• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ska se om jag kan använda Epslys , man blir ju så rädd stod i källaren och kunde knappt ta mej till sängen och där låg jag fullt påklädd och kunde inget göra fick med mej telefonen så jag fick hjälp av en granne. Min fd som bor bredvid hade blockerat mitt nummer.....
Hög puls genomsvettig och rädd för att det är en stroke men nu efter 3 dagar är det bättre men jag undrar om jag klarar mej till brevlådan. Man är väldigt sårbar när sovrum och toalett är däruppe och köket nere och ensam dessutom tur jag har bra grannar de åkte en mil efter åksjukemedicin.
Jag blev ju väldigt yr efter min medicinering mot min epilepsi och tänkte prova med åksjuketabletter men läste då på paketet att inte användas om man har epilepsi så jag vågade inte prova. Det konstiga är att jag känner ingenting när jag kör bil eller jobbar med husbilen.
Borde kanske öppna en läkartråd här på HBK vi kanske har någon doktor som medlem:)
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag tycker det var en bra ide att ha en läkarspalt, de flesta av oss är ju äldre och det finns ju mycket som förenar oss i husbilslivet t.ex. hur man ska klara sej på långresor med olika handikapp och mediciner. Kanske någon moderator kan ha någon synpunkt, antar att det finns en del sjukvårdskunniga här också som kan bidra, inte bara motorer som blir sjuka.
Yrsel är säkert en biverkan av din medicin den påverkar ju hjärnan mer eller mindre direkt. Jag har ju aldrig trott på att du har epilepsi tror mera på att du är ett offer för inkompetent läkarvård.
Du kan ju prova med en halv tablett postafen tror inte det är farligt då får du se om det hjälper, men det är ju mot illamående. Yrsel är ju annars mer eller mindre normalt i vår ålder verkar det som Kanske är det psykosomatiskt så att du inte känner av det när du koncentrerar dej på annat.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Jag tycker det var en bra ide att ha en läkarspalt, de flesta av oss är ju äldre och det finns ju mycket som förenar oss i husbilslivet t.ex. hur man ska klara sej på långresor med olika handikapp och mediciner. Kanske någon moderator kan ha någon synpunkt, antar att det finns en del sjukvårdskunniga här också som kan bidra, inte bara motorer som blir sjuka.
Yrsel är säkert en biverkan av din medicin den påverkar ju hjärnan mer eller mindre direkt. Jag har ju aldrig trott på att du har epilepsi tror mera på att du är ett offer för inkompetent läkarvård.
Du kan ju prova med en halv tablett postafen tror inte det är farligt då får du se om det hjälper, men det är ju mot illamående. Yrsel är ju annars mer eller mindre normalt i vår ålder verkar det som Kanske är det psykosomatiskt så att du inte känner av det när du koncentrerar dej på annat.
Precis så sa neurologen till mig.
Ärendet är hos honom nu så jag får då se var han ger för diagnos???
Har nu också fått lite problem med balansen :))
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Jag tycker det var en bra ide att ha en läkarspalt, de flesta av oss är ju äldre och det finns ju mycket som förenar oss i husbilslivet t.ex. hur man ska klara sej på långresor med olika handikapp och mediciner. Kanske någon moderator kan ha någon synpunkt, antar att det finns en del sjukvårdskunniga här också som kan bidra, inte bara motorer som blir sjuka.
Yrsel är säkert en biverkan av din medicin den påverkar ju hjärnan mer eller mindre direkt. Jag har ju aldrig trott på att du har epilepsi tror mera på att du är ett offer för inkompetent läkarvård.
Du kan ju prova med en halv tablett postafen tror inte det är farligt då får du se om det hjälper, men det är ju mot illamående. Yrsel är ju annars mer eller mindre normalt i vår ålder verkar det som Kanske är det psykosomatiskt så att du inte känner av det när du koncentrerar dej på annat.
Bengtic, idé med läkarspalt på HBK är mycket komplext. Gränsen mellan de allmänna diskusioner om medicinska ämnen och specifika frågor som t.ex. besvär som drabbar en, ens diagnoser och behandlingar, förebyggande åtgärder kan lätt överskridas och då hamnar man på vård område som regleras med lagen. Vad som anses vara vård finns definierat i 2 kap. 1§ Hälso-sjukvårdslag 2017:30.

