• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilstereo/ Navigation

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Hej
Skall byta bilstereo/navigation i min Fiat/Ducato husbil.
Hittat en som verkar Ok. Men jag undrar om någon vet något om företaget som säljer den?
Företaget heter Azom och skall ligga i Eskilstuna. Hittar inget om detta företag! Annonserar på Blocket!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Du hittar hemsidan här:
Är nog en onlinebutik bara.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Finns inget företag registrerat på adressen som anges så det kanske bara är en privatperson som extraknäcker eller så är det bluff.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det är detta företag som äger varumärket AZOM så det är ju konstigt att de inte annonserar under sitt firmanamn.



Du kan ju maila dem och fråga om det är de som annonserar på Blockat.
 

Älvsjö

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
35331
Medlemskap
2024
Det går tydligen att ringa oxå, enl. hemsidan är adress och tel.numret:
Fristadstorget 7 C, 632 20 Eskilstuna. Sverige
Tel: +46 243 204322
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Kollar man på Fristadstorget7C 632 20 Eskilstuna kommer det bara upp ett antal personer. Inget Azom!!
 
Senast ändrad:

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Hej
Skall byta bilstereo/navigation i min Fiat/Ducato husbil.
Hittat en som verkar Ok. Men jag undrar om någon vet något om företaget som säljer den?
Företaget heter Azom och skall ligga i Eskilstuna. Hittar inget om detta företag! Annonserar på Blocket!
varför ha gps i radion mitt i panelen uruselt att se på den
 

Jonathan A

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Borlänge
Hej alla Husbilsfantaster!

Vi hittade precis detta inlägget och ville förtydliga lite!
Först och främst AZOM.SE är absolut inget bluff-företag.

Reklam borttagen/HBK Webb.

AZOM.SE har blivit uppköpta av LEDSTARS AB.
Så varumärket ägs idag av Ledstars AB d.v.s.

VD för Azom.se bor fortsatt kvar i Eskilstuna och på Fristadstorget 7C.
Där han har sitt kontor med sin privata-adress, därför står Azom.se som fortsatt på den adressen.
Men vi kikar i dagsläget på att flytta han till ett eget kontor och ändra vår nuvarande Azom.se adress.

Så hoppas det gav lite mer insikt!

~ Vänliga hälsningar Jonathan Azom.se
 
Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har min 10 tums Samsung S i Ducatons utmärkta dokumenthållare, som innehåller ett riktigt bra fäste för läsplattor. Sedan sitter Blaupunktens skärm rakt under. Kör alltid med dubbla system, med olika kartmaterial. Passar oss utmärkt. Hustrun är en utmärkt kartläsare.
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Hallå , Ursäkta , men hur fan ska passageraren kunna hjälpa när den sitter 1, 5 meter ifrån. Ska hen slänga sig över.
Den som kör får inte hålla på med GPS under körning .
När den är mittmonterad kan passageraren justera vid behov
 

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Jag har monterat vår GPS i inre backspegelfästet så både förare och passagerare enkelt kan vinkla och avläsa skärmen, vid knepiga situationer tar passageraren över och ger distinkta direktiv så föraren helt kan ägna sig åt körandet, dessutom syns den inte utifrån och på så vis minskar man inbrottsrisken.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag har provat en massa olika varianter på montering. iPad i dokumenthållaren, Garmin GPS i mitten, till vänster eller i sugkopp på olika ställen. När jag bytte bil i våras så hade den en Pioneer stereo med inbyggd Garmin navigation. Tack tänkte jag, nu slipper jag grejor med sladdar som sitter vägen, men icke... betraktningsvinkel gör det relativt svårt att se på skärmen och med solglasögon på så ser man i stort sett ingenting. Tillbaka till Garmin Camper 780 och hittade ett fäste från Brodit som sitter stabilt strax till höger om ratten, tillräckligt lågt för att inte skymma sikten.
FullSizeRender.jpeg
FullSizeRender.jpeg
 
Toppen