• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var håller alla hus?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Var håller alla hus?

I trakterna runt HusvagnSvensson så ser man Husbilsklubbens dekaler allt som oftast. Någon gång har jag lyckats "haffa" någon och fått en trevlig pratstund.

Så Schmid kom till Lidköping så får du se dekaler från Husbilsklubben.se
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Varför inte göra en enkät om hur många av medlemmarna som satt upp sina dekaler....
jag tycker inte att det är så himla konstigt att man inte ser en hbk bil ivarje hörn även om man kör 5-6-700 mil här och där om året, statistiskt sett är väl chansen ganska liten ute på vägarna...

Själv har jag en gissning på att minst 95 % har satt upp sina dekaler....
skäms för att vara med....nja det är väl väldigt långsökt.. då går man väl inte med????
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Komm hem idag efter Tysklands resa son varade i cirka två veckor och nog måste man säga att några medlemar såg inte jag till varken här hemma eller i södra granslappen!Några svenskskyltade bilar har jag inte sett..utom igår i Burg....åker man bara utt för att handla sprit??:)
 
Inlägg
116
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Har varit medlem i över en månad nu, men några dekaler har jag inte sett till. Hur lång tid ska det ta att få dom.

Vi ses på vägen i helgen.

Lennart
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hejsan Schmid!
Nu i veckan satte vi på dem! Men er såg vi i somras i kön vid Rödby!! Tre timmar tog det- remember? Fast då var vi inte medlemmar, vilket vi alltså är nu! Och nästgårds bor vi också! Plus att mina föräldrar brukar köra ut den till sin sommarstuga i Gångemad(det vet väl ni var det är?, när den inte får plats på parkeringen hemmavid Ha det så bra på vägarna så syns vi, medlem 893!

Hej Robert!

Ok då var ni också på väg till Europa kanske?

Ja! den kön glömmer man inte så lätt, men som sagt.... vi började ju vår semester den dagen och var dessutom på väg till Spanien så det var ju bara att gilla läget du vet!

Kanske syns framöver!

Hälsar
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Var håller alla hus?

Jo du Schmid, det var vår första dag på semestern också, och vi var på väg ner till Italien, Ancona rättare sagt för att ta färjan till Grekland, det blev lite väl långt uppehåll där i Rödby, men det tog vi igen i Tyskland, frugan fick köra när jag nickade till där på autobahn! Nu i höst och vinter blir det nog mest handbollstävlingar för vår del, fast vi funderar på vad vi ska göra i jul och nyår, några förslag till en skidåkande familj? Ha de, så syns vi på vägarna!

Robert, fast det är min fru Anette som dikterar!
 
F

F.d. 17999

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Hej schmid!
Låg idag bakom HBK 91 mellan Kristianstad och Åhus med min personbil,men det var den första med HBK på bilen jag sett.
Mvh/Lasse
 
F

F.d. 6052

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Vi vill inte ha en massa klistermärken på vår nya husbil på karossen. Därför lägger vi dekalen innanför vindrutan som ett parkeringskvitto. Lacken mår inte så bra av klistermärken. Vårt sätt kanske fler kan anamma så vi känner igen varann på vägarna. Tack för en bra klubb. Träffade många trevliga medlemmar på ELMIA, jättekul helt enkelt.
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Jo du Schmid, det var vår första dag på semestern också, och vi var på väg ner till Italien, Ancona rättare sagt för att ta färjan till Grekland,

Hej! Den resan som ni gjorde lockar oss enormt, kanske blir det nästa sommar om det inte blir Kroatien.

Du har det bra.....min fru har inget körkort så jag får köra själv och vila när vi stannar.

Ha det bra!

Hälsar
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej schmid!
Låg idag bakom HBK 91 mellan Kristianstad och Åhus med min personbil,men det var den första med HBK på bilen jag sett.
Mvh/Lasse


Hej Lasse! Då ligger du före mig med 100%, väntar fortfarande på min första uppenbarelse! Ha det bra!

Hälsar
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Var håller alla hus?

