• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem lurar vem?

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Du kan ju börja räkna hur många som har dött i bilolyckor och sen flygolyckor... Räcker inte de så kan du lägga till alla de som dött av ett vapen...
Inte för att jag har några siffror... Men jag tror att det handlar om 100 tals miljoner.... :eek:
Vapen, är väl mer tekniskt kunniga som utvecklar, trodde jag
Skall zoologer få skulden för dom som dött av orm o spindelbett marinbiologer för hajar, stingrockor
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Det explosiva ämnet i vapen är väl forskaren som uppfinner.... Om det nu inte är slangbella du tänkte på...
Så många hundra miljoner har nog inte dött av Musketeers med myningsladdad kula o flintalås
Jag är glad att vaccinet kommit och ser fram mot min tur
 
Senast ändrad:

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Roten till allt ont var ju forskaren som uppfann flintyxan. Hade bara tänkt förenkla båtbygget lite, men insåg försent att grannen stal hans uppfinning och använde den till att slå ihjäl sina ovänner. Och på den vägen är det... :twitcy: :twitcy: :twitcy:
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Och utan uppfinningar hade vi inte haft husbilar att åka med till sydeuropa! Dessutom hade vi dyrkat solen och månen som våra gudar och trott på astrologi.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Man kan ju undra hur det hade sett ut i vår värld om vi inte hade haft forskare och upptäcktsresande, intressant, men jag hade inte velat leva i den världen. Visserligen överlevde ju våra urtidsmänniskor, men vilket liv. Tur att människosläktet är lata (men smarta) och uppfunnit saker som gjort det lättare för oss. Att det sedan finns folk som missbrukar forskarnas upptäckter/uppfinningar ska vi väl inte anklaga dem för.
 
Senast ändrad:

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Alla de oskyldiga som dog för en kula eller fick en bomb i huvudet hade nog inget att välja på... :rolleyes:
Och att det inte fans krut hjälpte inte någon av dom som dog l kataluniska fälten, veseris, ticinus mm.
Innan det slog man ihjäl varandra med påkar, stenar
Napalmen är väl en vidareutveckling av kristalloljeindränkta pilar.
Men vi bodde inte haft bil, flyg o båt. Inte hammare o yxa, inte krut o dynamit, inte vacciner o penicillin, inte järn o metall.
Finns det något som får finnas?
 
Toppen