F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det finns att tänka på innan man ersätter ett lock till en bränsletank, stor risk att bilens OBD-systemet råkar i obalans med ett vattentanklock.Försökte också reparera utan att lyckas, köpte ett sådant på bilden och bytte det trilskandes diesellocket, vattenlocket var nämligen hälften så dyr som diesellocket, ca. 300 kr har jag för mig den kostade.
Nackdelen är en extra nyckel.
Det är enkelt att demontera locket, gjorde det i somras av exakt samma anledning som du, dvs den frikopplade aldrig. Du demonterar från locket insida, ta en mindre spårmejsel och bryt los den inre ramen på lockets insida, då kommer du åt alltihop. Det som är problemet är att det har blivit grader i plasten som ska låsa locket, dessa grader gör att locket aldrig kan löpa fritt när du har det låst. Jag tog bara slippapper och putsade av graderna och smorde mekanismen med silikon.