• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

F

F.d. 12156

Guest
hej alla husbilsåkande vänner i brist på att vi kan åka husbil riktigt än,ja går gör det ju ......... så kunde det vara lite roligt med att veta vad ni har jobbat med ,
behöver inte vara så märkvärdigt .Jag vill inte veta om ni jobbar eller är arbetslösa
utan vad ni gjort typ . Ni som tycker sånt här är trams sluta läs nu !!!!!!!!!!

jag själv har varit lackerare,
byggt flygplan på saab 340 varianten,
och nu kör jag lastbil ..............:D
inte mer komplicerat än så.............kanske har någon jobbat med nåt udda som stollen
t ex som musiker alla historier är godtagbara kom igen gott folk det är ju inte dags att åka än.........:)

SNÄLLA HJÄLP MIG //Greven:)
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Reparerat TV-apparater, reparerat TV och radiosändare, byggt kabeltvanläggningar, reparerat allsköns elektronik och byggt en himla massa datorer.
Skönt att det är över........
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Greven,
Lite har man pysslat med efter nio årig grundskola.

-Mopedbud Domus
-Styckmästar utbildning
-Holmens bruk Vrena
-Lastbilschaufför AGA flytande gas.

Så inte är det mycket att skryta över, men men lägger mig mätt.


// Jonny
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag jobbar i Nyköping på landstingets it-avd. Har varit inom landstinget i 31 år och pysslat med diverse där som sekreterare, registrator, drifttekniker, support, receptionist m m. Kan alltså organisationen ganska bra.
Tågpendlar alltså dagligen mellan Linköping o Nyköping.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag Eva, har jobbat som kontorist, hästskötare, telefonist, kopplat kabblar på Ericsson, sömmerska, egen företagare inom textil, haft butik + lite annat. Inte att
glömma varit Mamma och "hemmafru" mellan varven. Det viktigaste jobben jag har haft.

Numera är jag husbilsresenär, det är inte dumt ska ni veta!!!!!

Eva
 
Senast ändrad:

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag har lagat traktorer, skördetröskor, grävmaskiner, Lundbergare samt de senaste 22 åren Wille redskapsbärare. Puuh!
Hälsningar
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej,
jag är en vanlig knegare som jobbat i hela mitt liv med bilar men också under en 10 års period kört buss för SL på nätterna- detta 1968 till 1978 - utöver vanligt biljobb på dagtid och har som egen jobbat som bilplåtslagare och under dessa år renoverat ett antal gamla bilar utöver enbart vanliga försäkringsskador. Renoverat ett antal egna bilar som jag fortfarande har kvar samt två flygplan och två hus!!!!!!!!!!! Finns också kvar.

Hälsningar Bror
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Dom senaste 32 åren har jag reparerat tryckpressar och bokbinderimaskiner på ett större tryckeri. Det här har varvats med lite politiska och fackliga uppdrag samt att jag har några hektar skog att missköta.
Calle
 

sören.h

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1289
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Dom senaste 36 åren så har jag lagat bilar.
På fritiden tränar jag på gym och åker husbil.
Och nu.......:cool:
/Sören
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Vet att Hasse P kommer att storkna av skratt nu :p...men jag har faktiskt varit florist under en kort o intensiv period i mitt liv. Faktum är att jag saknar det ibland, tycker om blommor o bin...;)
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej nu är jag pensionär, åker husbil och motorcykel på fritiden (motorcykeln är en "sjukdom" jag haft sen barnsben) arbetade eft. skolan på Solvalla travbana som lärling, fick egen tränarlicens 1966, var tränare till 1985, köpte sen en cykel och mopedaffär med verkstad i Uppsala som jag drev till 2007.
Guy
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Har varit läkemedelskonsulent, säljledare, marknadsplanerare, ekonomi/personalchef inom den skandinaviska ledningen av en amerikansk läkemedelskoncern. Under de sista 12 åren företagsledare i ett litet tjänsteföretag med som mest 25 anställda. Numera "friherre" efter att företaget tvingats lägga ner vid årsskiftet.

