• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska han göra?

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Absolut, men vad jag förstår, påstår du att jag sagt fel?
Det har jag inte, jag menar, anmäl stöld!

Det ligger nära till hands att gissa på att egenmäktigt förfarande föreligger i detta fall.


Egenmäktigt förfarande – Wikipedia

Jag menar att polisanmälan är den bästa iden så lång i tråden.
Då kanske saker börjar röra på sig.
Stöld när man lämnat den frivillig
Jag förstår din iver, men stöld är något helt annat än att lämna bort frivilligt…
Så passa på och lär dig
Och den en länk om egenmäktigt förfarande
Och ja där kan finnas gissning kunna fungera, men det är dock inte stöld, det är just egenmäktigt förfarande. Men då skall det framgå att dom inte har för avsikt att behålla den
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Ordklyveri åsido, så är Polisanmälan fortfarande den bästa föreslagna åtgärden så lång i tråden. (enligt mig)
Om man går till Polisen och anmäler stöld eller egenmäktigt förfarande lär kvitta.
Polisen lär intervjua målsägaren och besluta vad som händer härnäst.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Ordklyveri åsido, så är Polisanmälan fortfarande den bästa föreslagna åtgärden så lång i tråden. (enligt mig)
Om man går till Polisen och anmäler stöld eller egenmäktigt förfarande lär kvitta.
Polisen lär intervjua målsägaren och besluta vad som händer härnäst.
Åhhhhh!!!!
Du av alla…. Hårklyveri!!!
Men stöld tar dom inte upp anmälan mot, och knappast det andra heller…
Men glädj dig åt dina nya kunskaper, betydligt viktigare äv dina hårklyverier
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
En kul uppdatering.
Jag sa till honom att maila företagets VD, cca min jobbmail och skriv i mailet vad som hänt och hur dåligt du känner dig behandlad och att den ccade är vårt företags jurist. Sedan bara hoppas på det bästa.
Han skickade mailet i måndags kväll och på tisdag morgon kl. 7.30 ringde VD:n upp och bad så mycket om ursäkt för att han fått vänta (han skyllde på säljaren min kollega haft kontakt med hade slutat och ärendet fallit mellan stolarna och att man gjort en inventering och plötsligt "hittat" hans vagn ute på gården).
De skulle genast beställa delar och fixa till den, vilket min kollega uppgav som konstigt med tanke på att säljaren sagt att skickat iväg vagnen till annan firma.
Han blev även lovad någon form av kompensation...
Vi får väl se om de håller vad de lovar denna gång......
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag sa till honom att en lämplig kompensation är två vinterdäck.
Eftersom vinterdäcken ligger på bilen nu får/kan han ju ändå inte hämta husvagnen förens till våren....
 
Toppen