• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pebben o Lena

Guest
Sv: Varningskedja

Ett 30-tal husvagnar tillhörande dessa irländare blev i slutet av förra veckan bortkörda från Rävsta camping i Märsta,efterlämnande osanitär snusk i form av bl.a högar av stinkande avföring i buskarna runt campingplatsen. Enl. UNT (Uppsala Nya TIDNING) ska även duschutrymmen använts som toalett där högar av avföring påträffats.
Efter det att de blev utkörda från campingen så ska en del av dessa "gentlemän"intagit Askrike Camping ( nära Vaxholm ) i besittning. Vart
resterande campare tagit vägen vet jag ej. Förmodligen styrde de kosan mot norr.

Med hälsning till er alla, och med förhoppning om en skön och trevlig sommar!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11203

Guest
Sv: Varningskedja

Hej
Ni får säga och tycka vad ni vill om dessa så kallade Irländare ,de gör en del jobb i villaområdet där jag bor inte många svenska företag gör så fina jobb med så många nöjda kunder,så sluta med att förfölja dessa hantverkare,är inte mycket för EU men nu när vi är med där så om jag har förstått rätt så är väl gränserna öppen att jobba var som helst,och är det så att folk missköter sig så är väl det en polis sak inte en hbk sak
mvh deicer
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Jag kan hålla med deicer att fifflar asfaltläggarna så är det en polissak, inte en HBK-sak.

Frekventerar de campingplatser och bär sig illa åt där så må det kanske vara en annan sak.
 

Sture & Solveig

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1629
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Hej onslow.
Att husbilsmedlemmarna reagerar på dessa asfaltspirater kommer du att märka den dag du blir granne med dom på någon kamping eller ställplats.Då kanske du blir glad att du fått en varning i förväg så att du kan dra vidare.
STURE.
 
H

hianders

Guest
Sv: Varningskedja

Igår kväll torsdag 5/6 vid halv nio tiden hade vi siktat in oss på Sigtuna Club Camping (FC Camping) utanför Märsta eftersom det regnade och vi ville stanna för kvällen. Campingen var helt öde och det var en bom för området. Vi ställde oss då på parkeringen utanför men hade nog inte gjort det om vi vetat vad vi vet idag. Campingen hade (som ni läst i ett inlägg ovan) haft besök av människor som verkligen misskött sig och det hade tydligen slutat med att ägaren motat iväg dem efter att ha stängt av strömmen. Tråkigt om det blir så. Att några förstör för många. Det finns ju så få campingplatser/ställplatser omkring Märsta/Sigtuna området- ja förresten i hela Uppland.

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Varningskedja

Hei,hei

Dette "fenomenet" finnes også i Norge, ikke hyggelig å "råke" ut for. Her ble vi varslet av politiet denne uken . i Sarpsborg nær Svinesund.

Hilsen Liv
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Varningskedja

Hej på er!

Vi har haft/ har samma sk.asfalt läggare i Gbg som det sägs att det är Irländare men jag har aldrig sett att det är folk från Irland , reg skyltarna är irl.ska men det är ett resande
folk som erbjuder alla tjänster, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Mvh Frank:rolleyes:






Inlägget redigerat av HBK Web.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Varningskedja

Hej
Ni får säga och tycka vad ni vill om dessa så kallade Irländare ,de gör en del jobb i villaområdet där jag bor inte många svenska företag gör så fina jobb med så många nöjda kunder,så sluta med att förfölja dessa hantverkare,är inte mycket för EU men nu när vi är med där så om jag har förstått rätt så är väl gränserna öppen att jobba var som helst,och är det så att folk missköter sig så är väl det en polis sak inte en hbk sak
mvh deicer

Läs mitt första inlägg:rolleyes:

Gurra
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Dessa hantverkare har nyligen lämnat Järna. De bestod av ett femtontal husvagnar, husbilar, släpkärror och afaltmaskiner. För att citera kommunens driftledare ( LT) "De har lämnat allt skräp kvar, hushållssopor, lastpallar och plattor, leksaker, ett kylskåp och en tvättmaskin, Det tog fyra man en halv dag att städa på platsen. Så det är inget dåligt kalas de haft."
Det är naturligtvis inte en hbk sak men det är ingen bra reklam för husbilsägare. Hur de sedan är som hantverkare efter sitt allmänt dåliga uppträdande får var och en bedöma.
Håkan
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Varningskedja

Fick en ide med tanke på dessa asfaltsläggare eller andra.:cool:
Vi kanske skulle ha en tråd där vi meddelar varandra var dom finns eller vart dom är på väg. Tydligen våldgästar dom campingplatser på sin väg att utföra "arbeten", inbrott, snatterier,rattfylla, hot, skadegörelse mm. mm följer i spåren:mad::mad:
Läs gärna Grevens tråd
http://www.husbilsklubben.se/forums/t32336/

Om det passar kan vi ju börja här, för ett par timmar sedan var dom på väg mot Nässjö.:cool:

Gurra:cool:
Jag mötte en karavan "irändska asfaltläggare" på väg Norrut på E4-an, strax S om Hudiksvall den 10/6.
(känner mycket väl igen deras bilar och även affärsmetoder!)
Lasse W
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Varningskedja

Hej.
Ville bara berätta att det i går mitt på dagen genomfördes inbrott i minst fyra villor i området där jag bor. Tjyvarna kom över värdesaker samt att de ställde till med stor oreda i hemmen. Platsen är i östra delen i Vänersborg, och man kan förmoda att "gästerna" förflyttar sig så håll ögonen öppna.
Sören
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Hej på er. Igår kväll var jag på Åbytravet i Mölndal söder om Göteborg. På den stora parkeringen mellan travbanan och Åbybadet fanns då c:a 15 irländska ekipage. Så nu är de tydligen i Göteborgstrakten:mad:.

Sköt om er och ha det så gôtt i sommarvärmen.
 
F

F.d. 16304

Guest
Sv: Varningskedja

Hej
Ni får säga och tycka vad ni vill om dessa så kallade Irländare ,de gör en del jobb i villaområdet där jag bor inte många svenska företag gör så fina jobb med så många nöjda kunder,så sluta med att förfölja dessa hantverkare,är inte mycket för EU men nu när vi är med där så om jag har förstått rätt så är väl gränserna öppen att jobba var som helst,och är det så att folk missköter sig så är väl det en polis sak inte en hbk sak
mvh deicer

Du har nog missförstått tråden. Ingen har talat om vilket jobb de gör. Fakta däremot är att de är otrevliga att ha göra med på campingplatserna. Vill man undvika stök är det klokast hålla sig från de platser de är på. Därav tråden.
 

krisla

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
4224
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

En utmärkt idé Gurra!
Såg för en stund sedan att dessa "yrkesmän" ställt upp sina husvagnar i Märsta vid Statoilmacken vid Märsta-
rondellen.
Känner igen dom sedan förra sommaren från Camping i Bollnäs, där dom var och huserade med bråk som följd!

Med hälsning
Pebben o Lena
De där med att vara Fritidsdisponent den satt bra, ska sätta detta på mitt visitkort.
häls Lage
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen