• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Anita / Soren

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Började min bana som "bonndräng" köra traktor, skötsel av djur m.m, när jag fyllt 18 år, blev det lastbil för nästan hela slanten, från början och i ordning, körning inrikes, mellanösterntrafik, öst och västeuropatrafik (totalt 34 länder) turistbuss (14 länder) dessutom taxi, skogsmaskiner (energiflis), 3 års arbete i Saudi-arabien, detta sammantaget ger en herrans massa mil och timmar bakom ratten. När jag fyllde 50 sadlade jag om och sköter sedan dess ett mindre åkeri med inriktning på Frankrike, jag kör en resa om året för att hålla mig uppdaterad om vad som sker därute. Utöver jobbet är det mest husbil som gäller, Kroatien, Grekland, Spanien och andra soliga destinationer siktar vi oftast in oss på.
 
Senast ändrad:

Roger&Lana

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Oj Oj Nu gäller det att tänka till.Jag började som glasmästar lärling direkt efter skolan,därefter blev det olika former av lagerarbete på 4 olika företag innan jag lämnade Sverige vid 25 års ålder.Första stoppet på resan blev 1år i USA med ett litet jobb i en bokhandel.Sedan bar det av till Europa med diverse jobb i Spanien Frankrike som diversearbetare (oliver druvor tomat och sallad) Efter ett tag startade jag en firma som sålde Svenska lampskärmar i trä.Efter några år bar det av till Holland och en anställning som växthusmontör innan jag började sälja träskor till holländarna.Åter i Sverige efter 13 år så började jag på en fabrik i Mölndal men det var ohållbart.Återigen startar jag eget,denna gången blev det inom Tak och fasad rengöring det höll i ett par år sedan blev det Skolan för barn med speciella problem och idag arbetar jag med ungdomar inom kriminalvården MEN nu kommer det bästa DEN vackra hälften och jag har köpt ett glasskafe i Åsa SÅ ALLA HBKare är hjärtligt välkommna till oss på V-kusten denna sommar MVH Roger och Lana
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Oj Oj Nu gäller det att tänka till.Jag började som glasmästar lärling direkt efter skolan,därefter blev det olika former av lagerarbete på 4 olika företag innan jag lämnade Sverige vid 25 års ålder.Första stoppet på resan blev 1år i USA med ett litet jobb i en bokhandel.Sedan bar det av till Europa med diverse jobb i Spanien Frankrike som diversearbetare (oliver druvor tomat och sallad) Efter ett tag startade jag en firma som sålde Svenska lampskärmar i trä.Efter några år bar det av till Holland och en anställning som växthusmontör innan jag började sälja träskor till holländarna.Åter i Sverige efter 13 år så började jag på en fabrik i Mölndal men det var ohållbart.Återigen startar jag eget,denna gången blev det inom Tak och fasad rengöring det höll i ett par år sedan blev det Skolan för barn med speciella problem och idag arbetar jag med ungdomar inom kriminalvården MEN nu kommer det bästa DEN vackra hälften och jag har köpt ett glasskafe i Åsa SÅ ALLA HBKare är hjärtligt välkommna till oss på V-kusten denna sommar MVH Roger och Lana
Får vi rabatt?
Calle
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

;)Vart i åsa ? Kan vara bra å veta när man luftar mc-n.
 
Senast redigerad av en moderator:

lasse58

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Växjö
HBK-Nr
497
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Ja, hustrun är tandsköterska, jag är tryckinstruktör. För mig började det som tryckarlärling efter 9:an, sen hade jag budfirma, tryckare igen å sen där jag är nu! Norden som arbetsfält. Flyttade till Växjö dan innan jag skulle börja9:an!? Spännande? Ja visst!

Paradiset som jag ser det, är att få göra vad jag vill, nämligen åka husbil!!!
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Ja, hustrun är tandsköterska, jag är tryckinstruktör. För mig började det som tryckarlärling efter 9:an, sen hade jag budfirma, tryckare igen å sen där jag är nu! Norden som arbetsfält. Flyttade till Växjö dan innan jag skulle börja9:an!? Spännande? Ja visst!

Paradiset som jag ser det, är att få göra vad jag vill, nämligen åka husbil!!!
Vilka pressar är du instruktör på?
Jag reparerar pressar.
Calle
 

lasse58

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Växjö
HBK-Nr
497
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Kan bli lite avundsjuk på "såna som dig" ibland! Du ser ju för det mesta resultatet av ditt arbete när du är klar!!??
Ha det nu gott i Paradiset!
Lasse
 

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej
Jag är sedan 15 år tilbaka halvt sjukpensionär på grund av en lösningsmedelsskada, från mitt tidigare arbete som målare. Min hustru äger en guldsmedsbutik, så när jag inte kunde arbeta mer med måleriet började jag i en guldsnedsverkstad och lärde mig att laga och gravera smycken så nu jobbar jag hos henne i verkstaden halvtid.
Övrig tid ägnar jag åt att försöka hjälpa till i hemmet, sköta hus och trädgård, ta hand om barnarn, m.m.
På fritiden är det hojåkning och husbilen samt en resa med flyg till värmen då och då som gäller.

Snarken
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Finns det bara 74 stycken här i forumet ????:confused::confused:
 
F

F.d. 5095

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Här är en till
Efter ASEA:s Industriskola i Västerås har jag jobbat inom verkstadsindustrin som reparatör/mekaniker samt resemontör i ca 15 år ,
sen skola ja om mig o startadeett företag 1992 i ventilationsbranschen där jag fortfarande försöker försörja mig.
Husbilen köpte jag i tyskland o de va bland det bästa som vi har gjort säger frugan
som arbetar på en djurklinik som veterinärassistent.

Ha de
Trevlig tråd det här :)
Lasse
 
F

F.d. 52971

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

slutade yrkeskolan-72 jobbade som mekaniker-resemontör reste runt i sverige och europa fram till -84 då vår dotter föddes,har sedan dess jobbat som hissmontör i närområdet,frugan jobbar som förskolärare
 
F

F.d. 9614

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

"Snubblade" in på den här tråden som visserligen är några månader gammal men intressant tycker jag. För min egen del handlar det om att jag vuxit upp i en klädaffär och att jag skulle ta över familjeföretaget så småningom men hade absolut inget intresse för det utan efter att ha gjort "rekryten" blev det lastbilar och maskiner. Varit i samma företag i över 25 år. Först timmerbilschaffis i nästan tio år och sen lastmaskiner och grävmaskiner. Sysslar nu med krossproduktion och 50-tons grävmaskiner och tycker fortfarande att det är kul nästan alltid!
 
F

F.d. 25148

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej. Efter grundskolan utbildade jag mej till fartygskock i Göteborg var sen ute på sjön ett år. efter det monterade elradiatorer på eldon i Alvesta några år. Kört buss i stockholm ett år. Sedan blev jag kommunanställd men jag har ARBETAT och SLITIT i 22 år i kommunen
för jag arbetar som sophämtare. Det kommer jag nog och gör tills jag blir statsanställd. Då har jag varit kommunalare i 32 år.
Mitt paradis är hust i skogen där jag bor och när jag tar husbilen till en vacker plats fint väder sätta upp bordet och stolarna och hälla upp en kall öl:) det är paradiset

Lasse
 
Toppen