• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Detta är en sann pest. Det måste rimligen finnas något att göra mot problemet. Jag vägrar att tro på att medborgargarde är ända lösningen. Vi lever i ett demokratiskt rättsamhälle som måste kunna hantera saker som detta. Att medborgarna skall behöva plocka fram studsarna måste ju vara fel men snart händer det nog. Inte önskvärt men tyvärr förklarligt. Nog är nog.
Om inte något görs åt detta kommer något mycket tråkigt att hända. Inte alls bra.:(
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Förra sommaren, när polisen till sist fick väck packet från ställplatsen, så flyttade dom till en yta strax intill McDonalds vid Onsalamotet. Då körde svågern dit och tippade ett lass svämgödsel på sin åker alldeles intill "camparna". De var borta morgonen därpå....:twitcy:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Förra sommaren, när polisen till sist fick väck packet från ställplatsen, så flyttade dom till en yta strax intill McDonalds vid Onsalamotet. Då körde svågern dit och tippade ett lass svämgödsel på sin åker alldeles intill "camparna". De var borta morgonen därpå....:twitcy:

Det är rätt metod lokalt men tyvärr flyttar de ju bara vidare någon mil eller två.Vad gör vi för att få dem att inte våldgästa oss i sverige alls? Vi bör nog göra något så att signalen går fram att de inte är välkommna alls.:( Polisen brorde ihop med skattemyndigheter, sociala mydigheter, miljö mfl slå till ihop. Vi har lagar som om de tillämpass borde vara nog.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har dessa asfaltläggare varit på parkeringen vid Trestads Center, mellan Trollhättan och Vänersborg. Kunderna till affärerna vågade sig inte dit, Hur mycket dessa förlorat under denna tid vet ingen.
Polisen har fullt upp med att kontrollera hastigheten på vägarna och hänvisar till Kronofogden som har ledigt över helgerna samt lång hanläggningstid.
Skattemyndigheten springer runt på marknadsplatserna och kollar att alla knallar har godkända kassapparater.
Vad miljömyndigheterna gör kan man fråga sig?
Men att hjälpa vanligt folk som får problem, ligger långt ner på prioriteringslistan.
 

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Detta är en sann pest. Det måste rimligen finnas något att göra mot problemet. Jag vägrar att tro på att medborgargarde är ända lösningen. Vi lever i ett demokratiskt rättsamhälle som måste kunna hantera saker som detta. Att medborgarna skall behöva plocka fram studsarna måste ju vara fel men snart händer det nog. Inte önskvärt men tyvärr förklarligt. Nog är nog.
Om inte något görs åt detta kommer något mycket tråkigt att hända. Inte alls bra.:(

Det är inte "förklarligt" att plocka fram studsarn.... inte nån gång...tragiskt att höra detta. Håller med om att "medborgargarde" inte är en lösning. Men varför är man på denna tråd så satans primitiv... Och...hur kommer det sig att de kommer hit?...Gnetiga svenskar vill ha billiga svartjobb utförda..är min tanke..annars skulle de väl inte vara här?
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det är inte "förklarligt" att plocka fram studsarn.... inte nån gång...tragiskt att höra detta. Håller med om att "medborgargarde" inte är en lösning. Men varför är man på denna tråd så satans primitiv... Och...hur kommer det sig att de kommer hit?...Gnetiga svenskar vill ha billiga svartjobb utförda..är min tanke..annars skulle de väl inte vara här?

Jag tycker givetvis inte att någon skall skjuta rövarna men jag skulle inte bli förvånad om det skulle hända. Om man blir drabbad av denna totala hänsynslöshet som dessa rövare visar och sedan inte får någon hjälp vad gör man? Jag tror inte att suget efter svartjobb har dragit hit rövarna. De har finnits i många år. Förr förtennade de grytor och slipade saxar mm. Idag har de blivit mindre hederliga än de hästskojjare deras förfäder var. Det är travellers från Storbritannien vi nu ser här och de har rötter från medeltiden. Att de nu kommit hit beror nog mest på öppna gränser, passfrihet och lättheten att resa.
Såg ettpar av dem vid spekeröds rastplats för några timmar sedan men de hade farbror blå i släptåg så de åkte vidare.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

För någon månad sedan, var det en fastighetsägare, som kom hem och fick se hela sin uppfart uppriven och granens mur riven. De som gjort detta hänvisade till sin förman, som inte var anträffbar. De lämnade det i detta skick. Det är klart att man blir för....nad. Om man har en kort stubin i detta läge, kan vad som helst hända, man kanske tillomed tar till en svordom.
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

På grund av problemen som de irländska asfaltsarbetarna ställde till med förra sommaren i Kungsbacka (enorm nedskräpning av ställplatsen, kaosartad vildcamping på ställplatsen samt ytorna runt om, stöld av el, sönderbrutna eluttag, stöld av grus från kommunens upplag, olaga dumpning av asfaltrester, slipers, sten m.m., snatteriraider i butikerna i området m.m.), så blir nu den nya ställplatsen i Kungsbacka avgiftsbelagd, 100kr/dygn.
Detta är ett sätt att skaffa verktyg för polisen och kommunen att kunna köra bort dom.
Tyvärr drabbar det alla oss andra husbilsåkare.

/Ludde

Men den avgiften kan dom väl ha Maj till september för det är då drägget är här.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

På grund av problemen som de irländska asfaltsarbetarna ställde till med förra sommaren i Kungsbacka (enorm nedskräpning av ställplatsen, kaosartad vildcamping på ställplatsen samt ytorna runt om, stöld av el, sönderbrutna eluttag, stöld av grus från kommunens upplag, olaga dumpning av asfaltrester, slipers, sten m.m., snatteriraider i butikerna i området m.m.), så blir nu den nya ställplatsen i Kungsbacka avgiftsbelagd, 100kr/dygn.
Detta är ett sätt att skaffa verktyg för polisen och kommunen att kunna köra bort dom.
Tyvärr drabbar det alla oss andra husbilsåkare.

/Ludde

Den avgiften tror jag avskräcker många för att åka till Kungsbacka.Det blir för många nackdelar.Priset,Ljudet från vägen och tågen synd på en trevlig stad väl värd ett besök.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Så länge det finns en "marknad" kommer fenomenet att bestå. Så man kan kan ju undra om det är "arbetssugna irländare" eller "gnidna köpare" som är orsaken.
Den dagen de inte får några "uppdrag" försvinner problemet troligen av sig själv.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Den avgiften tror jag avskräcker många för att åka till Kungsbacka.Det blir för många nackdelar.Priset,Ljudet från vägen och tågen synd på en trevlig stad väl värd ett besök.

Tyvärr är det så här, inget jag kan göra något åt. Dom håller just nu på och bygger om och gör fint på platsen, tar bort buskagen m.m., allt för att inte några asfaltsläggare ska kunna gömma sina ekipage i buskarna.
Ljud från vägen är inte så störande, det är inga höga hastigheter på vägarna runt om, det är ju mitt i stan, men ljudet från tågen är säkert mer störande.

Men det är ofrånkomligt med oljud om man ska ha en ställplats mitt i stan.

Det finns ju många alternativ runt om i kommunen, där man kan stå helt ostört.
 
F

F.d. 25416

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu är dom i Viksjö/Järfälla/Stockholm. Dom stjäl, vandaliserar, motar bort andra entreprenörer och är hotfulla å inget kan vi göra?!
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har vi ett gäng på Hammarö förstår inte att folk inte är mer upplysta polisen i Värmland har ju också varnat för dessa påhoppade människor
 
F

F.d. 29758

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har vi ett gäng på Hammarö förstår inte att folk inte är mer upplysta polisen i Värmland har ju också varnat för dessa påhoppade människor



Nu tycks dom vara i Smålandsregionen!? Radio Kronobergspolisen gick idag ut med en varning för "Engelsktalande personer", var påstridiga och att man inte skulle "anlita dem för något !
Janne B
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu tycks dom vara i Smålandsregionen!? Radio Kronobergspolisen gick idag ut med en varning för "Engelsktalande personer", var påstridiga och att man inte skulle "anlita dem för något !
Janne B

Dom stod på en liten avtagsväg ca 500 m från IKEA Älmhult i går vid 7 tiden på kvällen.
Med vänlig hälsning.
Publikanen
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Så länge vi har så öppna gränser som vi har så får vi leva med detta.
Olle.

Exakt. Likadant med öststatarna som kommer med färjan till karlshamn eller karlskrona och kör runt och stjäl båtmotorer, åkgräsklippare mm. Det är vid gränsen de ska stoppas direkt. Detta låter sig dock inte göras så länge vi är med i århundradets största bluff - EU. Här ligger lösningen på många av dagens problem. Så länge vi är med i detta elände får vi dras med detta. Det är bara att välja. Själv röstade jag nej till både eu och emu och skulle göra det igen.

Per
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen