• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var snöar det nu

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Snöslunga i Falköping?!
Borde väl räcka med en hårtork.
Har skottat mig fram till husbilen och -bussen. Fortfarande 50 cm snö men bara 1 grad minus. Snöar lite lätt.
/Nisse


Hmm så min snöslunga med 6 växlar fram och snökedjor är lite "overkill" hehe , jo men det är säkert 8 år gammal och i skick som ny ;) :) , kan man bygga om den till en jordfräs tro ??
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Om du trimmar den kanske vi kan se en ny motorsport?
Jag har en Yamaha med band klättrar bra i snön men är inte speciellt snabb.
Nu är det väl roligare med snöskoter och dom går bra på gräs också!:D och vatten om man är sanslös.
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Hej o trevlig fredagskväll...

Här i smedjebacken har det snöat sen kl 15 i em..ojjjj va snö vi fått igen...suck... bara vräker ner snöööö....vill ju ej ha mer snö nu...usch...Vill ju ut o åka husbil nst vecka:)

Trevlig helg....hälsn från ett snöande Smebacken
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Sitter just nu och njuter av tillvaron här i säfsen.
Men för ca 3timmar sedan njöt jag (vi) inte värst,för då kanade vi baklänges med 3500kg,på säfsens vintercamping.:mad:
Visst är det bedrövligt att man inte plogar när man :mad:(vet att det kommer campare) snö i massor och ingen snöplog så lågt ögat når,jag och 4 bilar kom ingenstans det var skridskobana under snön:music-icon::music-icon:.Men skam den som ger sig (bara träden som såg)när jag ladda i ca 250 meter,med platta i matta sen med bredsladd in på campingen:wideeyed: (efter 5 försök av långsam körning) :rolleyes:utan resultat
hmmmmm inte så roligt som det låter men väl värt det,så som sagt här är det massor av snö och is,natti natti på er alla.sussi
 

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Sv: var snöar det nu

Här på Fläsian i Sundsvall snöar de från alla tänkbara håll -0,5.Hundarna tog med min hustu på promenad å de såg ut som nåt ur barnen från frostmofjället.
Min tanke var att vi bor nog på fel sida av kulan när de går mer soppa till snöslungan än tilll gräsklipparen.
" De e tur att man har spriten"
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: var snöar det nu

En gammal tråd, men ännu aktuell :yes:


I Dotorp snöar det nu :swoon::swoon::swoon::swoon::swoon:
 
H

hianders

Guest
Sv: var snöar det nu

Håll kvar snön där i Värmland!! Vi förväntas få snö under sena em/kvällen. Men, det är ju den årstiden nu så man ska väl inte bli förvånad.
:swoon:

Stormbyar ute vid kusttrakterna söder om Stockholm, kör försiktigt.

hianders/Inger
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: var snöar det nu

Här i frillesås är det alldeles vitt.:msn_thumbdown:
Snöar lite lätt men blåser bra.
 

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Det blåser och nu kommer det snöblandat regn, +2gr, än så länge ser vi gräset här i Tyresö.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: var snöar det nu

Här på Orust har det kommit en del snö och det blåser kallt. Hääärligt vinterväder! Äntligen! Nästa vecka sticker jag till Spanien.

Fågelrestaurangen är uthalad (blå lina = prototyp) från altanen för att inte göra det för lätt för Millan och Lurven. Bilden är tagen genom ett fönster med bländare f:5 och en 125-dels sekund om någon undrar över kvalitén.

fågelrestaurang 2.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2591

Guest
Sv: var snöar det nu

Hej på er !

I Ulricehamn 1 dm snö blåst och fortsatt ymmnigt snöande 1,7 plus gr

Hälsn
Stig
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: var snöar det nu

Det börjar snöa så smått i Karlstad nu. +1 och stark vind.

Kjell :cool:
 
F

F.d. 24372

Guest
Sv: var snöar det nu

Ingen snö ännu i Iggesund, men det blåser kraftigt. + 1 . Gillar inte vinter å snö, tur vi ska till Indien i 5 veckor
 
Toppen