• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är ni

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Var är ni

Vi ligger just nu på en camping mellan Strassbourg och Saarbrucken.
Kanonväder!
Man får betala för vattnet här, 4€ för full tank men det räckte bara till 3/4.
Ligger i alla fall kvar tills imorgon då vi kör mot Trier.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Var är ni

Vi står på Rydebäcks strand. Här finns oxå HBK 1122 Svalle.
Pastoral idyll - Vindstilla o drygt 20 grader - molnfri sol och badstrand 10 m från bilen.
Tänkte lägga ut några bilder för att läska er - men det sket sig. USB-kabeln till kameraanslutningen ligger kvar hemma
:eek:
PS Om ni försöker navigera hit med hjälp av TomTom - tro honom/henne inte. Vägen från Fortuna till ställplatsen är Gång/Cykelväg. Åk ner till stranden från Rydebäck!

Torsdag:
Står kvar en dag till - kanonväder!
HBK 1122 åkte och HBK 538 (Kalopia) kom i stället.
Tänkte prova restaurangen vid infarten ikväll - grillmeny Torsdag och Fredagkvällar.
:p
 
F

F.d. 16795

Guest
Sv: Var är ni

Vi är så nya att vi inte hann med att få något märke att sätta på bilen, har åkt från Stockholm till Skåne... har vinkat till alla husbilar vi har mött.
Om någon vecka packar vi och sticker igen....

Hälsning Maggan o Anders
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Jag sitter just nu i bilen och har trådlös bredbandsuppkoppling vid reningsverket i Ystad. Framför mig står HBK 1361 och runt omkring står massor av husvagnar och några husbilar.

Det är premiär med bredbandet efter att jag fick ett infall och köpte ett Telia-abonnemang på hemvägen. Fantastiskt, det fungerar också.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Var är ni

Hur hittar jag till platsen vid reningsverket?
Är det nära havet?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Platsen ligger vid den gamla västra infarten till Ystad, alldeles vid sjön. När jag lyfter blicken från tangentbordet ser jag delar av Östersjön framför mig. Härligt!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Var är ni

Ok, tack. Där är flera, men jag misstänker att det är den som kallas Västerleden?

Är där bättre o lugnare än platsen i småbåtshamnen?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Småbåtshamnen tycker jag är sämre med sina 130:-/dygn. Visserligen är det bara två minuters promenad till centrum men ....
 
F

F.d. 7903

Guest
Sv: Var är ni

Vi är på E22 med siktet inställt på Kristianstad. Har kört 70 mil sedan vi åkte hemifrån och har inte sett en enda hbkare än.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Var är ni

Torsdag:
Står kvar en dag till - kanonväder!
HBK 1122 åkte och HBK 538 (Kalopia) kom i stället.
Tänkte prova restaurangen vid infarten ikväll - grillmeny Torsdag och Fredagkvällar.
:p

Fastnade på vägen på Fortuna Strandkrog där vi åt en utmärkt Gösfilé. Inom synhåll från saltsjön!!!!!! (Helsingborg)
Vi får ta Infartsrrestaurangen en annan gång....
:twitcy:
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Övernattar i Vilhelmina för att i morgon åka Vildmarksvägen över Stekenjokk.
Har haft en helt underbar kväll , myggen kom först vid 23-tiden. ( vej ej var dom
varit hela kvällen ).
Hälsningar från Gunilla & Egil
 
B

Båtis

Guest
Sv: Var är ni

Hej i värmen!
Befinner oss äntligen på Gotland. En fantastiskt vacker ö. Men var är övriga turister?...har bara varit söderut ännu men det är lugnt på vägarna man kan inte tro att vi är i Sveriges semestermånad juli. Har hittat många fina platser att stanna över natt på. Men just nu är vi på en liten fin camping som heter Herta söder om Ljugarn vid Hôrte. Far norrut i morgon efter att ha badat och solat lite. Har sett några HBKare. Vädret är det bästa man kan önska sig så vi bara fortsätter att njuta av det och härliga Gotland

:msn_sun:hälsningar frå Ingemar o Maggan:mh2: :msn_sun:
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Tillbaka hemma igen efter en kombinerad födelsedagsgratulations/hjortronplockartur upp till Lycksele.
Samma Lycksele som denna vecka har den s.k. Motorveckan med amerikanare, snöskotrar ute på älven och andra begivenheter!

Campingen i Lycksele är nästan fullbokad, förutom norrmän som semestrar i Sverige är det många som kommer för att titta på evenemangen under motorveckan.
Tyvärr sågs ingen enda HBK-dekal vid rundvandringen på campingen!

Det verkar finnas bra med hjortron i år i Västerbottens inland men man får gå en liten bit från vägen så att inte de thailändska hjortronplockarna har hittat stället.

Thailändarna har det inte lätt när de kommer hit med den ekonomiska press de har på sig att plocka ihop bär för att betala för resan till Sverige och uppehälle och transporter här.
Här i Sverige hyr de en liten skåpbil för hela gruppen, åker ut till stora myrar (inte för långt bort - bensin är dyr) och plockar för brinnande livet.
Myggmedel kostar också pengar så de använder i stället sådana där huvor man har på sig vid snöskoterkörning i kyla, en sorts "rånarhuva" där bara ögonen är synliga.

Inte så många husbilar och husvagnar efter E12 Lycksele-Umeå och inte en enda HBK:are här heller...
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Vi åker i eftermiddag till Rörvik i Norge för att bedriva lite havsfiske i helgen.

Marita & Roffe
 

MatsNilsson

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1456
Medlemskap
2025
Sv: Var är ni

Åker i eftermiddag mot Lofoten. Åker E4:an norrut för att sedan åka in över Jokkmokk, Gällivare och Kiruna. Efter Lofoten tar vi kustriksväg 17 från Bodö till Namsos föt att sedan ta oss tillbaka till Sverige vid Gäddede. Sedan blir det som många gånger tidigare
Vildmarksvägen över till Vilhelmina. Där blir det stopp några nätter på Kolgårdens camping.
Är det några fler som har liknande planer?
Kör försiktigt!!
Monica, Mats och Boman
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Var är ni

Fortfarande kvar i Byske, dock inte på campingen som verkar full. Har under resan träffat Pebben och Lena samt sett nr. 1403 i backspegeln vid OK i Lycksele. På måndag åker vi till Vildmarkscentret i Svansele och stannar i Svansele några dar.

www.svansele.se / Aktivitet
 
Senast ändrad:

kjell-owe

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hjärnarp
HBK-Nr
797
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Semester vad är det? Sitter här på jobbet i Halmstad och läser vad ni alla befinner er hoppas att ni mår bra nu när vädret har blivit kanon .Jag skall inte klaga för jag var och besiktigade min Hobby 600-88 före lunch och som vanligt rena papper som alltid! kanske drar vi ned till Rydebäck i kväll för det skall vara toppenväder hela helgen . Ha det så bra alla puss&kram och kör försiktigt.
 
Senast ändrad:
Toppen