• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa Svensk tv i Spanien

Nu har jag testat Slingboxen i 3 dar. Hur bra som helst. Jag är alldeles fyrkantig i plytet. Detta borde jag ha gjort för länge sedan. Alla mina kära kanaler är tillbaka.:):):)
Intressant att veta vilken internetkoppling du har för att få bra bild...
Håller bilden jämn kvalitet, "tappar inte synken" ?
Några frågor från en som funderar på den nya Slingbox 350 som släppts i dagarna.

Bosse

Använder slingbox solo. Jag har just nu anslutning via campingen. Vilket nästan inte funkar på play men det funkar på slingbox. Det håller hyfsad kvalitet.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa Costa del Sol

Costa del Sol. Härligt! Det är inte varmare på mätaren här än på Costa Blanca men man känner att UV strålningen gör skinnet brunare här. (Eller rödare i mitt fall) Några grader varmare på natten är det också.

Vi drog efter Boulen till Castillo de Baños för att hälsa på Brian. En Irländare från England. Två begravningar hade ställt till det för honom så han var inte där. Skickade ett mail till hans fru och undrade vart dom var. Dom var i Narbonne på väg ner. Skulle anlända på fredag kl 16-17.

28/1 Vi hade tänkt att bara stanna ett par dar, men eftersom månadsskiftet närmar sig och vi måste hantera månadsfakturorna, beslutade vi oss för att vänta in Bryan & Carol. Jag har även ett projekt att få in svenska TV kanaler via Slingbox som vi kanske kan färdigställa.

2013-02-01 15.23.45.jpg

Annars är det inte mycket att göra på Baños. Finns bara en liten supermarket och en pub/restaurang förutom campingen. Här behövs en hyrbil eller Mc om man har adhd som jag har.

Men men. På fredagen när dom kom, hade jag gjort en Chilli con carne som svider både då man äter och s..... . Det var lyckat och uppskattat. En härlig kväll som avslutades efter ett hugg i campingbaren. Dom var trötta efter att ha kört hela dan.

2013-02-02 10.52.20.jpg

Ny dag, nya äventyr. Vi hade kommit överens om att åka tidigt nästa dag till grannbyn. Jag behövde ta ut pengar och han behövde träffa vänner. En liten guldfiat hade han minsta modell som han släpat med sig från england. Vi träffade Sonny. Det han med kepsen. En engelsman som setat på samma stol i varje dag i 28 år sedan han gick i pension. En trevlig pigg kille. Har ett hus uppe på berget och en liten jeep.

2013-02-02 12.19.22.jpg

Party party. Bryan är en spellevink som får festen att bli fest vart han är. (Och Carol får bli chaufför) Vi åkte till Nicos Place det var iofs stängt, men det fixade Bryan. Nicos ställde ut ett bord på gatan och försåg oss med massor av öl och sprit. Folk började samlas hos oss för restaurangen var ju stängd och det var bara vi som fick service.

2013-02-05 16.04.52.jpg
2013-02-05 16.05.33.jpg

En härlig dag. Eftersom även Bryan har adhd som jag händer det grejer hela tiden och hans lilla guldfiat åker överallt. Rätt trevligt ställe och folk som bor där. Men på onsdagen stack vi vidare. 10 dagar 160 Euro. Hmm! Lite i dyraste laget bara halvfullt. Men vad gör man inte för att träffa bra folk.

Rincon de la Victoria är vårt nya hem. Kanon ställe. Lyckades få en plats direkt vid playan.

2013-02-06 17.26.45.jpg
Utsikt från bilen

2013-02-07 11.00.18.jpg
Från ena hållet

2013-02-07 11.05.50.jpg
Från andra hållet

Finns både dam och herr toa. Chem tömning, soptömning. Kostnad: Nada

Ps! Satt och läste lite på HBK idag. Om Muskatten:s äventyr. Det började som en reseskildring, men nu börjar det övergå till en kärleksberättelse. Väntar med spänning. Ska han fånga den gifta kvinnan eller inte? Läs den!

Beundrar hans äventyr. Jag skulle också vilja vara ute i flera år. Vi får se, men man har ju lite förpliktelser hemma under sommaren som är svårt att smita ifrån.

Vi kommer att åka sakta mot Tarifa och därefter bestämma oss om vi drar till Portugal eller inte. Det finns även en SMURFby som står på vår agenda.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej då! Rincon de la Victoria.

2013-02-07 18.40.07 Rinkon sol.jpg

Det var fyra härliga dagar. Så bra ställplats... Och gratis. Vad tycker vi om GRATIS? Det tycker vi OM!

Pratade med Conny och Mats som också stod där. Conny skulle precis som jag tanka gasol i Malaga. Conny hade missat och ta med sig Spanien adapter... Så vi kom överens om att åka samtidigt så kan han låna min efter jag tankat.

Vi åkte i Convoy två monsterhusbilar och jag. Vi hade samband med varandra genom PMR radio. Dom hade callsign 14 och 16. Genom att min Plåtis är så liten fick jag callsign 0. Jag ledde convoyen i max 70 km/h. Mats i Concorden sackade trots det efter. Conny i Cartagon kunde hålla sig inom synhåll. Men han hade ju motivet att låna min adapter.

2013-02-14 10.37.08.jpg

Vi åkte till Marbella Beach Camping. Det är skönt att lyxa sig lite efter fricampingen. Campingen såg ut som en kåkstad. Vissa hade boat in sig så mycket att man inte såg husvagnen/bilen längre.

Jag tänkte på lowelowe som inte ens fick sätta upp en postlåda på sin plot på Bahia. Här bygger dom nästan riktiga hus runt sin husvagn. Vilken skillnad.

2013-02-13 19.17.11.jpg
2013-02-13 19.17.45.jpg

Träffade några trevliga norrmän där i baren. Han hade ett stort behov att att skryta om att han hade köpt ett hus för 20 miljoner. Jag sa: "20 miljoner Euro det var dyrt." "Nä 20 miljoner norska" sa han. "Jaha! Då var det inte så farligt då" sa jag. Då lugnade den norska brattsen ner sig lite och blev faktiskt riktigt trevlig.

Det var faktiskt en riktigt trevlig bar/restaurang där som var i stort fullsatt. Ett jättetrevligt par som hade den, med Hassan som ilade runt som en Iller för att serva oss.

2013-02-14 10.37.34.jpg

Jag hade lyckats blåsta mina 3 GB på min Carrefour USB sticka och var irriterad över det. Vi tog bussen! in till Fuengirola (1,83 Euro) och skaffade mig ett Orange 10 GB USB kort för 35 Euro i månaden. Det dras direkt från mitt nya bankkonto på bankinter.

prepago-orange.jpg


Nu ska jag ha Internet så det räcker....

På vägen tillbaka från Fuengirola missade vi busshållsplatsen och var tvungen att gå några km extra i mörkret. Också irriterande men motion har ju inte skadat någon.

Vi stannade på Marbella Playa i tre nätter och för det så betalade vi drygt 61 Euro inkl el. Lite dyrt tyckte vi.

Upp i bergen. (Louise är livrädd för höjder) Härligt jag älskar att åka runt bland bergmassiven.

2013-02-14 11.18.08.jpg
2013-02-14 11.40.54.jpg
2013-02-14 11.42.05.jpg

Vi hade tryckt in Juzcar i GPS:en. En liten Smurfby. Alldeles blå. En pub och en turistaffär. Mycket Plåtisvänlig, men jag skulle vilja se en monsterhusbil där??? Det är inte ens säkert att dom kommer igenom byn. Vägen dit var svensk vägstandard på 30 talet. Mötas gick bara på enstaka ställen.

2013-02-14 12.13.40.jpg
2013-02-14 12.22.49.jpg

Louise inhandlade en Gammelsmurf och satte på handväskan. Ronda som bara ligger drygt en mil bort var nästa mål.

Wikipedia
Ronda är en stad i provinsen Malaga i Andalusien, Spanien. Den ligger ungefär 100 km från Malaga. Antalet innevånare är ungefär 37 000.

Historia

I trakten finns lämningar från yngre stenåldern (Neolitikum) och 25 000 år gamla grottmålningar från Cro Magnontiden i Cueva de la Pileta. På 500-talet f. Kr. bosatte sig kelter, som kallade platsen Arunda. Ytterligare senare bosatte sig fenicier i det närbelägna Acinipo, lokalt benämnt Ronda la Vieja (gamla Ronda).

Nuvarande Ronda grundades av Scipio Africanus under andra puniska kriget. Caesar gav Ronda stadsrättigheter. Under 400-talet e. Kr. tog sveberna staden. Nästa århundrade tillföll staden Östromerska riket. Senare blev staden intagen av den visigotiske kungen Leovigild.

Ronda ingick sedan i det visigotiska riket fram till 713 när den föll för morerna, som kallade den Izn-Rand Onda ("staden med befästningen"). Under åren 1039 to 1065 var Ronda huvudstad i det lilla kungariket Ronda. Från 1065 ingick det i Sevillas kungarike. Den moriska makten bröts av markisen av Cádiz som intog Ronda efter en kort belägring.

Napoleon I:s invasion vållade mycken skada. Rondas befolkning minskade från 15 600 personer till 5 000 på tre år.


Vi gick runt lite i Ronda och kände historiens vingslag. Köpte några souvenirer och matade digitalkameran lite. Eftersom det var alla hjärtans dag blev det även ett kondis.

2013-02-14 15.10.39.jpg

Vi knappade in Tarifa på GPS:en, där vi tänkt frikampa. På vägen dit ser vi att Andalusien kommer att ett barnrikt år.

storkwbaby.jpg


Överallt är det Storkar i hundratal på stolpar och i luften. Häftigt! Andalusien kommer att bli överbefolkad.

2013-02-14 17.06.43.jpg
2013-02-14 17.07.00.jpg

Lite senare när vi kommer förbi en böj dyker Afrika upp. Kortet gör inte verkligheten rättvisa. Det var hur snyggt som helst. Tankar om Marocko dyker upp men det skulle spräcka min planering, så jag slår det ur hågen.

2013-02-14 17.46.02 Afrika.jpg

I Tarifa skulle vi ställa oss på "vår" strand. Det gick inte så bra. Dom hade satt upp en skylt om att dom bogserar bort husbilar från stranden.:mad: Vi var hänvisade till en plan med ett 15 tal andra bilar en bit därifrån. Kommunen hade stulit vår sjöutsikt!!!

Förra gången vi var där åt jag världens godaste vårrulle där. Två val fanns.

1. Vårrulle
2. Vårrulle special

Jag valde naturligtvis fel (2) och Louise rätt (1). Men men den gick att äta i varje fall.

Vi vaknade upp till kanonväder och ställde kosan mot Zahara. Inte i Afrika utan ett ställe några mil bort med samma namn. Surfarnas (inte smurfarna) paradis. En härlig dag vid stränder och parker i kanonväder.

2013-02-15 12.10.59.jpg
2013-02-15 12.16.18.jpg
2013-02-15 12.17.28.jpg

Dags att knoppa. Vi ställde kosan mot La Linea vid Gibraltar. Stora betongbumlingar låg ivägen. :mad: Inte en husbil så långt ögat når. Bara att rulla vidare. Närmare bestämt hit ca: 15 km öster om Linea. Härligt. Detta får bli vårt nya hem en stund tills toa är full eller om polisen kör iväg oss.

Här är vi:
GPS: 36.30985,-5.25921   

2013-02-15 17.10.08.jpg

Men det får i så fall bli en senare historia. Nu blir det käk.:)


Ps! Louise sa att jag blandar ihop Mats och Conny. Men kolla rubriken. Jag är lite virrig.
 
Senast ändrad:

hilda

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Österåker
HBK-Nr
2159
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej,
Louise har rätt Du blandar Conny o Mats, men det ok. Tack för mycket trevlig och bra reseberättelse samt för de dagar vi var på samma ställe. Vi är på Buganvilla Camping nu, åker vidare imorgon mot La Linea som enligt Dig är stängd. Har Du koordinaterna på den plats som Ni är på nu!
Conny o Mia
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej på Er, ja La Linea är stängd men om man kommer så man har ingången till Gibraltar på höger sida och fortsätter rakt mot havet följer vägen ( svänger ) åt vänster så dyker det upp en plats på vänster sida som vi stod på för en vecka sedan. Där stod ett 10 tal Husbilar.
Garmin- N 36 09256 W 005 20215.
Bosse /Barbro
 

hilda

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Österåker
HBK-Nr
2159
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej!
Vi är parkerade för natten på stora gatan till vänster om infarten till Gibraltar. Vi har betalat i p-automat över helgen till 10.00 måndag 18/2. Vi åker vidare imorgon mot nya mål.
Vår nattplats är N36,09,21.5. W005,20,38.7. Vi är 4st husbilar parkerade på gatan, känns bra.
Mia o Conny
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa SirMcLains Bueno de Marbella pollo

Idag lagar vi mat på Buganvilla Camping utanför Marbella

SirMcLains Bueno de Marbella pollo

rolig_tecknad_for_mat_for_matlagning_for_kockkockk_bildekal-p217562748042197397b2o35_400.jpg


Recept för 4 pers

Förbered middagen genom att vara rejält hungrig. Promenera 2 km till Super Sol och inhandla.

1 Vitlök
1 påse Morötter
800 gram kycklinglår och vingar
1 burk ratatouille
2 Stora gula lökar
1 Paket spansk peppar
1 röd Paprika
1 Kyckling buljongtärning
1 Olivolja

Ur kryddskåpet hämtar man

Svartpeppar
Kummin
Curry


Tillagningstid ca: 2,5 timmar

Eftersom jag festade igår på min födelsedag så har jag en nykter dag idag. Annars börjar man förbereda maten genom att hälla upp ett glas Rioja reserva tinto. Vad det är för sort spelar ingen roll. Dom är bra allihopa.

Drick ur halva glaset och ta fram kycklingen. Lägg kycklingen i en stekgryta eller eller stekpanna med hög kant. Krydda kycklingen med lite svartpeppar. Snåla inte med olivoljan och bryn kycklingen under lock. Först på hög värme 5-10 min, därefter ca: 20 min på låg värme. Sista 5 min ha i rikligt med curry och två nypor Kummin.

Eftersom glaset nu är tomt så fyller du på det. Glöm inte att bjuda din vän.

Under tiden har du hackat 2 stora lökar som du nu fräser med kycklingen på medelhög värme i ca: 10 min utan lock. Akta så den inte blir bränd.

Nu är det dags att gocka till det ordentligt. Ha ratatouille tillsammans med 4-6 klyftor vitlök, 2-3 spansk peppar (två röda och en grön), en röd paprika, lagom med morötter. (experimentera gärna med lite kryddpeppar och ett lagerblad)

Eftersom du nu är inne på slutet av ditt andra glas vin och börjar bli lite sprallig, så skvätter du i den sista slatten i vinglaset i grytan och delar på det sista ur flaskan med din vän.

Glöm saltet. När allt har sjudit en 10-15 min tillsätt 1-2 kycklingbuljong tärningar. Det blir tillräckligt salt ändå.

Nu kan du öppna en till flaska vin till. Slå i den första skvätten i grytan före du fyller på glasen och sätt dig sedan framför HBK eller umgås med din vän i ca: 60-90 minuter.

Avsmaka nu grytan och låt den vila i ca: 30-90 minuter. (Alla som ätit grytor vet att dom smakar alltid godare dagen efter.) Hemligheten är att inte ha bråttom. Dom blir så bra om dom får svalna till lite och sedan tjoffar man till dom till lagom temperatur. Då blir dom i stort självredande.

Man ska ju sjuda bort så det blir lagom mycket vätska kvar utan att ösa ur något så att smakerna försvinner.

