• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Vindrutetäcke som säkras med sugproppar, men dom lossnar

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har vindrutetäcke för att isolera vinterkyla. Täcket ska fastsättas med sugproppar. Tyvärr så lossnar dessa rätt ofta. Ni som har vintertäcke hur får ni sugpropparna att sitta ? Har testat även med sugproppar som man använder för glasrutor som biltema säljer...suck
Screenshot 2023-10-16 at 18.43.27.png
 
Senast ändrad:

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Går även att fästa med kardborre. Hade så i flera år innan jag bytte till remmar och snäpplås. Problemet med kardborre är att de kan lossna när det blir varmt. Finns dock kardborre som klarar höga temperaturer. Men när jag försökte köpa dessa från ett företag så var jag tvungen att köpa en hel rulle, om jag minns rätt på över 100 meter.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har fråga Chatt GPT om hårspray funkar. Testar......

Hårspray innehåller ofta polymerer som kan öka sugproppens grepp och vidhäftning på ytor genom att skapa en tunn kladdig yta. Detta kan hjälpa sugproppen att bättre fästa på släta eller icke-porösa ytor.

För att applicera hårspray på sugproppar, följ dessa steg:
  1. Rengör ytan: Se till att ytan är ren och torr för att säkerställa bästa vidhäftning.
  2. Skaka hårsprayburken: Skaka burken väl för att säkerställa att innehållet är ordentligt blandat.
  3. Spraya jämnt: Håll hårsprayen cirka 15-20 centimeter från sugproppen och spraya ett jämnt och tunt lager över hela ytan.
  4. Låt torka: Låt hårsprayen torka ordentligt på sugproppen och ytan innan du försöker fästa den på önskat ställe.
Genom att följa dessa steg kan du säkerställa att hårsprayen appliceras jämnt och att sugproppen får det extra grepp den behöver för att fästa på ytan.

Återkommer med feedback om det funkar
 
Toppen