Sv: Vi fryser
Då skall du helt klart ha 2,5 kvadrads kabel, hadde du det? i annat fall har du bränt en del energi i kabeln på vägen till din bil.
Men jag tror nog inte du kan värma bilen med 3000 watt i så många mer minusgrader.
Det är nog bättre som någon skrev att använda dom 3000 watten till fläktar än värma upp massa slang med förluster, men det kan vara lurigt då org värmesystem ser till att inte annat fryser på bilen.
Mvh Bert
Hmmm. Då ligger nog en stor del av felet där. Min kabel är en vanlig skarvkabel. Och dom är väl på 1,5 kvadrat. Och den brukar inte vara snötäckt. Det är t o m så att den har "smältit" sig ner i snön/isen några gånger.
(Vi hade den till vår tidigare husvagn).
Ska försöka få tag på en 2,5 kvadratare.
Däremot så hittar jag inte "termostaten" för temperaturen på det utgående vattnet till radiatorerna som någon skrev om. Jag har läst instruktionerna. Och man kan tydligen se det inställda värdet (har ej testat än). Men om det är fel, hur ändrar man det?
Och tack alla som har engagerat sig i frågan. Känns tryggt att veta att ni finns därute. Särskilt för oss som är nybörjare på detta med husbil.