surtecruisers
FD HBK Medlem
skönt att allt gått bra för dig !
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad säger din kompis Hasse om din avslutande kommentar.For förbi avtagsvägen till Ljungby i en väldans fart hade medvind tysk diesel i tanken och ville bara hem. Malört vet jag vad det är men sånt får man vara försiktig med men köpte på mej både underberg och jägermeister i medicinskt syfte från bordershopen.
Var ju förra vintern i Santa Pola nästan lika länge men det lilla utrymmet att bo i blir jobbigt till slut. Att vara två i en plåtis gränsar till självplågeri.
Att där har han fel! Med rätt person så är det trevligt, och det har jag!Vad säger din kompis Hasse om din avslutande kommentar.
Jag skriver alltså inte om Åsa och Hasse och vi vet var vi har varandra utan rent allmänt utifrån mitt perspektiv.Vad säger din kompis Hasse om din avslutande kommentar.
Lite svårt att förstå bara varför man kör dit man inte trivs och sedan stannar kvar flera månader. Varför inte stanna hemma eller köra dit man trivs?Skönt att du "hittat hem" ingen bra idé att dra iväg med husbil ner till Spanien och inte trivas för det måste vara en pina faktiskt. Och sen att stå på samma plats månadsvis måste vara en riktig pina i sig själv. Men det har varit intressant att följa din tråd även om den i o f s varit en negativ berättelse. Vi är i Portugal och flyttar runt och får nya upplevelser hela tiden![]()
![]()
Jag kan förstå varför man gör på detta viset. Att vara & känna sig ensam är ett stort problem för många äldre. Att som i Bengtic's fall, stanna flera månader är ju också förståeligt, han är ju väldigt social & skaffar sig på detta sätt många bekanta som ex.vis Åsa & Hasse, Plastpelle etc. Att sedan vinter med kyla & mörker också har en negativ påverkan gör ju att man söker sig till ljuset & värmen.Lite svårt att förstå bara varför man kör dit man inte trivs och sedan stannar kvar flera månader. Varför inte stanna hemma eller köra dit man trivs?
Skönt att du är hemma! Kul att följa din resa o dina berättelse ! Ha de gott o va rädd om dig!Siv ibland måste man bara leva och gå vidare även om man inte kan förstå allt, alla kan inte ha förmåga till empati men kan trivs ändå.
Haha....Siv ibland måste man bara leva och gå vidare även om man inte kan förstå allt, alla kan inte ha förmåga till empati men kan trivs ändå.
Jag kan hålla med om att ensamhet är ett stort problem för äldre i dagens samhälle. Det gäller dock att hitta rätt sätt för sig själv att bota sin ensamheten. Funkar inte det man provar verkar det bättre att prova något annat. Sen gäller det ju även att själv bjuda till för att knyta kontakter.Jag kan förstå varför man gör på detta viset. Att vara & känna sig ensam är ett stort problem för många äldre. Att som i Bengtic's fall, stanna flera månader är ju också förståeligt, han är ju väldigt social & skaffar sig på detta sätt många bekanta som ex.vis Åsa & Hasse, Plastpelle etc. Att sedan vinter med kyla & mörker också har en negativ påverkan gör ju att man söker sig till ljuset & värmen.
Men det var ju kommentar i all välmening. Jag väntade ett humoristigt svar från Hasse, jag vet ju han inte tar den kommentaren så allvarligt.Jag skriver alltså inte om Åsa och Hasse och vi vet var vi har varandra utan rent allmänt utifrån mitt perspektiv.
Jag förstår att det finns vissa som antingen vill missförstå eller så splittring mellan kamrater och får ut någonting av detta?
Musen i kartongen är för att ge en storleksjämförelse inte för att det är möss i pizzakartongen.
Jag känner att jag måste försöka skriva lite tydligare och enkelt och helt undvika skämt helt enkelt anpassa mej till lägstanivån.
Men det är inget problem det har jag gjort i 30 år som lärare.
Den här tråden kommer snart att vara slut blir lite foton som jag inte lagt ut och en sammanfattning nu har jag ju kommit tillbaka till ljuset, hur man ska klara nästa vinter utan att åka bort får man fundera på i höst.
Jag har i alla fall lyckats undvika två vintrar hemma och mått bättre av det, funderar på en något längre vistelse på gran canaria men det handlar om pengar, just nu sprätter vår regering omkring sej med pengar de inte har snart plundrar de pensionerna.