Så det bästa är alltid att ha en husläkare ... som man känner sedan länge.
 
F

F.d. 22252

Guest
Problemet är när man inte har en kompetent husläkare, bor man på en mindre ort får man ofta hålla till godo med en atläkare som försvinner bort efter ett halvår -år. Eller en äldre läkare som inväntar pensionen och tyvärr ofta en sådan som har dålig kompetens och blivit kvar på orten. Det är min erfarenhet och flera med mej.
Jag googlar ofta på mina egna besvär och där finns det massor med råd ofta från riktiga läkare och någon sådan diskussion om vård enligt lagen är nytt för mej, finns ett antal forum som redan har en sådan inriktning som vi föreslog ofta med en kunnig moderator.
menar du på fullt allvar att ett sådant forum skulle beröras av ett lagrum?
Det absolut vanligaste samtalsämnet när man passerat 70 verkar vara hälsan och inte så konstigt eftersom den oftast begränsar våra möjligheter att göra det vi mest vill göra i våra liv. Inte så få tips har hjälpt folk, själv visste jag inte om att det fanns möjlighet att bli snabbt botad från kristallsjukan som Majzzan skrev.
Blev inkörd med ambulans för snart 2 år sedan till Norrköpings lassarett där 3 doktorer undersökte mej på ett lite knepigt sätt, efter skall röntgen 10% har tydligen stroke med min diagnos. Sen fick jag bara ligga i en säng som var så smal att jag var rädd att ramla ur när jag vände mej, blev dagen därpå transport till finspång där jag fick ligga på förvaring tills jag med en grannes hjälp kunde ta mej hem. Ingen vård där inte, fick nu reda på att Linköping t.o.m. har en speciell stol för att rätta till kristallerna. Skall med risk för fallskador ta mej till närmaste affär för att handla lite nödvändig mat en kundvagn får fungera som rullator.... ett städskaft som käpp.
 
Senast redigerad av en moderator:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Problemet är när man inte har en kompetent husläkare, bor man på en mindre ort får man ofta hålla till godo med en atläkare som försvinner bort efter ett halvår -år. Eller en äldre läkare som inväntar pensionen och tyvärr ofta en sådan som har dålig kompetens och blivit kvar på orten. Det är min erfarenhet och flera med mej.
Jag googlar ofta på mina egna besvär och där finns det massor med råd ofta från riktiga läkare och någon sådan diskussion om vård enligt lagen är nytt för mej, finns ett antal forum som redan har en sådan inriktning som vi föreslog ofta med en kunnig moderator.
menar du på fullt allvar att ett sådant forum skulle beröras av ett lagrum?
Det absolut vanligaste samtalsämnet när man passerat 70 verkar vara hälsan och inte så konstigt eftersom den oftast begränsar våra möjligheter att göra det vi mest vill göra i våra liv. Inte så få tips har hjälpt folk, själv visste jag inte om att det fanns möjlighet att bli snabbt botad från kristallsjukan som liv i bil skrev.
Blev inkörd med ambulans för snart 2 år sedan till Norrköpings lassarett där 3 doktorer undersökte mej på ett lite knepigt sätt, efter skall röntgen 10% har tydligen stroke med min diagnos. Sen fick jag bara ligga i en säng som var så smal att jag var rädd att ramla ur när jag vände mej, blev dagen därpå transport till finspång där jag fick ligga på förvaring tills jag med en grannes hjälp kunde ta mej hem. Ingen vård där inte, fick nu reda på att norrköping t.o.m. har en speciell stol för att rätta till kristallerna. Skall med risk för fallskador ta mej till närmaste affär för att handla lite nödvändig mat en kundvagn får fungera som rullator.... ett städskaft som käpp.
Har inte yrseln släppt?,Bengtic
När jag bodde i Göteborg och höll på med gamla skutor var det en medlem som var doktor som ibland gav oss goda råd och kunde bedöma när vi skadade oss om det var farligt eller inte. Anser att många läkare idag jobbar på som på ackord. Två gånger har jag fått AT läkare som verkligen fördjupade sig i problemen efter dom bara var tillfälliga så skulle dom skriva ett PM till min ordinarie läkare men hon sa då att det inte var så viktigt.
Ju ofta man går dit uppfattar man det som att man bara klagar t.ex nu kommer den tjatgubben igen osv så man drar sig för att besöka vårdcentralen tyvärr.
 