LCHF:are äter detta som det är med rödvin till. Icke LCHF:are har hasselbackspotatis från ugnen till detta och en baguette som man brutalt bryter. Vill man experimentera kan man istället ha i lite potatis i grytan sista timmen. Glöm inte att dela stora potatisar.

När du ändå gjort så god mat, servera det då snyggt.

Levande ljus, några komplimanger höjer stämningen och får maten att smaka godare. Avsluta middagen med någon god avec. Varför inte en spansk brandy Cardinal de Mendoza.


Jag ger mig själv ***** i SirMcLain:s matguide.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej
Stort GRATTIS i efterskott:msn_cake::msn_party::msn_gift:
Vi ses väl om några veckor:wub:
Hälsa Louise
Gun&Ronny
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej
Inte har vi bättre väder på Marjal Ösregn,Åska, blixtrar o hagel:swoon:
Men nu ser vi blå himmel över Torrevieja som snart är här:yes:
Är ni på väg uppåt nu ?
Ha det bäst, hälsa gumman
Gun&Ronny
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Fighten vid Rincon de la Victoria

z_highnoon.jpg


2013-02-21 09.50.35.jpg

20 februari knackar det på dörren i vår husbil. Utanför står en kvinna som pratar franska som kommit samma dag. Men dom hade en spanskregistrerad bil. Kvinnan frågade:

"Kommer ni att åka imorgon?"
"Ja!" Svarade min fru.

Stackars Illåsen som hade fixat en kanonplats till sig var inte lika glad när det hade regnat, för han stod mitt i en insjö av vatten och hade varit tvungen att flytta sig ut på grusplan och övernatta där.

Han frågade mig:

"Kommer ni att åka imorgon?"
"Ja!" Svarade jag.
"Det är inte mer än rätt att jag får din plats. Det var ju jag som la ut den på HBK som ställplats." Sa Illåsen

För min del var det inte riktigt så jag fick reda på stället. Jag fick reda på stället av Gladjazz som vi pratat med.

Kl. 0900 den 21 februari vaknar jag av att det brummar utomhus. Det är kämparna som har börjat positionera sig.

2013-02-21 09.50.21.jpg

Illåsen och fransosen eller om han var spanjor jag vet inte. Båda står bakom mig med motorerna igång. Jag ignorerar dom totalt. Jag har ju inte ens gått upp och frugan börjar med frukosten.

Då knackar det på dörren. Den är fransosen/spanjoren som säger att vi ska flytta på oss och knackar på klockan. Min fru säger att vi inte är redo och att det kan ta lång tid före vi åker och pekar på mig som fortfarande är i sängen och väntar på frukost.

Då exploderar fransosen/spanjoren och säger att vi måste åka. Då exploderar min fru och säger att vi får stå här hur länge vi vill och att det är fritt.

Jag börjar känna mig störd över allt oväsen och går upp och fräser till fransosen/spanjoren att ge sig iväg. Klär på mig och går fram till Illåsen. Hanns blodtryck ligger nog på 315/172 just nu och ser adrenalinstinn ut.

Jag hann inte öppna munnen, så sa han:

"Om du backar ut snett framför honom och blockerar honom så kan jag köra in."

"Ta det lugnt vi hade inte tänkt att åka än." sa jag.

Illåsen lyssnade inte utan övertygade mig med olika argument (HBK, svenskar, m.m.) att fullfölja taktiken.

Kämparna är taggade till tusen.
reddeadrevolver.png
revolv.jpg

Fransosen/spanjoren hade ju inte direkt pratat för sin sak speciellt bra när han var ohövlig mot min fru. Och Illåsen är ju dock en frände. Så trots att fransosen/spanjoren hade frågat först, så backade vi snett ut framför fransosen/spanjoren och blockerade honom när Illåsen körde in.

Fransosen/spanjoren gav oss ett vänligt tecken med ena långfingret. Han önskade oss säkert en trevlig resa?

En vanlig dag på Rinkon de la Victoria.
 
Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jo tack SirMcLain!
Härligt vad ni skriver, jo jag tror där kan vara problem & "värre" blir det!
Mvh.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag funderat klart. Jag ska byta till en Pössl Roadcruiser. Frugan har så ont i knäna och har svårt att komma upp när hon varit i kylskåpet och härjat. Det ligger för lågt.

midsommar.JPG

Det svider dock att sälja när man lagt ner så mycket kulor att utrusta den med. Men men...

Får jag den såld utan för mycket krångel, köper jag en nästan ny Pössl i Tyskland men hyr den först till sista Juni, så att jag kan hinna fixa alla importgrejjer och utrusta den före vi åker till hösten igen.



En bra sak är ju när man är i Spanien. Då orkar nog inte dom oseriösa höra av sig.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Det här är inte kul. Sitter just nu och byter plan på Barcelona flygplats. Jag ska åka och jobba i Berlin några dagar.

"Hemma" i Santa Pola där jag dumpat frugan och bil på Bahia. Där var det strålande sol och högsommar. Kollade vädret för Berlin.

Sn-flingor_sn-moln.gif

-14

Hur kul är det? Som tur åker man "hem" igen på torsdag.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa "Benidorm"

Raj raj raj! Party party. Nu är man i Benidorm.

benidorm.gif


Den 15 Mars lämnade vi Bahia i Santa Pola för att förflytta oss till Benidorm. Vi ungdomar måste ju röra lite på oss. Dessutom får vi ju besök av Jim och Irre, våra grannar från Hallstahammar som bokat Hotell vid Levante beach i 9 dar för 32 Euro/natt (Hotel Don Cesar). Jim min granne är ju också Boule domaren på Westerqvarnsträffen.

Nästan lika billigt som att bo på campingen La Torreta 22 Euro/natt. Då har dom gratis Internet, kök, ducsh, wc, städning, m.m.. Man får mycket för pengarna.

När vi checkade in var det i stort fullt. Vi fick en plats längst ner på campingen. Det var även en plats ledig bredvid oss. Den bokade vi åt Gun & Ronny som var på väg från Marjal.

Vi dammade genast av el cyklarna och "dammade" ner till playan. Tur att man har vilat upp sig en stund på Bahia. Uj uj! Efter tre krogar på tre timmar börjar det svalna av ute. Dags att cykla hem och sätta på sig långbyxor och långärmat.

Gun och Hade parkerat och slagit sig till ro bredvid oss. Så jag och Louise parkerade där och och tärde på deras gästvänlighet.

2013-03-15 16.43.24.jpg

Efter att ha språkat en stund börjar magen knorra och vi är alla helt överens om att fylla magen på Tony Romans famos ribs. Helt underbart med lite ribs. Det var ett tag sen. Lite glada i hatten drog vi oss upp till de engelska kvarterens krogar och nattklubbar, för att se om vi kunde förlänga kvällen lite till.

content_03.jpg
last-stop-sports-bar.jpg


Vi lyckades alldeles för bra med det. Det blev en helkväll. Restaurang, ett antal pubar, disco och sen taxi hem.

Lite impad blev jag av Gun:s tjur ridning. På dansgolvet var det inte så noga vem man dansade med eller hur många. Fan vad kul vi hade. Men vi kände i kropparna dan efter att man är ju inte 20 längre.

DSC_0011.jpg
DSC_0019.jpg
2009-01-01 12.00.31.jpg
2013-03-15 20.41.05.jpg

El cyklarna är perfekt för Benidorm. Man tar sig fram snabbt och smidigt överallt, samt att man slipper den jobbiga uppförsbacken till La Torreta.

Vi har ett späckat program nu när vi ska valla runt grannarna i 9 dar. Mycket uteliv blir det, men även lite kultur (Benidorm Palace show) och rundturer.

När dom landade i lördags var det moln och 12 grader. Det är mycket dåligt väder för Benidorm. I söndags började det dessutom regna... Som tur är har det varit ett underbart väder idag och alla är knallröda som kräftor av solen. Sol beach bar nästan hela dagen. Kan det bli bättre?

13.jpg


Puh! Efter dom här veckorna får man åka till Bahia igen och vila upp sig.
 
Senast ändrad:
Toppen