• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Hej!

Vi råkade idag ut för en obehaglig historia. Vi hade parkerat vår husbil under några minuter för besök på McDonalds vid Söderleden i Mölndal. Då vi kom tillbaka till husbilen berättade två personer att dom sett två "skumma" typer som fotograferat ena registreringsskylten och därefter snabbt lämnat platsen i en Mercedes. Tyvärr ganska vaga uppgifter men inte desto mindre allvarliga.

Självklart kommer dessa skummissar nu att ringa till bilregistret och få reda på var vi bor eftersom deras slutsats är att vi är på semester och vårt hem står tomt. Eftersom vi bor i Mölndal och var på väg hem, stämmer ju inte deras slutsats för stunden, men i fortsättningen kan dom ju åka förbi vårt hus och se om husbilen står där eller inte.

Den smarte inbrottstjuven tror säkerligen att de som har råd med husbil även har mer stöldbegärliga saker i sitt hem än de som inte har sådant fordon. Gäller dock inte oss...

Jag har ringt polisen och dom tycks ta tips av denna typ på fullt allvar och det är därför viktigt att alla, som gör liknade iaktagelser, meddelar polisen.

Frågan är - vågar vi åka iväg med husbilen efter detta?

MVH/Ingrid & Thomas Eriksson
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Om Du läst till inlägg 4 hadde Du sett att det handlade om blocket bedrägeri.
Förstår Du nu?inte?
Ha de

Nej, jag missade att det var trådskaparen som även tog upp detta med Blocketbedrägerier. Tack för påpekandet.

aake
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Båda är seriösa. Det finns en tävling där man letar bilar i nummerordning. Det inlägget relaterade till rubriken och första inlägget.

Jag har inte funderat på blocket i något sammanhang alls, vet knappt vad det är.

Har du också problem med julstöks-nerverna?
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Eftersom tråden kom att handla om blocket bedrägerier som ökar dramatiskt hade de varit bra om den fått fortsätta.
Att Du inte vet något om blocket kom lite som en chock,Du verkar ju veta precis allt.
Och nej! inga jul nerver här var inte orolig utan skruva på korken på flaskan och vila lite nu Kenth.

Hade
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Varför spekulerar alla i vad anledningen till fotagraferingen var , Läs startinlägget
och inlägg nr4 ( skrivet av trådskaperen) sen behöver man inte fundera längre , Solklart bedrägeriförsök,!!!!!!!!!!!!
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Varning! Registreringsskyltar fotograferas - förberedelse för inbrott i bostaden?

Skicka ditt registreringsnummer till 118118 via sms skall du få se vad som händer, du får reda på allt om din bil då dom kollar det upp via transportstyrelsen, även adressen och telefonnummer hem till dig kommer tbx som sms, så enkelt är det att få reda på och orientera hem till dig via GPS. :D:D

Jag skickade bilens reg.nr. till 118118, fick svar efter en stund, namn och bostadsort, inte gatuadress och inte telefonnummer. (Samma gäller om man skickar sms till 72503)
 
Toppen