F

F.d. 22252

Guest
ringde vårdcentralen ett par ggr ringde sist kl 2 de har öppet till 4 men de hade fullt för dagen så de hade inte tid att svara, man måste ringa direkt när de öppnar annars kan man inte få någon hjälp. men det spelar ingen roll på helger blir man alltid nekad om det inte är livsfara alltså 112. Fast för det mesta får man bara en telefonsvarare som säjer att man ska återkomma efter helgen.
Nu har de byggt en ny vårdcentral för en massa miljoner men det hjälper ju inte om de inte anställer personal som ska sköta den, det är skandal. Sverige ligger långt ner i listan för vården i europa, spanien är mycket bättre och med blå kortet slipper man patientavgiften hemma får man betala extra för deras oätliga mat men allt var gratis räkningen kommer till landstinget och de betalar.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Bengtic, Du har rätt när Du skriver att det finns flera forum där medicinska frågor diskuteras. Så länge är dessa allmänna frågor blir det NÄSTAN OK, dock när man börjar ge specifika råd gällande behandlingar, eller utredningar, utifrån någon persons symtom blir det aktivitet som ingår i begrepp vård. Just för det ska det finnas lagar och det finns regelverk.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Förresten, skrev jag NÄSTAN OK, varför ? Därför att ibland sådana diskussion-fora kan vara drivna av folk som inte har medicinska kunskaper, t.ex. förespråkare för alternativ medicin. Just nu lämnade Prof. Asplund delbetänkande kring detta, så kallad KAM (komplementär- och alternativmedicin) utredning, SOU 2019:15. Rekommenderas.
 
F

F.d. 22252

Guest
Tur att det inte gäller våra bilar då! Men nog är det konstigt att husbilen kan man få hjälp med både på forum och på verkstäder enkelt och snabbt.
Men när det gäller en människa finns det tydligen förbud och i regel bara en verkstad som har stängt för det mesta och befolkas av mer eller mindre utbildad personal.
Konstiga prioriteringar som görs nu för tiden eller hur.
Själv har jag aldrig varit rädd för att hjälpa någon med mina kunskaper oavsett vad det än gällt och så är väl de flesta funtade, har ju själv fått hjälp av andra.
Det finns alltid risker i alla forum att någon fösöker utnyttja medlemmarna men vi har mycket sunt förnuft och moderatorer som förhindrat det och mig veterligen är HBK ett av de bästa om inte det bästa forumet som finns.
Jag tänker inte diskutera denna frågan med Janne B som jag inte vet varifrån han fått sin rädslor ifrån, sen är det fel forum.
Det börjar minska med deltagare i reseberättelserna vartefter nästan alla återvänt hem efter vintern. Det känns lite tråkigt speciellt som man varit lite delaktig men kanske inte så mycket resande som jag tänkt.
Men nu börjar ju en annan fas planering och förbättringar av husbilen till nästa resa och för många är det ibland lika roligt.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag har skrivit att jag tyckte jag åkte hem några veckor för tidigt, nu efter en månad med minusgrader på nätterna så känns det som om vintern har kommit tillbaka för att straffa den som flytt från den. Blir det någon vår i år?
När man är söderut så är det svårt att fatta hur eländigt kallt det är här, skulle stannat minst en månad till, tror inte jag är den enda av återvändarna som ångrar sin hemkörning.
Kristallsjukan börjar ge sig och jag har skaffat alla saker som behövs för att få mitt elscooterbatteri i ordning det blir 10ah mot det gamla som skulle ha 4ah men i verkligheten hade ca 2ah. 3-4mil borde gå det gör man reklam för i den nya proversionen av xiamo men den har 12.8 ah. Jag köpte de bästa batterierna som finns när jag ändå skulle göra jobbet.
Nu vet jag hur jag ska få mitt elcykelbatteri att räcka minst dubbelt så länge genom att byta innehållet till rimligt pris. Jag bet. strax under 1300kr med frakt till elscootern som nu har samma eller mer kapacitet än många elcyklar och samma toppfart 25km/t. Jo jag gick ju på en mina när jag blev lurad på batteriet men samtidigt blir min färdiga scooter betydligt billigare än den nya pro, den saknar en del lullull på displayen som man ändå inte kan titta på när man kör och bluetoth och tack för det eftersom ska man ha det påkopplat i mobilen så drar det batteri, och det är onödigt vetande egentligen vill jag så kan jag köpa en cykeldator billigt men som sagt titta på en display kan sluta illa det är ju små hjul.
Mitt forskande har lärt mej att det som står på ett nytt och fint batteri inte behöver vara sant och att reklamen ljuger ännu värre. Vem ska man tro på?
Jag tror att det har börjat bli viktigt att hålla sej till de etablerade märkena när det gäller det mesta, en stor del av vårt miljötänkande skjuts i sank av kineserna som producerar billiga varor som går sönder inom en kort tid eller inte fungerar alls, de har ju kostat miljön lika mycket från början.
Om den kommande sommaren blir dålig funderar jag på att återvända till kroatien framåt höstkanten det är betydligt närmre och jag trivdes ganska bra där, det är finare natur än spanien enligt min mening. Men det är ju ingenting att stanna länge där när man närmar sej oktober är det ju dags att åka hem med ett stort hål i kassan som gör att man inte kan åka till spanien och övervintra. Det man egentligen skulle göra är ju att åka till grancanaria en gång i livet blir ju billigare att hyra och flyga men den där känslan man har när man kommer hem till sin husbil på kvällen efter att ha varit ute på dagen och lägga sej och läsa med en god bok och en öl eller godis eller nåt och känna tryggheten från hemmet omsluta en när man stänger dörren är mycket värd. Ett typiskt canariskt hotell med brunsvarta skåp obekväm för kort säng och stenplattor på golvet och inte en enda matta i sikte är inte rolig och sen alla dessa fel överallt som det alltid är, är ett betydligt sämre boende.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Hej Bengtic. Måste tyvärr göra dig lite besviken med att den nya Pro-versionen har en kapacitet på 12,8Ah. Som min stora inspiratör har du fått mig att beställa en Pro! Men det är långa leveranstider så den kommer nog inte förrän i början på maj. Hoppas att det blir en kul upplevelse att åka ”scooter”. Men du skulle ju knappast lägga ner så mycket jobb på din scooter om det inte var kul.

