• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Du missuppfattar att andra har en annan mening i ett ämne som kritik mot dig personligen. Man måste kunna skilja på sak och person.

Du har god kunskap i många ämnen och det är många som är glada över dina inlägg och tips så fortsätt gärna med detta, men tillåt andra att få ha en annan uppfattning. :)

PS. Tyvärr krånglar web-mailen för tillfället så därför får jag lämna min förklaring på raderingen här. DS
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Hvad er det hvis det ikke er et personligt angrep på mig ?
du bör inte ta dig rätten att självsvådligt bestämma utifrån en ämnesrubrik, vad frågeställaren frågar om. Lyft blicken lite grann.

Jeg svarer ganske kort på trådstillerens svar - præcis og kontant.

Bliver svinet til som tack.

Nej - det stemmer ikke overens med de pæne ord om at min tilstedeværelse er ønsket af HBKweb
- når jeg ikke har samme rettigheder som en svensk HBK.

Undskyld at jeg kun er dansker.
:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Knarrevik, jeg har forsøgt at gøre lidt som Knut, der skriver på en blanding af norsk og svensk.
Dansk med lidt hjælp til svensk forståelse.
Men når jeg læser dette

........med svar och försök att hålla tråden på begriplig svenska istället för teknikgrekiska. Önskar att vi kunde få fler trådar här som alla kan läsa och förstå.
eller dette
........och kan förklara med ord på vanlig svenska
trods mine anstrengelser for at hjælpe
med andet end irrelevant snak om stereo i biler og forsøgsopstillinger med relæer etc.
- så undrer jeg mig efter at have svaret klart med få ord - helt klart - ind til benet.
0,964 kilowatt pr. 100 Ah AGM batterier.

Så jeg ser at det største problem er
at jeg skriver på dansk eller ikke er svensk.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Om läsaren är intresserad av ämnet kan han/hon slå upp svårförståeliga ord.
Danskan är bra mycket lättare att förstå än Googles översättning, dessutom finns en hel del av oss som behöver lära både danska och norska.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Det var mye tekniske uttrykk i tråden, jeg tolket innlegget som det var dette som var problemet ikke om bruk av dansk og norsk.

Et par ganger har jeg blitt kritisert for bruk av norsk på forumet, og når kritikken var otrevlig formulert så ble svaret fra meg: se på det som en iq-test og forstår du nada så har du et problem :rolleyes::D. Det er lenge siden sist kritikk :cool:
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Jag har inget emot din danska BredoMobil. Jag hade regerat lika negativt på tekniskt avancerade och komplicerade svar på svenska. Det jag försökte ange i starten av tråden var att jag ville få enkla förklarande svar och inte alla dessa fysikaliska formler som ofta florerar i denna typ av frågor. Ni som sen inte vill skriva om t ex elförsörjning på det vardagsnära sätt som jag önskar kan ju göra det i andra trådar än min.

Att du sen flyttar denna fortsatta diskussion till en helt annan tråd med ett ämne som inte alls överensstämmer med frågan kan man ju undra över. Är det ett sätt att få ge uttryck för din irritation utan att bli bemött? Själv hamnade jag in på tråden av en slump för att jag gillade rubriken. Döm om min förvåning när jag läste vidare.....

Med detta avslutar jag min del av diskussionen med BredoMobil men återkommer gärna i andra trådar och frågor.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Om läsaren är intresserad av ämnet kan han/hon slå upp svårförståeliga ord.
Danskan är bra mycket lättare att förstå än Googles översättning, dessutom finns en hel del av oss som behöver lära både danska och norska.

Tror att det är omöjligt för en 68 årig gubbe att sätta sig på skolbänken
för att lära sig främmande språk.

Knarrevik du glömde finskan.

Tommy R
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Hej
Har aldrig varit med något annat forum sedan jag köpte husbil för flera år sedan, men testade ganska nyligen också ett gratis forum med frågor som jag inte fick svar på här, men tyckte inte att jag fick bättre svar, så HBK's kunskapsbank är oersättlig.
Allra helst nu då man blev tvungen att köpa en äldre och billigare bil

Rekommenderar därför alltid mina vänner som köpt husbil att omgående gå med i klubben. 100-lappen är värd mycket
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Jag instämmer. Jag tycker att ibland kan en del tekniska beskrivningar kan bli lite "vetenskapliga" & svåra att förstå vilket naturligtvis kan förklaras med det stora kunnandet bland medlemmarna. En del är väldigt insatta i en del ämnen & andra mindre. För min del skulle jag be om ett förtydligande & på så vis lära mig.

Bennie:)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Enligt min åsikt så brukar jag sålla lite mellan inläggen och har lärt mig vems inlägg som jag har extra stort förtroende för men ingen att förakta
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Tror att det är omöjligt för en 68 årig gubbe att sätta sig på skolbänken
för att lära sig främmande språk.

Knarrevik du glömde finskan.

Tommy R

:yes:Onkohan tämä sitä syrjintää kun Suomi "unohdetaan"?
Är det detta som är diskriminering när man "glömmer" Finskan?:yes:
 
F

F.d. 50077

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Hej på er vad spelar det för roll vilket nordiskt språk vi skriver på
visst kan det vara svårt med vissa ord men meningen kommer fram och jag ser oss som nordiska bröder och borde samarbeta mera
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Om forumet går åt det hållet att man skall vara flerspråkig för att platsa,
då kanske man kan få dispens några år.

Tommy R
 
F

F.d. 50077

Guest
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Det handlar inte om språkkunnighet eller om man plattsar ,och läser man noga
så ser man att vi har ganska lika språk svenskan inne håller en massa låneord likaså danskan som norskan och ju mer du läser det ju mer förstår man med tiden
det som gör att du söker dig hit är vårat gemensamma intresse att bo i husbil
Jag tycker det är bra att forumet är Nordiskt ,tänk vad många bra ställplattser vi kan få reda på i Norge eller Danmark utnyttja dessa förmåner i stället
våga fråga
 
Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Lyfter tråden , vi behöver fler medlemmar och vi har många avhopp , medelåldern är hög , vad att göra!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)

Kanske kan det bero på ett ålderdomligt gränssnitt på forumet?
Det lär bli ändring på detta efter vad som skrivits tidigare i vår, förhoppningsvis lika modernt som Facebook och andra sociala media.
 
Toppen