När jag tittade ut genom bakfönstret på Skorven under Elmia såg jag tre (3) husbilar med dekaler (och medlemsnummer, tror jag...) i raden bakom mig.
Inga dekaler på min bil dock, som jag tidigare har sagt. Det enda jag skulle kunna tänka mig att klistra på är bilens namn - Skorven. Hade aldrig väst med ryggmärke på den tiden jag var med i MC-klubb heller. Syr inte på mina dykmärken på jackan heller. Det är liksom bara inte jag! All respekt för de som tycker annorlunda dock!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Men visst är det bra med dekaler.Jag parkerade bilen i villaområdet under Elmia och gick genom parkeringen till mässan och kollade om det fanns några med dekaler och visst fans det.En medlem var inne i bilen och jag knackade på fönstert och började prata.Så visst underlättar det..men självklart gör var å en som man vill.:)
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej, vi klisrtrade på våra när vi fick dom. När vi bytte så åkte de på den nya + att vi har en större på vänster sida bak. :wub: Vi har inte heller sett så många med "loggan" . De flesta såg vi hos "Ragges". Men jag har mött någon enstaka i Ludvika- trakten och då har handen åkt upp atomatiskt fast jag har kommit i min "tjänstebil". :wub: Så ni som ser det här och möter en "Ludvika-taxi" som hejar glatt så är det nog bara lilla jag :wink: .Mvh Brittis 455
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Var håller alla hus?

Dekalerna sattes på plats samma dag som vi fick dom. Tycker dekalen är snygg. Siffrorna därimot ligger hemma. Tyckte dom var för stora. Men har sett att det går att beställa mindre storlek. Jag skäms inte för att visa att jag är med i "husbilsklubben" , tvärtom. Jag måste ge de människor "stort" beröm som lägger så mycket jobb på klubben. Husbilsklubben har dessutom en hemsida som är svårslagen ! Helt superb! Eftersom jag är ny som husbilsägare är hemsidan guld värd ! En nackdel finns........när man har klickat in sig på sidan går där ett par tre timmar. Tur man är pensionär!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

För att återgå till ursprungsfrågan kan jag meddela att jag igår såg ett halvt dussin HBKare i Kivik. Jag var dock där "civil" så det var ingen som såg mig ;) .
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej!
Just hemkomna från Äpplemarknaden kan vi berätta att när vi "bodde" på den tillfälliga ställplatsen vid hamnen i Kivik såg vi HBK 880, 288, 146 (om vi memorerat numrena rätt?) och en Khartago med loggan, men vi såg inget nummer. När vi satt inne i husbilen gick det förbi 4 glada personer som vinkade glatt åt oss, HBK:are kanske?
hälsningar
Christina och Benny, HBK 729

:wideeyed:
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej!
... då har vi kanske mött många (4 st:wink: ), på vår nordkappsfärd i slutet av juli. En HBK norr om Gävle E4. Vid Saltströmmen, campat bredvid HBK208, (som vi även träffade vid Ragges:) ). Mött HBK 100, och HBK373 i Jämtland. Så visst syns och finns vi, om ändock lite utspridda... häls HBK451
Hejsan
Tyvärr måste jag skriva ett litet inlägg efter att jag läst att Alfire skulle ha sett vår medlemsnr i Jämtland, tyvärr måste vart ett annat nr, vi har inte vart dit i år

Phoenix HBK 373:spinny:
 

alfire

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej där Phoenix
... sorry ... där ser man hur det kan bli med "siffrorna", tror att man ser rätt och så blir det fel. Så det är nog att "Dekalen" är viktigast, iallafall när man i hastigheten möter en HBK-husbilskompis.
Mvh Irene
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej igen!

Nu börjar det kanske gå troll i detta.
Varit ute och kört personbil ett bra tag på sista tiden och återigen sett massor av husbilar.
Men ännu ingen HBK are, i varje fall ingen dekal.

Fast det är ju klart ......inget är ju som väntans tider!

Det kanske inte sker föränn till våren.

Jag lovar att när.... det sker så får ni reda på det.

Hälsar;)
 
F

F.d. 209

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Mina dekaler sitter på nya bilen nu såväl fram som bak.
Aej65225
 
Toppen