Jag har letat hos en massa däckverkstäder efter vintergodkända däck till min bil. Det har inte vart enkelt att hitta då däckhandlarna inte tar hem däck som inte är vintergodkända. Det de missar är dock att till tunga fordon endast krävs däck med godkänt mönsterdjup och ett mönster av grövre "typ". samt märkningen MS.
Eftersom jag kör minimalt på Svenska vintervägar anser jag att jag ej behöver vinterdäck, då dessa kommer att vara utslitna innan jag når sydligare breddgrader. Därav vill jag ha så att jag klarar mig inom lagkravet men med goda sommaregenskaper. Valet föll på Continental Vanco four seasons.
Däckhandlaren Bema Däck på Hisingen löste detta till mig
Kan ju vara bra att veta för er andra som letar
Jag har letat hos många handlare som vägrade... Märkligt kan man ju anse att återförsäljare till Continental inte kan leverera däcken.
Test körningen har varit posetiv, känns som stabila och rejäla däck.. Hoppas på lite snö så jag får testa dem på allvar.
//Freddy
Eftersom jag kör minimalt på Svenska vintervägar anser jag att jag ej behöver vinterdäck, då dessa kommer att vara utslitna innan jag når sydligare breddgrader. Därav vill jag ha så att jag klarar mig inom lagkravet men med goda sommaregenskaper. Valet föll på Continental Vanco four seasons.
Däckhandlaren Bema Däck på Hisingen löste detta till mig
Test körningen har varit posetiv, känns som stabila och rejäla däck.. Hoppas på lite snö så jag får testa dem på allvar.
//Freddy