• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning

sroman

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Olofström
HBK-Nr
13091
Medlemskap
2024
Ni som har ugn i bilen.
Var försiktiga och titta inte in i ugn när den är varm.
Vi hade en lasangn i ugnen och emellanåt tittade vi in i ugnen så allt såg bra ut
Frun vänder sig om i bilen och då hörs en kraftg smäll och yttre glaset exploderar. Hela bilen blir fylld av små glassplitter. Vi vågar inte tänka på vad som kunde hänt om någon av oss fått det i ansiktet när vi titta in i ugnen. Vi pratar med tillverkaren av ugnen. I detta fall Dometic. Som säger att de aldrig har varit med om något liknande, och som vi uppfattar dem så tar de inget ansvar för detta. Vi köper ett nytt glas som de skall ha 2900kr för och ingen ersättning får vi från tillverkaren. Igen garanti eller Goodwill.
Tycker detta är för dåligt med tanke på vilken fruktansvärd olycka som kunde hänt.
Så än en gång var försiktiga när ni använder era ugnar.
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Händer även på vitvaror hemma med härdat glas som värms o kyls omväxlande.(tvättmaskin o ugnar).spänningar byggs upp i glaset o sen brister det,bitarna får inte direkt vassa kanter men obehagligt att uppleva.Jobbat med vitvaror i många år o några ggr/år hände det.De större tillverkarna brukade inte ta betalt för arbetet första 5 åren.//
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Dåligt agerande av Dometic tycker jag.
När vår 7 år gamla Trumapanna bokstavligen small flög Truma upp en tekniker o ny panna från Tyskland och ersatte den. Visserligen hade vi god hjälp av att vi hade fortfarande hade funktionsgaranti kvar och bilhandlaren tog diskussionerna med Truma.
 
Toppen