Hälsar Kjell
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Om den kommande sommaren blir dålig funderar jag på att återvända till kroatien framåt höstkanten det är betydligt närmre och jag trivdes ganska bra där, det är finare natur än spanien enligt min mening. Men det är ju ingenting att stanna länge där när man närmar sej oktober är det ju dags att åka hem med ett stort hål i kassan som gör att man inte kan åka till spanien och övervintra
Jag har också svårt för att välja mellan Kroatien på hösten och Spanien på vintern. Kommande säsong tänker jag lösa det genom att köra Kroatien i september för att därefter ta båten från Dubrovnik till Bari. Snedda genom Italien och sen båt från utanför Rom till Barcelona. Till en kostnad av ca 7.500kr för båt och 100 mils körning kommer jag från Dubrovnik till Santa Pola. Du får ägna sommaren åt att hitta en ”gladbo” att ta med på resan och dela kostnader med så ses vi på Bahia i oktober.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag undrar hur de löst det med plats i scootern, läste att det satt 2,9ah celler i den på nätet den gamla har ju 2,6 ah själv har jag samsung 3,4 ibland säljs dom som 3,5 men jag vet ju vad de är stämplade med.
Googlade pro där ligger det faktiskt 10s 4p så 40 celler med liknande kapacitet som min så 100wh mer vilket med 10wh/km gör en mil mer än mej och 4,5mil. Man räknar ju lite knepigt men så är det alltid man kan ju inte köra ner cellerna i botten. Men 6,500kr var ett häftigt pris min landar på 2000kr mindre. Kände av ryggen en del på min gamla när man åkte längre så runt 4 mil räcker nog bra. Xiamo är ju mycket bättre med större hjul och högt och bredare styre, jo nog är den rolig att köra och smidig men jag är orolig för de pumpbara däcken om man är iväg en bit så blir det svårt att ta sej hem med punktering, det är inget man lagar vid vägkanten om det inte är en pyspunka som man kan klara med spray. Jag har ju helgjutna och det är skillnad i komfort men man känner sej mer säker mot punktering. Det jag uppskattar mycket är den automatiska farthållaren den piper ju till efter 5 sek sen går den i jämn hastighet tror det går att stänga av på pro med telefonen plus att man kan höja toppfarten men den känns tillräckligt hög, redan min gamla på 20km kändes lite vådlig var ju dålig broms så den nya med skivbroms och 25 km är ju klart trevligare. Ett problem som de lär ha är att man kan bränna elektroniken med fulladdade batterier vid en hård inbromsning eftersom laddelektroniken slår ifrån och den strömmen som laddar inte har någonstans att ta vägen blir det en riktig smäll som dödar elektroniken. Jag har tänkt ladda från husbilen med min laddare och då kan jag välja 90% för då sparar jag mina batterier och det här problemet lär inte hända, mina andra två elscootrar brann ju elektroniken på. Kanhända har de lärt sej med skyddskretsar numera men man vet aldrig deras omvända logik om att sälja mera om det går sönder kanske gäller här också.
Blir fint att ha den i husbilen enkelt att ta ut och köra och handla osv, jag tog den altid med in på varuhusen och lämnade den hos vakten eller receptionen eftersom den är nog rätt stöldbegärlig man måste låsa fast den vid något fast föremål. I spanien körde man ofta på trottoaren men de filar på en lag mot det och vissa städer har visst redan såna förbud. Här hemma har vi ju massor med cykelvägar. Laddningen är ett problem den tar ca 30ah plus förluster från 12v batteri har man en omvandlare plus laddare får man säkert räkna på 40ah totalt kanske mer. Själv har jag en hyperion eos 1210 i som kan ladda upp til 12celler eller 44volt, med full övervakning och kapacitets visning och matas med 12 v så små förluster där. Lär annars finnas dyra laddare som går direkt från 12v annars får man ju gå omvägen från 12v till 220 och ladda med ordinarie laddaren. Har jag gjort med en biltema omvandlare på 150 watt -billig men det fungerade bra men den blir ju varm laddaren tog ju 80w den är bara på 1,5 A. Problemet med laddare är den speciella kontakten som ser ut som en rcakontakt men är något mindre jag gillar den inte man kan faktiskt lyckas kortsluta mittstiftet mot minus och då går säkert en säkring som inte går att byta. Har letat men inte kunnat hitta kontakter, laddare som passar finns ju för vettiga priser på ebay hemma är de mycket dyrare. Laddar jag från husbilen blir det gratis har ju 135w solpaneler som laddar bobatteriet. sparar kanske någon krona men jag motionerar ju batterierna också.
Livibil Jag har funderat på en sån resväg men den blir ju ganska dyr och det blir väl en ganska lång resa från rom till barcelona med båt. om man kör hela sträckan så blir det 150mil mer. Jag vet inte heller om jag är beredd att bo så länge i husbilen man blir ju borta längre än ett halvår och det finns ju regler kring det som jag inte fullt förstår själv talar jag inte om att jag är bortrest för myndigheterna men eftersänder man post så får de reda på det.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Visst är den dyr så det räcker. Priset går väl ner när det största köpsuget släppt. Tror att bottenplattan och batteriförpackningen är något större på Pro-modellen. Har sett att en del sätter helgjutet däck i bak för att slippa punktering. Skall i alla händelser bli kul att prova elscooter. Har även kvar min sparkcykel som alternativ om scootern jäklas.

