• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket Tv kort har ni?

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Vilket Tv kort har ni?

Ny dator.
Nytt tv kort.
Och vad händer?
Ingen TV.

Kortet är Pinnacle PCTV Hybrid och är kompatibelt med W vista home premium.
Datorm : Acer Aspire 5715.

Efter antal olika försök med installation och supportkontakt, med acer,pinnacle, mm
så står man där med en överflödig produkt.
Tanken dyker gärna upp att köpa en pryl till, nämligen tvapparaten.

mvh
Werner
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Vilket Tv kort har ni?

Hej Roger!
Jag ansluter en FM-sändare till hölursutgången på gatorn och får då ljudet från bilstereon eller annan FM-radio med bättre ljud. Vi sitter ganska nära vrandra så bilden är helt OK, men visst är den bäst rakt framifrån.
Kommentar till Werner: Enligt mina ögon är bildkvaliten mycket bättre på datorn än på 14":s TV. Datorskärmen har ju högre upplösning.

MVH / Lars-Olof

Hej

Jag blev lite nyfiken på det här med FM-sändare till den bärbara. Hur funkar det? Sätter man bara på bilstereon och pluggar in FM-sändaren i datorn så kommer ljudet ur högtalarna? :confused:

/Per
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Vilket Tv kort har ni?

Hej

Jag blev lite nyfiken på det här med FM-sändare till den bärbara. Hur funkar det? Sätter man bara på bilstereon och pluggar in FM-sändaren i datorn så kommer ljudet ur högtalarna? :confused:

/Per

I stort sätt är det som du skriver, man ställer in en kanal på bilsteron som är utanför sändning och samma frekvens på fm sändaren, sedan skall det funka, tycker dock att ljudet blir lite dovare, men det funkar.
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Vilket Tv kort har ni?

Kan jag använda den nya (1 år gamla) antenn som sitter monterad på husbilstaket för att få in digitalkanalerna när jag har usb-kort? Följer det med antenn o fjärrkontroll när man köper usb-Tv-kort. Funderar på den Jula eller netonnets har.
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Vilket Tv kort har ni?

Werner;

Du har råkat ut för det som många gör när de skall installera en ny pryl i datorn.
A och O är att man installerar drivrutinen först innan man kopplar in TV-kortet.
Har man gjort fel så är det inte bara att avinstallera och börja om igen.
Gör så här:
Hämta hem detta program från nätet:
RegCleaner
Installera det.
Nu avinstallerar du TV-kortet och dess programvara.
Se till att TV-kortet inte sitter i datorn.
Nu skall du rensa registret för rester från TV-kortets programvara som avinstallationen inte tog bort.
Starta RegCleaner programmet och gå in under fliken "Tools"
Välj "Registry Cleanup"
Välj sedan "Do Them All"
När alla felaktiga registeruppgifter har dykt upp så väljer du "Select" och sedan "All"
Alla markeras.
Nu väljer du " Remove Selected" längst ned till höger.
Nu är registret rensat.
Stäng RegCleaner.

Ta fram CD'n och installera drivrutinerna för TV-kortet. OBS! du får inte ha TV-kortet i datorn.

När du har installerat drivrutinen, startar du om datorn.
När den startat om sätter du in kortet och följer anvisningerna.
Klart!
 
Toppen