Ja, men som sagt måttet begränsade, önskvärt var 110x95 och det verkar som de här nyaste modellerna har storleksförhållande ca. 2x1 för det mesta efter mycket letande i seriösa butiker. Den här blåste en 10Amp. i lite dis, men vinklad mot solen i alla fall. Så med två kvar av de gamla kan jag nu i alla fall låtsas att jag snart har 335W på taket.
Men det jag tänkte nämna är att jag har en s.k. 50W flexibel "båt" panel innan den här nya kommer dit. Det har nog aldrig varit något klös i den och rätt snabbt så blev plastytan matt på panelen. Den har fått putsmedel och annat undergörande plastmedel, men utan längre resultat.
Med VICTRON regulatorn och appen

så går det ju bra att stå på taket med en pappskiva och täcka för en panel i taget när man fått igång skaplig laddning och då se hur mycket det sjunker och då kanske även i procent i förhållande till storlekarna på panelerna. (Sitta på taket med appen igång måste vara höjden av lycka.... Eller

.)
Men när jag hade runt 8Amp laddning så bidrog plastpanelen bara med knappt 1Amp. Jag ville kolla för den var åter helmattdaskig igen. Jag hämtade bara vattenkannan med några droppar diskmedel i för att få bort ytspänningen så den blev blöt och blank igen en kort stund.
Laddningen ökade då i alla fall till 2Amp. men avtog snabbt igen när den torkade och blev matt igen.
Så se upp om ni har flexpaneler som blivit matta och torra i ytan för det verkar vara ungefär halvdöden för dem.
Den nya överglänser nog den här flexen i alla fall och dessutom glas som brukar stå sig länge.
M.v.h. JANKRO.