Carthagofrik
FD HBK Medlem
Är det någon som vet om viasat går att använda till en Oyster 85 anläggning eller måste man ha Canal digital??
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
På min förra husbil så monterade jag en Oyster parabol 85cm som jag köpt utan mottagare och kopplade en Viasat Thomson mottagare (12v) till anläggningen och det fungerade utmärkt.
Kortet måste som du vet programmeras till mottagaren. Jag brukar programmera om kortet mellan hemmamottagaren och bilen för då slipper man extrakostnaden för två kort. Viasat är ju väldigt bra på att ta betalt.
Vi har andvänt Viasat i 3år med utmärkt täckning där vi har varit. tex Treriksröset - södra Tyskland. Kortet behöver uppdateras ca. en gång i månaden i hemmaboxen om man inte har med den i husbilen vilket vi har. Den behöver visserligen 220v men går utmärkt med omvandlare. Valet av Viasat beror på mitt intresse av fotboll tex Champions League och Premier League samt Formel 1 i Viasat motor.
Det funkar kanske olika då jag har Oysters Digetal CI 12v box med en typ CA modul som jag sätter i mitt hemmakort i.
Sitter just nu o kollar på Viasat i husbilen i Sydtyskland , funkar perfekt
bara att ställa in menyn i Oyster att Sirius är söksatellit sen koppla in extra antennkabeln från Oysterboxen till din Viasatbox , funkar helt automatiskt sedan...