Hälsar Kjell
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Livibil Jag har funderat på en sån resväg men den blir ju ganska dyr och det blir väl en ganska lång resa från rom till barcelona med båt. om man kör hela sträckan så blir det 150mil mer. Jag vet inte heller om jag är beredd att bo så länge i husbilen man blir ju borta längre än ett halvår och det finns ju regler kring det som jag inte fullt förstår själv talar jag inte om att jag är bortrest för myndigheterna men eftersänder man post så får de reda på det.
Jovisst bekvämligheten att slippa köra de 150 milen kostar ju. Räknar man däremot med övernattningar, vägavgifter mm så blir kostnaden mer försvarbar. För vår del handlar det också om att vi inte vill missa för mycket av oktober på Bahia. Dels är det en fin månad men sen har vi också en plats bokad som vi får betala från 1 oktober.
Vad gäller tiden utomlands är det inga problem för mig eftersom jag flyger hem ett par gånger på 2-4 veckor varje gång. Vilken myndighet menar du skulle bry sig på om jag är utomlands mer än halva året så länge jag inte bor på samma plats utomlands mer är ett halvår och knappt då ens?
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det är ett bekvämare alternativ som skulle passa mej bra men pengar....
Vore man två vore det en annan sak, men de eventuella som skulle kunna följa med har egen lägenhet som ska betalas med dålig pension och bostadsbidrag. De flesta kvinnor i pensionsåldern lever på marginalen.
Det handlar väl mest om dem med lägenhet utomlands och bor man där mer än sex månader påverkar det tydligen pensionen osv,
 
F

F.d. 22252

Guest
Kjell det är en helt annan upplevelse att åka elscoter den är tyngre mer stabil men man står betydligt högre så man kan inte sätta ner foten och sparka sej fram så lätt.
Såg att batterierna ligger ner så det går nog fylla i 40st om man kan stuvar om elektroniken vilket det såg ut som Promodellen verkar helt omdesignad men jag tror inte inte fotplattan ändrat sej. Tycker den verkar bra som den är jag står bra på den trots mina 48 or.
Det jag tycker är trevligt är att åka runt ganska långsamt och titta mej omkring en helt annan känsla en att åka cykel mera som att gå utan att arbeta bara glida fram och sekundsnabbt stanna och titta om det är något intressant. Känslan av frihet är speciell därför är en bra räckvidd väldigt viktig. Har satt kardborrband på styret som håller en gammal telefon som har gps med karta, bra ibland man kör ju lite andra vägar än med bil lätt att bli förvirrad annars.
Det som kostar och tar nog tid innan det går ned är batterierna det är minst halva kostnaden och tillverkarna måste köpa dem till ganska dyra pengar som jag tror det är därför de sparar så mycket de kan, jag har sett flera setups med samma scooter fast annan elektronik och batteri. Finns egentligen inget original vad jag förstår men xiamo som är ett köpemärke och större i usa är den som det tydligen säljs mest av de tilverkar dem inte själva. Svårt det här med kvalite när man inte har något att förankra den i.
Men alla tester jag läst och sett på you tube har tyckt att det är en av de bästa scootrarna och jag är helnöjd frånsett batteriet som jag nu fixar.
Skulle vilja ha en snabbladdare på ca 5 A som man kan ha med sej batterierna tål utan vidare att laddas med den strömmen speciellt som man bara använder den för att fylla på lite på vägen.

Och jo vi verkar vara lika gamla och tokiga eller hur.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Bengtic, du har väl sett att det finns en rekommenderad åldersgräns på 50 år. Den har vi ju passerat med råge. Men det är ju inte den faktiska ålder som avgör vad man kan göra utan hur man känner sig. Tror att säljarna gör ganska stora påslag bara för att det är en ny modell. Tror att priset i kina ligger på lite drygt 4000:-. Ser verkligen fram mot leveransen som förhoppningsvis blir i början på maj. Man känner sig som barn på nytt!

Hälsar Kjell
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen