• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Poletterna finns i automater där man väljer hur många man vill ha och stoppar i betalkort.
Körningen har gått bra ner hit 34mil
Men plötsligt lade blinkersen av och den är ju riktigt viktig på en spansk betalväg där det blir mycket kryssande svängde av och kollade alla säkringar de såg hela ut, tog bort instrument panelen eftersom det var ny hastighetsmätarvajer ganske någon kontakt hoppat loss?
Nej såg inget men däremot hoppade vajern ut, satt inte riktigt monterad så jag fick kämpa en stund men nu sitter den.
Tittade lite under motorhuven men såg inget problem men däremot luktade det diesel, en anslutning till insprutningen eller snarare tror återmatning till tanken satt lös snabbt fixat med en 12mm lednyckel.
läste i instruktions boken och hittade att det var säkring 9 som svarade för blinkers och instrument, tog bort den och då plötsligt var den av, såg inte bränd ut kanske utmattning den var på 5 a men ska vara på 8 så en satte jag dit och då var allt ok.
När jag var klar kommer det fram en man och börjar peka på baklyset men han kunde nästan bara ett ord, jag fattade misstankar och gick runt bilen och då hade en kumpan smitit in i bilen kompisen ropade för att varna tog honom i dörren och vräkte in en ordentlig höger mot revbenen, hade ju fart framåt och en T formad skruvdragare i handen tyvärr höll jag den lite fel annars hade han fått in en bits mellan revbenen.
Men han lär ha ett ordentligt blåmärke eftersom han fick både min näve förstärkt av T-änden av skruvdragaren, försökte greppa honom och vräka omkull honom men han sprang ut i terrängen och tillbaka till bilen i baksätet. Kunde ju inte förfölja eftersom dörrarna stod öppna efter rep. En lastbils chaffis som stod bakom och sett händelsen och förhoppningsvis numret ringde polisen.
Det var några mil norr om Barcelona - banditstaden.
Har inte blivit av med något passet gömt och plånbok i jackan jag har på mej telefonen och plattan sitter på instrumentbrädan, garderobsdörren var öpppen och ett överskåp men där fanns ju inget, Han hade öppnat en liten bärkasse som man kan vika ihop så den ser ut som plånbok. Kanske bra att ha en falsk plånbok har funderat på att ha en huggkrok eller liknande i en sån eller ett gäng nålar med gift vad vet jag...
Sen körde jag hit där jag står nu på el det var 4gr inatt så det går åt gasol annars, men värmaren höll 19,5gr inne oavsett att yttertempen sjönk som en sten så den fungerar bra. Jag ska strax gå in och äta lite mat hos Frttz han kom ut och hälsade välkommen när han såg min bil.
Ikväll ska jag forska lite var jag ska stanna nästa gång.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det var att jag läst om hur dom gör här på forumet som jag klarade mej! Jag har haft sådan otroligt mycket hjälp på HBK sen jag gick med här 2012. Det har räddat mej många gånger. Låser altid allting men var i stress när mätare och blinkers slutade fungera och sen när jag hade en tradarchaffis bakom mej så kände jag mej lugn. Kommer att ha ett riktigt järn bredvid mej i hytten i fortsättningen, hade jag haft det skulle jag sprungit efter bilen och dragit det i taket för det är dyrt att laga.
En svensk chaufför hade nog hjälpt mej mer.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja kanske du har rätt många har fått strul på vägen men inte många skriver om det tror jag och inte jag heller bara det som känns viktigt. men vad kan slå verkligheten att ligga på vägarna, mycket man vill se men ingenstans att stanna har sett mer av bakänden på lastbilar än jag vill.
Siktar på santa pola men känns det långt 35 mil så stannar jag någonstans på vägen men tar nog ett par dagar i Bahia för att varva ner. Inte mycket att göra när man ätit på spättelze fritz, sen måste jag säja att jag inte gillade tjejen där eftersom hon envist försökte sälja in något annat än jag ville ha, det hon ville jag skulle ta var dagens men sånt kan vara gammalt sent på kvällen, sen ville hon jag skulle säja ja till sallad, så det handlade bara om pengar. Detta gör att jag inte planerar återkomma.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Snyggt jobbat Bengt ! Om d hade varit mer jävlar anamma hos d svenska folket så hade vårt samhälle kanske varit trevligt att vistas i.
Min mamma bodde i Alfaz Del Pi och hade alltid en sten stor som en potatis med sej som försvar och använde den också vid ett par tillfällen när tjuvar försökte råna henne. Sista gången var hon 79 år.
 
F

F.d. 22252

Guest
Vaknade idag till regn men 10gr Har ätit frukost känns segt idag timmarna bakom ratten tar ut sin rätt värker i kroppen. Har siktet inställt på Bahia Camping i Santa Pola dyrt men mycket svenskar roligt att få prata sitt eget språk. Regndag resedag. Ska preparera vindrutan och torkarna med rain off innan jag åker gör ganska mycket till sikten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen