• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Alldeles ny här och alldeles ny som husbilsägare... kanske på sin plats att presentera sig.

Själv har jag arbetat med flyg, hotell, turism, resor och data i hela mitt liv. Halva mitt vuxna liv utomlands och de senaste 18 åren i Spanien. Sedan några år tillbaka har vi sommarhus i Sverige och tanken är att försöka vara här de 6 sommarmånaderna och vintern i Spanien.

.... och nu har vi blivit med husbil! Köpte den första för en månad sedan, reste "Östersjön runt" och konstaterade två saker; Trevligt det här med husbil och att vi köpt fel husbil. Nu är vi redan inne på vår andra husbil och nu känns det helt rätt.
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jobbar som frisör och har gjort det i hela mitt vuxna liv.Sedan 1988 har varit egen företagare som startade i liten skala ,men vuxit sig till en stor salong med 8 anställda.Köpte min första motorcyckel när jag var 16 "bodde på landet" har sedan haft ett gäng olika sådana ,men har nu gått över till chrysler cab för att barnen ska kunna åka med. Det var lite krångligt att få på alla 3 ungarna på en mc.Min första husvagn köptes när jag var 18 år "det är ju ett tag sendan" så jag tyckte det var på tiden att köpa en husbil och det ångrar jag ejjj.......
 
F

F.d. 5970

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Student 1988 från Naturvetenskaplig linje - ambition att bli läkare :eek:
Karriären tog andra vägar:
Kyrkogårdsarbetare
Vårdbiträde
Sjuksköterska
Ambulanssjukvårdare
Bemanningsplanerare
Verksamhetschef för hemsjukvård
Utredare/verksamhetsutvecklare inom socialtjänsten
Nu - Tjänsteman på Fyrbodals kommunalförbund med ansvar för område Hälsa, socialtjänst, Folkhälsa och Miljö.

www.fyrbodal.se
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Staffan är utbildad snickare och arbetade som det ett par år. Sen sadlade han om till fastighetsskötare och sedermera reparatör. Ett par år som kyrkogårdsarbetare innan han började som park och trädgårdsarbetare för kommunen. Där är han fortfarande men har också en hel del nyanläggningsarbete.

Jag (Jeanette) började min yrkesbana som 16 åring i butik (lov & helger). Hoppade av gymnasiet för att börja på kontor -telefonförsäljare och korrespondent. Sen blev det butik i ett antal år. Råkade ut för ett rån och började som vårdbiträde. Läste till undersköterska och arbetade som det ett tag. Växlade mellan vård och butik under ett par år och hann även med att vara telefonbokare en period. Kom fram till att det var vården jag skulle satsa på och var inom hemvården ganska många år innan jag för 4 år sedan kom till skott med att utbilda mig till sjuksköterska. Har hunnit med att arbeta på en Hospice avdelning samt på kirurgen med urologi. Nu har jag precis börjat för ett bemanningsföretag och ska vara som ssk i kommunerna samt på fam. läkar mottagning under sommaren. Det bästa med det är att jag slipper arbeta en massa helger = fritt fram för husbilslivet! Kanske börjar jag läsa till distriktssköterska till hösten eller nästa år. Till allra sist men absolut viktigast är att vi har tre underbara barn, ja de är vuxna nu. En dotter född -84 och två söner -86 & -89.
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Med en mamma och pappa som gick restaurangskola på den gamla hederliga tiden på Hasselbacken i Stockholm under Tore Wretman, kan man ju bara hamna i restaurangbranschen eller hur?
Men jag serverade istället! Kom efter lite mellanlandningar i USA som aupair, hotell och restaurangskolan i Åre till västkusten, vilket jag enligt mina kompisar sagt att jag skulle!!
Hittade en utbildad kock som dock hade högre ambitioner, så nu har vi tillsammans med två kompanjoner tre restauranger i Göteborg, jobbar i princip jämt, men har husbilen som vårt andhål, har under tiden också lyckats få tre underbara killar, 88, 91 och 97, den lilla åker med oss fortfarande, och det är väl han som bestämmer lite hur det blir...
MVH, Anette
 
Toppen