• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vin

hamm

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
Hejsan!
Undrar om det är nån som vet om man kan köpa Swartze kats vin någonstans annan plats än vid Zell?
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
på Systembolaget ?
det var produkter som detta som gjorde att jag trodde att moselviner bara var söt billig saft i många år. Innan jag åkte dit och upptäckte en ny värld av underbara fina rieslingar
 

hamm

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
på Systembolaget ?
det var produkter som detta som gjorde att jag trodde att moselviner bara var söt billig saft i många år. Innan jag åkte dit och upptäckte en ny värld av underbara fina rieslingar
Finns inte på systembolaget och inte på Calles i Rostock heller.
Vi har bara köpt det i Zell i Moseldalen.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.744
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag var beredd på svara på var du hittar Vin nr.. men såg sen att frågan gandlade om annat......
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
på Systembolaget ?
det var produkter som detta som gjorde att jag trodde att moselviner bara var söt billig saft i många år. Innan jag åkte dit och upptäckte en ny värld av underbara fina rieslingar
Inte ett särskilt trevligt svar, det kan ju vara så att frågeställaren gillar det, eftersom det frågas efter det?
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.773
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Schwarze Katz har funnits på systembolaget. Var en av våra favorit rieslings för många år sedan. Den är vare sig söt eller billig. Hittar ibland "svarta katten" på våra resor genom Tyskland. Riesling är en fantastisk druva. Allt från knastertorrt till sött. Prova gärna en riesling spätlese. Ett vin som har fått förhöjd sötma genom att druvan har angriptis, kontrollerat, av ädelröta. Tänk skillnaden på en grön banan, till en övermogen, nästen rutten banan. Vin är kul!
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Inte ett särskilt trevligt svar, det kan ju vara så att frågeställaren gillar det, eftersom det frågas efter det?
Det var det visst, iallafall inte otrevligt. Det är väl självklart att ts tycker om det, annars hade han väl inte ställt frågan.
jag minns att det fanns i bolagshyllan förr i tiden, vilket jag då personligen undvek. Vilket inte betyder att det är fel på att tycka om det….
men som krinil säger, det finns en hel värld där ute att upptäcka gällande moselviner, det jag ville förmedla var en uppmaning att göra just det..

alltså prova och upptäcka… vin är roligt och mycket personligt… alltså det finns ingen sanning eller ”rätt svar”.
men om vi alla skall gå runt och vara så lättkränkta så är det inte lätt att föra några samtal överhuvudtaget…
nu uppfattar jag inte ts som lättkränkt utan han förstod vad jag syftade på… men inte kanske inte du Montreal.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det var det visst, iallafall inte otrevligt. Det är väl självklart att ts tycker om det, annars hade han väl inte ställt frågan.
jag minns att det fanns i bolagshyllan förr i tiden, vilket jag då personligen undvek. Vilket inte betyder att det är fel på att tycka om det….
men som krinil säger, det finns en hel värld där ute att upptäcka gällande moselviner, det jag ville förmedla var en uppmaning att göra just det..

alltså prova och upptäcka… vin är roligt och mycket personligt… alltså det finns ingen sanning eller ”rätt svar”.
men om vi alla skall gå runt och vara så lättkränkta så är det inte lätt att föra några samtal överhuvudtaget…
nu uppfattar jag inte ts som lättkränkt utan han förstod vad jag syftade på… men inte kanske inte du Montreal.

Nu frågade ju TS inte om vad du tyckte om hans/hennes val av vin, utan om var man kan få tag på detsamma, och det kan ju knappast vara särskilt kul att få det vinet man söker och därför förmodligen gillar betecknat som: bara söt billig saft.
 
Toppen