Det roligaste (och sämst betalda) vara att starta eget tillsammans med några f.d kollegor för 12 år sedan. Har aldrig jobbat så mycket för så lite pengar, men härligt att slippa hierarkin i en koncern med detaljstyrning av dotterbolagen. Förstår till 250% vad som menas med "the querterly report terror".....
 
Senast redigerad av en moderator:

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

jobbar som röris sen 42 år tillbaka,har åkt motorcykel ,triumph,norton,yamaha byggt om 2 stora husbilsbussar åker nu adriatic 650, håller på med ett fast äldreboende i timmer,men ger inte upp husbilsåkandet än.
 
F

F.d. 55288

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Åh vad många gjort mycket.
Själv blev jag fast inom sjukvården för 32 år sedan och har inte kommit ut ännu.
Började längst ner på golvet, som 18-åring, total novis om vad psykiatri var för något, har väl lite mer kött på benen i dag. Under årens gång har jag varit hemma-mamma och gått utbildningar.
I dag har jag kommit så långt att jag längtar efter att få bli ledig för att bli globbertrotter.
Dä ä live.
Leena
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

springpojk snickare vaktmästare skogsarbetare uppehållare o snart borgmästare men jag vet inte riktigt ännu vad jag skall bli när jag blir stor :D
:twitcy:

senarbetare
 
Senast redigerad av en moderator:

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Som 15 åring började jag som lärling på en mekanisk verkstad där var jag kvar tills det var dags att göra lumpen.I det militära fick jag lastbilskort så efter muck sadlade jag om och började köra lastbil först i Sverige senare hela väst och öst europa även en del arab länder.1996 startade jag eget åkeri och där är jag kvar sitter i dag på kontoret och dirigerar bilarna./ Claes
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Tjenare!
Hos oss ser det ut så här

Anita arbetar som lärare på lågstadiet och skolbibliotikarie.
Platserna har varit Sibbhult, Broby, Arkelstorp, Tjörnarp, Höör, Bulltofta och Söderkulla i Malmö.
Anita har också varit mamma för våra grabbar som idag har blivit stora grabbar och Anita fungerar fortfarande som lite mamma ibland.
Fritidsintresse: Husbilslivet, läsa, handarbete, träna

Dan har arbetat som snickare, FN-anställd, förvaltare, verkmästare och som byggnadstekniker både i företag och för närvarande i konsultbranchen.
Fritidsintresse: Husbilslivet, träna, "Vätternrundacyklist", en "Svensk Klassiker", MC till en del

Framtidsvision för båda: Frigöra mer tid till husbilslivet, fortsätta med ett aktivt och sunt leverne

Hälsn Anita o Dan
:):mh::bye:
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Kan bara ståta med att varit grafiker i 43 år. Visserligen som VD i 7år och eget företag i 7 år, men hela tiden i den grafiska branschen.

Visserligen har det varit en väldig utveckling. Från att stått (även sovit) i mörkrum, hängt över ljusbord med tejp och skalpell,
tills idag där allt produceras i datorn.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hahaha, Du e´ju Gryme-Greven! Får man va me???:oops:o:eek:

Jag jobbade som teknisk projektledare på PV i slutet utav -90-talet...
Där efter, OEM Manager på Bilatlas i A-torp i början 20-tal.. 40mille i budget... Bläää..:(
Tröttnade på hela skiten å' blev underhållnings "Greve";) på Lundsbunn...:wub:
Där efter, gjort hemsidor, teknikkonsult'at, quality/ISO m.m. Åsso.. Musicerat i dryga 25år, blandat "vilt" mellan deltid/heltid.

Kan man tänka sig en sådan "stolle"?

Greven, vad sägs om en pilsner nå'n gång framöver? :):):)

Tjohopp, å' fortsatt trevlig kväll på Er... Hej, hej!
//MS
 
Toppen