• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

varför förstöra Sverige

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: varför förstöra Sverige

Vindsnurror ska vi ha men helst inte där jag kan se dom. Så tenderar vi att resonera när det gäller andra saker också te.x. hem för utvecklingsstörda, kriminalvårdsanstalter, flyktingförläggningar mm.

Personligen tycker jag inte att vinsnurror är något vackert inslag i naturen men än så länge ser jag inga där ifrån jag bor, så ok då.
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: varför förstöra Sverige

Man kan få intrycket att snurran står jämte ruinen, men så är det inte. Bilden är säkert tagen med teleobjektiv. Om jag minns rätt så finns vindkraften en bra bit öster om E4.
 
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: varför förstöra Sverige

Hej

Som skribent har jag väll legat på latsidan det sista året. men nu fick jag lust en stund.
Titta ock komentera vill vil ha Sveriges turistaktrationer så här?????
Någon medlem sa ähhh dom syns inte!!

Gurra

Brahehus ?? Detta är inte Brahehus!! Detta är den då nyuppförda bygdegården i Köttkulla som den såg ut efter HBK:s fest där i November 2007!:):):)

Nej, ärlig talat så är det väl med Brahehus som med alla andra kulturhistoriska byggnader nämligen: På med skygglapparna och fokusera på det du kommit för att beskåda. Det har säkert förekommit liknande jämförelser tidigare om åren när gammalt ställs mot nytt. Mitt råd är att fokusera på just det man vill se! Själv ska jag nu återgå till att fokusera på att göra klart en del jobb som gör att jag kan ta det lite lugnare när husbilssäsongen drar igång på allvar.
 
B

Boxer

Guest
Sv: varför förstöra Sverige

När man bara hade tre avvecklingsförslag att ta ställning till, kan man väl knappt påstå att det är folkets beslut.
Calle

Förbaske mej har du rätt. Jag har fattat fel i 25 år. Det var ju tre nejförslag om man läser ordentligt.
Där ser man hur enkelriktad debatten var då, det kallades ju för ja-alternativet.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50195

Guest
Sv: varför förstöra Sverige

Mixen gammalt och nytt är ju inne så vad är problemet :)
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: varför förstöra Sverige

Man kan få intrycket att snurran står jämte ruinen, men så är det inte. Bilden är säkert tagen med teleobjektiv. Om jag minns rätt så finns vindkraften en bra bit öster om E4.

Nix Jag tog dom med en Sanyo Xacti 1920x1080 full HD.
Så verkligheten är som på bilden.

Gurra
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: varför förstöra Sverige

Gurra. Snurran på bilden ligger minst 1km bakom ruinen, så nåt knepigt är det med bilden:confused:
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: varför förstöra Sverige

Hmmm , trodde det fanns mera krav när det gällde byggnation i närheten av K-märkta hus .

Bra kommentar det är skillnad vem som söker tillstånd, vi vanliga skulle inte fått tillstånd men i miljöns tecken så går allt just nu. Fråga vem skall ta ner allt järnskrot när det inte lönar sig med detta.......... och pengarna slut på länstyrelsena för demontering.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: varför förstöra Sverige

Hej på er alla elkonsumenter!

I veckan har vi betalt för 14 andelar (=14.000 kWh/år) i ett vindkraftkooperativ.

Med hänsyn till att vi har en ovanligt lyckad bergvärmeinstallation i vårt hus så är det mycket osannolikt att denna vindkraftsatsning hinner betala sig under vår återstående förväntade livstid. Men det känns bra ändå.

aake
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: varför förstöra Sverige

Gurra. Snurran på bilden ligger minst 1km bakom ruinen, så nåt knepigt är det med bilden:confused:
Om man kommer in i Gränna o ser Brahe hus o snurran då är inte snurran mycket högre en Brahe Hus så den står långt ifrån Brahe hus, tog kort på det i från Gränna men lägger in bild senare, kameran ligger kvar i bilen.,Kanske tar fler bilder om det är ljust när jag hämtar Gustav nedanför ruinen"Upp Gränna"
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: varför förstöra Sverige

Ja det är ett elände med vindsnurror! Har själv varit "drabbad" när jag bodde i Västerstad Södra Öland. Men de bönder som fick bra betalt för att de upplät marken tyckte de var vackra. För övrigt var det sommarölänningarna som klagade mest. Jag vande mig. En nackdel är att det gör inte att låta bli att titta på dem när de står på avstånd. Människan reagerar alltid på rörelser långt borta, överlevnadsinstinkt?
Alla partier vill ju ha dem så det är väl bara att bita ihop. Invändningen att de är bra men bara inte här håller väl inte riktigt. Det är alltid någon som "drabbas".
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: varför förstöra Sverige

Mitt i allt elände kanske vi skall se det från andra vinklar. Undrar hur många liter disel vi sparar på varje vingslag ,som vi kan ha att köra våra kära husbilar med:D Vi har ganska för många redan på Öland och fler skall de bli, men dom levererar ju grön el. Tycker nog att dom behövs, men skall placeras där dom passar in i naturen. En som knappast ser dom längre. Olle.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: varför förstöra Sverige

På Öland är man ju van vid väderkvarnar. Förra modellen var trevligare tycker jag. Den smälte bättre in i landskapet också.

:mcride:
 
Toppen