerar bra ,
fortfarande efter ett år fungerar batterierna.


Hjulia
 
F

F.d. 6095

Guest
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

På vår Burstner helintegrerade så var den funktionen bort.( Ej orginal backspeglar ) men försäljaren ordnade fram en givare med kabel. Så det var bara att koppla fast i en kontakt under instrumentbrädan.
Ha en skön sommar
Mikael
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Någon som har tips på var man kan hitta en trådlös termometer som har en liten och smidig display? Många ggr ser man modeller där displayen är jättestor och har en massa andra funktioner som inte är nödvändiga.
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Yttertempmätare finns bara på bilar med automatisk air condion OCH robotväxellåda.
//W

Har en Hymer van 572 som varken har automatisk AC eller robotväxellåda och färddatorn visar yttertemp på displayen !
Mvh
Harry Hymer
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Att det inte skulle gå att montera en givare i efterhand beror nog bara på kunskap och vilja.
Om man sen kanske måste in i nån programering för att få den att funka borde heller inte vara omöjligt men antagligen kostsamt med dagens verkstadspris.
Det finns uppenbarligen en avsedd plats i displayen för temp!
Man vill ju se tempen medans man kör genom berg och dalar.

Problemet med trådlöst är precis enligt tidigare inlägg att dom har alldeles för stora displaymonster, och med trådgivare är det inte lätt att komma ut ur kupen och få den på ett bra ställe.
Clas har en bra med trådgivare för infällning som vi har använt i tidigare bilar.
Termometermodul | Clas Ohlson
Blir väl till att snickra till nåt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.930
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Vi har haft den här en tid. Är faktiskt ganska smidig. Den ligger lös i hyllan vid passagerarplatsen. Den har knappar på baksidan och är därför inte lämplig att montera fast.

Termometer - PROLOGUE | Clas Ohlson

Kostade 149:-. Köpte dessutom till en extra givare för 69:-, som vi har i kylen. Nåt pucko i familjen brukar glömma ställa om energislag under färd! Nu syns det tidigt!

Satte utegivaren på insidan av luckan över tanklocket. Den givaren visar 1 grad för lite, medan den andra visar rätt.

Sedan har Oregon en ännu mindre termometer som lär ha väldigt god precision:

Trådlös mini termometer silver

Jag vet dock inte var den finns. Men Oregon brukar säljas av både Kjell, Claes och klockbutiker.

:-/<rister
 
F

F.d. 18251

Guest
Sv: Visning av utetemperatur Fiat -07?

Hej
Den termometer som KRINIL har köpt finns också för inne-och ute temperatur hos Clas Olsson. Den har Artikelnummer 36-4743 och kostar 179:- Jag har haft föregångaren till den i två år och går ännu på samma batteri. Displayen har vi satt fast med kardborreband på intrumentpanelen så att man ser utomhustemp. då man kör.

Fastsättning av givaren har vi gjort under och klämt ett fäste runt givaren som vi sedan har tryckt in mellan balk och golv och på insidan så att den ej får skvätt eller smuts på sig. Vid batteribyte är det väldigt lätt att byta dessutom,
Det enda som aknas är belysning för ev. kvällskörning men det fungerar bra för oss.

Vilgot
 
Toppen