• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem lurar vem?

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hörde i dag på radio att forskarna har kommit fram till hur många T-Rex det har funnits på vår planet... :twitcy:

Jag fick då en stark känsla av att någon har lurat någon här :eek:...

För hur många personer på vår planet är behov av att veta hur många T-Rex som funnits :rolleyes:

Jag tycker att pengar till forskning skall i första hand gå till så att vi alla på planeten får det bättre.... Vi alla är ju med att betala forskarens lön.. Och den är minst på 40 000/ månaden
Näää... Något här har verkligen gått fel... Om det nu är detta vi vill veta :swoon:

... Det är nog mycket lättare att ta reda på hur många T-Rex det tidigare fanns, än att ta reda på vad denna förskning egentligen har kostat

För den som nu är intresserade så påstår forskningen att det var 2,4 000 000 000
Hur de nu kommit fram till denna siffran kan vi ju alltid funderar över... :rolleyes:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Konstigt att ingen reagerade när förskarna kom fram till den stora siffran :twitcy:
--------------------------------------
Man måste väl i alla fall vara full av beundran över forskarens arbete och de siffror han/hon/hen har kommit fram till :p.

Jag måste nog erkänna att om jag hade gjort samma forskning och börjat redan i blöjstadiumet och hållit på fram till en påtvingad pension efter lång, lång övertid så skulle jag säkert inte kommit fram till någon vettig siffra alls.

Fundersam JANKRO.
 
F

F.d. 22252

Guest
Fick brev idag från en fond för forskning som skickade vykort men ville ha pengar.
Sunt förnuft säjer ju att lilla sverige inte kan bedriva en forskning som leder till något med pengar som dimper ner från dem som får dåligt samvete och vill betala ett par sketna vykort, vem skickar vykort med postnord idag??
Den forskning som är värd namnet bedrivs inte i sverige det lilla landet i norden vars pengar går till helt andra saker.
De som blir lurade är de som låter sej bli luras, de outbildade de dumma de som har problem, de som vi ska hjälpa att få ett bra liv.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Forskning är det som har ordnat fram vaccin mot Coronan så folk i riskgrupp kan börja leva ett normalt liv igen. Tack!

Vem vet, en del av den forskningen kanske bygger på resultat från tidigare forskning om den Madagaskarianska trumpetsnokens sexliv.. :cool:


En personlig hobbygissning är att den forskning som kom fram till hur många T-Rex som troligen fanns inte enbart hade det som syfte. Siffran kanske bara var en liten detalj som kom fram i ett större sammanhang.
Men T-Rex är ju kul att läsa om tycker vanligt folk så det sprids ju så klart i media.
 
Senast ändrad:

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Forskning är det som har ordnat fram vaccin mot Coronan så folk i riskgrupp kan börja leva ett normalt liv igen. Tack!

Vem vet, en del av den forskningen kanske bygger på resultat från tidigare forskning om den Madagaskarianska trumpetsnokens sexliv.. :cool:


En personlig hobbygissning är att den forskning som kom fram till hur många T-Rex som troligen fanns inte enbart hade det som syfte. Siffran kanske bara var en liten detalj som kom fram i ett större sammanhang.
Men T-Rex är ju kul att läsa om tycker vanligt folk så det sprids ju så klart i media.
Förmodligen skulle världens forskare inte ha en aning om hur dom skulle komma på ett vaccin utom kunskapen om den madagaskaianska trumpetsnokens sexliv överhuvudtaget
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Forskning är det som har ordnat fram vaccin mot Coronan så folk i riskgrupp kan börja leva ett normalt liv igen. Tack!
.. Jag tror att forskningen har tagit livet av fler personer än vad de har räddat med vaccin....
Att vår planet är på väg att gå under... Kan vi med gott samvete också skylla på forskarna...
Så som jag ser det så är forskarna skulld till mycket dåligt här på jorden...
Men visst är det lätt att bara se saker optimistisk.... Då finns det ju inga "problem"... Men fan vad snopen man kommer att bli en dag.. :eek: :twitcy: :bye:
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
.. Jag tror att forskningen har tagit livet av fler personer än vad de har räddat med vaccin....
Att vår planet är på väg att gå under... Kan vi med gott samvete också skylla på forskarna...
Så som jag ser det så är forskarna skulld till mycket dåligt här på jorden...
Men visst är det lätt att bara se saker optimistisk.... Då finns det ju inga "problem"... Men fan vad snopen man kommer att bli en dag.. :eek: :twitcy: :bye:
Det är ju tur att vi har tekniker och ekonomer som stretar emot och försöker rädda planeten :eek: :twitcy: :bye:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nja, har svårt att hålla med. Vaccin mot smittkoppor, mässling, stelkramp, polio m.fl. har faktiskt räddat miljoner av liv.
Du kan ju börja räkna hur många som har dött i bilolyckor och sen flygolyckor... Räcker inte de så kan du lägga till alla de som dött av ett vapen...
Inte för att jag har några siffror... Men jag tror att det handlar om 100 tals miljoner.... :eek:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det måste vara tungt att gå upp varje morgon om man anser att alla andra är ansvariga för allt dåligt, att det inte finns något som gjorts bra och att ingen gör något av omtanke för andra. Alla är bara ute efter pengar oavsett konsekvens.
Ja den enda som är reko och bara tänker på miljön, andras väl, och framtiden är väl man själv förstås...;)
 
Toppen