• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är ni

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Var är ni

I dag regnar det på Gotland. Kan det vara rätt att vi mötte HBK 303 i går någonstans vid Katthammarsvik.
 
T

tranebo3

Guest
Sv: Var är ni

Det var vår dotter med familj som har lånat husbilen en vecka och är på Gotland. Dom hade varit på något krukmakeri och loppmarknad gud vet ja. Men trevligt hade dom haft det. Vi är hemma och har jycken. Hälsningar Berit medl.nr 303
 

wildas

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Nu har vi våldgästat Ragge och Susanne på Ragglanda vilket var mycket trevligt, vi gick igenom de flesta gitarrackorden och utbytte texter på danska - skånska och svenska och fan vet om det inte blev engelska också på slutet.
Vi tackar för er gästfrihet och ser fram emot nästa gång, "jeltsin" hälsar också.
Vi som hälsar är HBK 1108 och 1472.
 
F

F.d. 20262

Guest
Sv: Var är ni

Ekuddenns camping i Mariestad regn hela dagen.
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Var är ni

:music-icon::music-icon::music-icon:Hej på er!
Har just landat på en fin stellplats på Romantiker Strasse Röttinger ,2 E 24 H,100l 1E,duch 10 min !,20 euro gratis ställ plats 100 m till Bierstube ,kanon bra och fint
inget regn och 24 grader. I morgon bär det av mot Fussen ,vidare mot Lago Maggiore sen får vi se vart vi åker. Återkommer med mer senare!

Mvh Frank 59

och Mia förståsssssss:):):)
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hej på er alla !
För tillfället är vi och gästar goda vänner som flyttat till Boden.
Det regnar i kväll , men bättring är lovat från SMHI.
Hälsningar till HBK 459 som vi såg en skymt av i Haparanda.
Gunilla & Egil
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hej alla klubbmedlemmar!
Har nu återkommit till hemlandet efter en fantastisk resa genom Finnland upp till Nordkapp sedan vidare E6 genom Norge till Svinesund där vi nu har stannat för natten.
En undran, har endast mött eeen! HBK-medlem utan nummer hittintils på vår resa, men det återstår mer tid av semestern så vår förhoppninig att träffa på flera är inte över.
Hällsningar SKOGEN.
 

wildas

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hej
Måste fråga dig "skogen" är du från Saxtorp eller utflyttad från Landskrona.Jag som undrar är en Saxtorpare.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.432
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hemma igen efter 2½ vecka och 190 mil i Sverige
Under resan har vi träffat 21 medlemmar, sett ytterligare 12 st
I lördags avslutades semestern med ett stopp i Trosa där vi träffade HBK 400 + HBK 2127
Tack för trevligt sällskap!

Efter en arbetsdag längtar man redan iväg, men trädgården ska få lite omvårdnad för här hemma har det bara regnat 5 mm. (men idag har det regnat)

:) Carina & Gunnar
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hej Wildas.
Du har alldeles rätt, är utflyttad sen 7-år tillbaka, detta ett underbart ställe att bo på.
hälsn. Skogen
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Var är ni

Nu bär det av på en långresa. Vi skall försöka att nå Hälsö Hamn på en dag. Det blir tufft men vi tänker "sträckköra". Vädret ser ut att bli fint så det blir att grilla om vi får tid över.
Skall försöka att nå fram tid Öckeröfärjan i tid. Annars blir det att vänta i cirka minuter till nästa.
Ha de så kanske vi ses "där ute", / Kurt
:twitcy::twitcy:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Jag skall också ut på långresa efter jobbet. Jag åker ända till reningsverket utanför Ystad så det blir en sträcka på säkert halvmilen. Men jag har nyss tankat så det skall nog gå.
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Var är ni

Hej på er!:):):):):)
Har just landat på en ställplats vid Lago di Maggiore, bra och billigt ca 152 m till badet och tar nu en kall öl efter körning över St Bernardpasset ( helt otroligt vackert) harhaft regn hela tiden tills vi kom till St Bernard men som ett under blev himmlen helt BLÅ o 30 gr.
Nä nu ska det nog bli en go öl till o en knaber senare blir det underbar Italiensk mat o vino Rosso.

Mvh Frank 59
:cool::music-icon::cool::music-icon::cool::music-icon:
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Var är ni

Vi sitter hemma och väntar på att det skall bli söndag morgon. Då kör vi från Hålanda till Stockholm, tar in på en camping en natt, och sen på morgonen blir det flyg till Chicago, Illinois, Woodstock. Där skall vi gifta oss är det tänkt (efter 13 långa år).

Ha det gött alla andra!

Jessica & Anders :):):):):):):)
 

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Inlägg
320
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni

Hej igen nu är vi i Gävle i Furuviksparkens camping. Men låg i natt i hamnen i Hudiksvall det var toppen ställplats som vi gärna rekommenderar. Vi hörs igen HBK 1634 och 1547
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Var är ni

Halloj..! Vi är i Borås (boule SM). Övernatta i natt på en parkering vid motorvägen. Oj vad det dånade av lastbilarna som dundrade förbi . Nu är vi dock på lugnare marker (Borås camping) . Vi har inte hunnit få vår dekal ännu men har iaf sett EN HBK:are på vägen . Mötte 201:an när vi var på väg mot Borås. :)

Jag gick vidare från dagens spel o tur var väl det. Gumman tänkte dra i väg mig på Knalleland i annat fall. :wall: Jäklar...nu gäller det att spela bra i morgon också...:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Var är ni

Står vid en strand i Ugglarp / Halland. Utmärkt Parkeringsplats vid hundbadet. Skyltat förbud mot Uppställning av Husbil kl 22-06.

Ska lägga in den bland ställplatserna som Bad/Hundbad/Strandparkering så småningom.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Var är ni

Det bidde Knalleland....:swoon:

/mattematt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Var är ni

Vi står på Rydebäcks strand. Här finns oxå HBK 1122 Svalle.
Pastoral idyll - Vindstilla o drygt 20 grader - molnfri sol och badstrand 10 m från bilen.
Tänkte lägga ut några bilder för att läska er - men det sket sig. USB-kabeln till kameraanslutningen ligger kvar hemma
:eek:
PS Om ni försöker navigera hit med hjälp av TomTom - tro honom/henne inte. Vägen från Fortuna till ställplatsen är Gång/Cykelväg. Åk ner till stranden från Rydebäck!
 
Toppen