• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var håller alla hus?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Var håller alla hus?

görank;

Du följer dåligt med vad som händer i klubben förstår jag. :rolleyes:

Det finns medlemmar som arrangerar trevliga träffar för oss andra, anmäld dig till en sådan så kommer du att förstå vad som är tanken med Husbilsklubben.se!
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Vi har åkt glasrundan i Småland, är nu hemma och bunkrar upp så i morgon åker vi till Röstånga camping, som har blivit utsedd till årets camping.
Vi kanske ses där
Inger och Conny
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Var håller alla hus?

Vi åker till Öland i morgon tillsammans med goda HBK vänner. Stannar till söndag och
hoppas på att få se många fina platser. Vi har aldrig varit på Öland tidigare men det har
vännerna så dom får visa oss sina "pärlor". Hoppas också på att träffa andra medlemmar. Samt att vädergudarna är på strålande humör !!
Ha det !
Mvh Gunilla :mh::msn_smiley::bye::bye:
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

hej jag såg en husbil från hbk på askersunds gästhamn i 15/8 men det stog inget nummer vi var ute & gick med hunden MVH Benny & Marie
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Var håller alla hus?

Efter att ha kört cirka 800 mil, genom hela Italien till Sicilien och tillbaka med lite hit och dit, man kan säga att vi gjort det mesta av Italien, kan vi konstatera att: på väg ner mot Italien träffade vi på två HBK:are i Moseldalen, en, väldigt trevlig på campingen vid sjön i Luzern Schweiz(hoppas ni fick en bra fortsättning på resan!).
Träffade på en svensk i Cinque Terre, som visade sig vara en stamgäst på en av våra restauranger! Sedan nedanför Livorno på en ställplats träffade/pratade vi med en svensk, men vet inte om de var medlemmar, sedan nada, inte förrän vi avslutade vår semester på Öland i Borgholm i fredags, då var det många bilar med märke på! Tack Ralf och Lousie för trevligt tjat i solnedgången!
Hoppas att alla har eller haft lika skön sommar som oss, nu börjar höstsäsongen, och sedan vintersäsongen...

Ta det lugnt på vägarna, så syns vi, familjen Åhnbrink
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Sv: Var håller alla hus?

Dom är i Skåne! Vi ser flera HBK bilar här nere varje vecka.
:D:D:D
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Var håller alla hus?

Det blev Siljan runt för oss i helgen ,, nu jobbar vi för fullt så nästa resa blir till norrland den 3 sep och bärplockning :p
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Vi var i det lilla paradiset Skruv vid "laxsjön" över helgen. Vi var som mest 11 husbilar varav 5st medlemmar i Hbk.:wub:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.892
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Var håller alla hus?

Sv: Var håller alla hus?

Dom är i Skåne! Vi ser flera HBK bilar här nere varje vecka.
:D:D:D

Japp, ser HBK:are så gott som varje dag på Faltsterbonäset, Falsterbokanalens båtklubb och i Skanör. Har som jag skrivit i annan tråd, också mött många på vår semestertripp genom landet. Betänker man , som också skrivits i annan tråd, att vi HBK-medlemmar representerar knappt 10% av registrerade husbilar i Sverige och sedan lägger lägger till kanske 50 000 besökande utlänska husbilar, så tycker jag att HBK:are med märkning är väl representerade. Betänker man sen också att de 50 000 utlänska besökarna säkert rulla betydligt mer på vägarna än svenskarna, eftersom dom som är här har semester allihopa, så borde det knappt vara ett par bilar på hundra som har dekal. Det tycker jag det är med råge.

Krister N

PS! Sedan säger jag som oponionsundesökarna att mina siffror och mätningar kanske inte riktigt är statistiskt säkerhetsställda!!! :)
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Var håller alla hus?

VI ÅKER LAND OCH RIKE RUNT,TRÄFFAR TREVLIGA MÄNNISKOR UTAN DEKALER
 

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2023
Sv: Var håller alla hus?

Mina HBK dekaler är ja ingen aning men jag gjorde så här i stället skulle kanske ha framme med men det funkar :rolleyes:
 
Senast ändrad:

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Bilen står på Tages Bilverkstad för STOR service innan besiktning nästa vecka.
Sen blir det lite mer åka innan den ställs undan i värmegarage över vintern. :)
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Var håller alla hus?

Ledig torsdag - lördag så vi lämnar Ö:n onsdag kväll och åker mot norra länet (V-vik med omnejd) och koplar av på en bra plats :) "linkan"
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Tosteberga hamn, fint ställe, men vi kom lite sent och då var det fullt. Kanske har jag lite för stora krav på avståndet mellan fordon (4meter):confused:. Men i Tosteberga ängar står vi ensamma och gott om plats:D. Kör Blekinge mot ostkusten, Kalmartrakten, i morgon och letar en trevlig ställplats.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Tycker du kan ta en sväng över till Öland fin sandstrand lungt läge = Bläsinge. Olle.
 
Toppen