• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi vill handla i Sverige!

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
Sv: Vi vill handla i Sverige!

Visst är det förmodligen både enklare och tryggare att handla av en svensk handlare.:)

Men utbudet utomlands är mycket större!

2011-12-31 fanns det följande antal inregistrerade bilar i

Tyskland 440.000
Italien 250.000
Frankrike 200.000
Holland 75.000
Sverige 57.500
Storbrittanien har 140.000, oklart på vilken sida ratten sitter

När jag hittat min första drömbil sa Hymerhandlaren här hemma "Den modellen är osäljbar så jag tycker att ni ska titta på den här i stället".

I Tyskland fanns ett antal att välja bland jag köpte min första husbil, en ny Hymer, av Durrwang i Dortmund. Fungerade utmärkt!

Efter några år i husvagn fastnade vi för Rapido. 9095 med tvärställd dubbelsäng och badet längst bak. Ganska ovanlig planlösning i Sverige. Brukar finnas mellan 0 och två till salu. I Frankrike fanns betydligt fler att välja bland. Hittade en fin privat bland ett tjugotal att välja bland.

Nu har vi skaffat en Niesmann Arto som ska klara vintercampingen på ett bra sätt.
Även den från Frankrike. Samma sak här. Flera olika att välja bland. I Sverige fanns då bara en fabriksny 12:a hos Östgöta Camping och den hade vi inte råd med.

Vi är väl medvetna om att vi får ringa och maila fabriken ibland när det inte fungerar lika bra som om man köpt en bil i Sverige. Men det löser sig!

Vi får sämre betalt när bilen ska säljas en dag men vi har haft en betydligt bättre bil under tiden.

Hittills måste jag säga att PR Husbilar i Sollebrunn och Niesmanns genaralagent i Vadstena varit så tillmötesgående som man kan begära. Korrekt och proffsigt.
 
F

F.d. 23424

Guest
Sv: Vi vill handla i Sverige!

Hejsan, vi har precis skickat en offertförfrågan till Bobil.se, på en ny husbil. Vad har ni för erfarenheter av dem??
 
Toppen