• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertäcke

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Hej

Jag fick mitt vintertäcke MASA från Huhtalo i går och har provat det i dag och jag undrar om ni andra som köpt detta täcke är nöjda??
På bilderna på hemsidan visar man att täcket skall vikas runt hela dörrens bakkant och således täta dörrspringan mellan dörr och bodel. På mitt ex är det påsytt en spännrem mittpå dörren som skall spännas fast på insidan detta gör att dörrspringan ej täcks för. Hur ser era täcke ut??
Vad har ni betalat för era täcke?? Det talas om rabatt jag betalade 2500:-SEK.
Inga kvitto bara postförskottsavi!! :confused:
 
Senast ändrad:

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Vintertäcke

När du spänner in remmen handtaget på dörren så spänns täcket ut sådet går runt kanten på dörren. Eftersom den går runt hela vägen och du stänger dörren så tätar det springan, det blir inget drag där.

Den är så perfekt tillsydd så det är lite knixigt att sätta dit. Passformen är ju exakt. Det går inte att öppna dörren mer än en liten springa när täcket är där.

Vi har använt det i vinter och det blir verkligen stor skillnad mot tidigare. Ytterligare förstärkning av isoleringen är att skärma av med draperi mot förarhytten.

Hoppas ni skall bli nöjda!

Bonzos familj :wink:
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Vintertäcke

Hej röris.

Vi har ett likadant täcke som du (med spännrem mitt på) och vi premiäranvände det i Norge i slutet av november förra året. Det var -13° och vi hade inga problem att hålla värmen med vår luftburna gasolvärme. Sen använde vi husbilen som "gäststuga" i julhelgen (fast då var det inte lika kallt) och gästerna sov gott och var nöjda. Inget drag från dörrarna och ingen kondens på rutorna.

Enda problemet (som nämnts i en tidigare tråd) är att det är lite besvärligt att packa ner den i sin originalpåse.

Förresten, har det inte skrivits här om någon sorts vacuumpump tidigare? Kanske kan det vara något?
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Jag förstår inte riktigt hur du menar???

Vi har ett och är jättenöjda. Täcket sätts i övre hörnet på framdörrarna och sen är det bara att spänna ner med remmarna... Perfekt passform!

//Kicki
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Vintertäcke

Man klarar sig med den mindre varianten av täcke, för 1300:- inkl frakt, om husbilen är vinterisolerad, med skiljevägg eller motsvarande mellan förarhus och bodel. Den enklarare varianten täcker front- och sidorutor och hjälper bra mot kondens på rutorna. Mycket lätt att montera och tar inte heller så stor plats ihoprullad.
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Man klarar sig med den mindre varianten av täcke, för 1300:- inkl frakt, om husbilen är vinterisolerad, med skiljevägg eller motsvarande mellan förarhus och bodel. Den enklarare varianten täcker front- och sidorutor och hjälper bra mot kondens på rutorna. Mycket lätt att montera och tar inte heller så stor plats ihoprullad.

Vi har också detta och instämmer alltså i det du säger.

Idag behövs det kanske lite extra för här i Sörmland har vi igår-idag fått över 1 dm snö. Trodde inte vi skulle få någon snö alls! //Sven
 
F

F.d. 2436

Guest
Sv: Vintertäcke

Vår rabatt på 500 kr gällde 2007. Under "rabatter" verkar det som om vi i år har fri frakt, dvs 200 kr. Kostade det 2200 kr i december så stämmer det att priset nu är 2500 kr, dvs 300 kr dyrare.

En leveranstid på 3 dagar verkar ju helt otroligt. Jag beställde ett täcke den 12:e december 07 och fick en bekräftelse från Matti samma kväll. Leveranstiden skulle vara två veckor. Än idag har inget täcke kommit. Mailade Matti den 30:e januari och undrade om det kan ha blivit något fel. Något svar har jag inte fått...

/Bernt
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Vintertäcke

Jag har samma erfarenhet som Bonzo, leverans efter ett par dagar mot aviserade några veckor.
Då det var en oklarhet i min beställning, då ringde frun i huset. Mycket trevligt och serviceinriktat.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Vintertäcke

Kan de ha nåt med nya o gamla hytten fick mitt efter 3-4 dar.

Häls Mikael o Carina


har kanske de gamla på lager men syr de nya?
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Hej alla Ni som väntar på Era täcken!

Jag pratade med Matti Huhtalo för en dryg vecka sedan. Han hade då precis kommit hem från en stor fritidsmässa i Helsingfors. I samband med denna köpte han en semesterresa.
Denna gångna vecka har han och hustrun således varit på denna sista minuten resa till Kanarieöarna.
Under mellandagarna jobbade han med beställningar av sommartäcken. Men helt plötsligt ramlade det samtidigt in en stor mängd beställningar av vintertäcken, där några helst ville ha den leverarad i går, berättade han skrattande.
Såg att uppsytt tidigare lager var tömt senast jag besökte honom.
Han både klipper till och syr upp varenda täcke själv utan hjälp av någon, men lyckas trots det hålla ett hyfsat tempo trots att han gör allt rent hantverksmässigt.
Jag efterlyser gärna de täcken Ni väntar på för att höra hur leveransläget är. Mejla mig direkt nödvändiga uppgifter om Ni vill ha hjälp med detta.
Återkommer med besked så snart jag fått tag på Matti.

Skall själv beställa ett vintertäcke av honom då vi får vår husbil levererad i månadsskiftet.
Har kollat priser med andra leverantörer och husbilsfirmor och ser att Huhtalos täcken ligger tusenlappar lägre i pris jämfört med dessa ofta massproducerade "one size fits all"-täcken.

Hälsningar från ett äntligen lite vintrigt (-10 gradigt) Haparanda!

:snow-icon: Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Hej alla Ni som väntar på beställda husbilstäcken!

Jag besökte Matti Huhtalo efter jobbet i dag.
Han berättade att samtliga beställda täcken, både sommar- som vintertäcken, nu är levererade.
De sista fyra tillverkade täckena postade han i dag.

Han bad mig även hälsa alla Er som väntar på täcken att höra av Er i fall Ni inte får Era försändelser inom en snar framtid.

:msn_sick: Snuviga Haparandahälsningar!
Kjell
 
F

F.d. 2436

Guest
Sv: Vintertäcke

Hej!

Nu behöver vi inte vänta längre på täcket vi beställde 12/12 07. Det kom idag 13/2. Det tog lite längre tid än de utlovade 2 veckorna...:)

Det ser mycket bra ut.

Vi fick liksom Röris inget kvitto, vilket kan vara bra att ha vid en ev stöld.

Är det någon som fått med kvitto?

Hälsningar
Bernt
 
F

F.d. 2436

Guest
Sv: Vintertäcke

Hej Hasse!

Jovisst fick jag ett papper från posten. På det står ett belopp. Det finns även ett ID-/kollinummer samt ett bankgironr. Inget företagsnamn eller vad som handlats för beloppet. Jag har svårt att tro att det skulle räcka i en ev diskussion med ett försäkringsbolag.

Förhoppningsvis så behöver det aldrig bli aktuellt att visa kvittot!

Hälsningar
Bernt
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Bäste Hasse

Det borde stå klart för alla att när man köper något skall man ha ett kvitto där det framgår vad man har köpt och posten kvitto visar bara vad man skall betala för postförskottet och posten tror väl som Bernt och jag att det ligger ett kvitto i försändelsen. Vad det sen skall användas till spelar ju ingen roll t.ex är det väl garanti på täcket och hur bevisar du det utan kvitto????
 
Toppen