• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken GPS/Multimedia/backkameraenhet skall man köpa till en Fiat Ducato 2023

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.150
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hade tidigare 3 små olika skärma att hålla koll på....
En dag tröttnade jag på det och köpte en 10.1" Android stereo mycket bra ljud, gps, backkamera, dass camera, Blutooth, wifi... Mm.... Mm.... Och vinklingsbar skärm.. Detta var en av de bästa uppdateringar jag gjort för kör komforten...
Om jag skulle bytt idag då hade jag köpt en likadan men som klarar av AHD camera.... Lycka till vad det nu än blir...
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag lessnade på den dåliga betraktningvinkeln och en del andra brister i navigatorn inbyggd i Pioneer bilstereo såg jag såg till att montera min befintliga Garmin Camper 780 på ett bra sätt (Se tidigare inlägg). Som backup kör jag Apple Kartor via CarPlay, och använder röstanvisningarna därifrån, de är mycket bättre än Garmin. Tänker också montera in Garmins trådlösa backkamera.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Funderar också på att byta ut min Kenwood DNX5250BT till något nyare. Förstår att det är svårt att välja ny enhet med hänsyn till olika funktioner som man vill ha. Men mitt problem startar redan tidigare då jag är rätt så novis på vilket kablage och eventuell monteringsram som behövs på den nya enheten för att passa ihop med det som redan finns.

Tar gärna emot råd på vad jag skall tänka på/komplettera med vid köp av ny enhet.

Så här ser baksidan och monteringen ut idag.

IMG_3179.png

IMG_3184.png

IMG_3182.png

Med förhoppning om att jag inte kapat tråden helt från TS.


Kjell

Tillägg: Har inga rattfunktioner att ta hänsyn till.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Tar gärna emot råd på vad jag skall tänka på/komplettera med vid köp av ny enhet.
Du kan byta till vilken du vill. Det är standard uttag och du har en som kallas dubbel din. Så det är bara att välja mellan kända märken och okända. Själv har jag en enkel din med 13.3" skärm som jag har moddat så jag kan vinkla den mot mig. Elr om frugan vill ändra resrutten. Så vrider hon den mot sig. Nu är detta en äldre variant som jag hade på bilden. Har köpt mina här Joying Android Car Stereo Autoradio GPS Navigation Head Unit
 

Bilagor

  • Android.jpg
    Android.jpg
    2,1 MB · Visningar: 55

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.876
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Du kan byta till vilken du vill. Det är standard uttag och du har en som kallas dubbel din. Så det är bara att välja mellan kända märken och okända. Själv har jag en enkel din med 13.3" skärm som jag har moddat så jag kan vinkla den mot mig. Elr om frugan vill ändra resrutten. Så vrider hon den mot sig. Nu är detta en äldre variant som jag hade på bilden. Har köpt mina här Joying Android Car Stereo Autoradio GPS Navigation Head Unit

Sicken megaskärm! kör du navigation på den?

Jag skulle annars rekommendera en huvudenhet med fysisk ratt för volymen, jag själv är allergisk mot touchskärmar när man sitter bakom ratten.
Själv har jag separata enheter i husbilen, har inga bra erfarenheter av "alltiett" enheter, sen är jag lite musiknörd, så enheten måste definitivt prestera hifi-ljud, men det är jag det.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sicken megaskärm! kör du navigation på den?

Jag skulle annars rekommendera en huvudenhet med fysisk ratt för volymen, jag själv är allergisk mot touchskärmar när man sitter bakom ratten.
Själv har jag separata enheter i husbilen, har inga bra erfarenheter av "alltiett" enheter, sen är jag lite musiknörd, så enheten måste definitivt prestera hifi-ljud, men det är jag det.
Jag håller fullständigt med dig, fysisk ratt för volymen är att föredra.
 

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Monterade en Zenec Z-E 3776 i vår husbil
vi är nöjda med en skärm
kanske så borde backkameran starta när radion är avstängd
/Nicklas
 

Bilagor

  • abb890518d9d45768141e42fa2697300.jpg
    abb890518d9d45768141e42fa2697300.jpg
    74,4 KB · Visningar: 58

KenCar

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
35503
Medlemskap
2024
Någon som har testat Eonon UA12S Plus-6G? Tänkte spegla t.ex Sygic från Iphonen eller ladda ner Sygicappen till stereon.
 
Toppen