• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad får man för 100:-

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Jag har läst och tagit del av alla dessa inlägg angående årsmötet. Valberedning, revisorer, styrelse och inte minst webb. Har egentligen inga andra synpunkter än att jag fått valuta för de 100 spänn jag betalat om året. Demokratifrågan verkar en aning skruvad. 100 kronor om året anser jag vara mer eller mindre gratis för forumet mm.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Jag har läst och tagit del av alla dessa inlägg angående årsmötet. Valberedning, revisorer, styrelse och inte minst webb. Har egentligen inga andra synpunkter än att jag fått valuta för de 100 spänn jag betalat om året. Demokratifrågan verkar en aning skruvad. 100 kronor om året anser jag vara mer eller mindre gratis för forumet mm.
Hållwr med dig fullstöndigt
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Det handlar nog inte om pengar! ;)
'Och det vi diskuterar hade vi gjort även om det var gratis eller om vi fått betalt för att vara med i klubben!

Jag tycker också att det är billigt att vara med i klubben.
Precis, det handlar inte om årsavgiftens storlek. Det är så enkelt att det handlar om demokrati.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Nu får det vara slut på alla klagomål, om ni har synpunkter på årsmötet åk dit och skapa förändring. Jag har i min roll i näringslivet haft 1000 tals anställda och om man vill förändra nåt så gör man det på bolagsstämman punkt slut, (dvs årsmötet). De må vara att styrelsen är lite fel ute i sitt ställningstagande angående digitalt möte, vem har inte haft fel i sina beslut nån gång! Jag är övertygad att styrelsen kommer att lyssna till alla inspel och justera riktning framåt. Som fd VD kanske jag saknar att Ordföranden kliver fram och tar lead i denna fråga och lyssnar på medlemmarna. Vad avser avhoppen i gruppen som inte kan kommenteras pga forumregler så blir jag ju alldeles matt! Man skapar ju denna situation själva. Lyft skiten internt, sopa inget under mattan och visa ledarskap, snälla. Detta är pinsamt för en fd företagsledare. Funkar inte förtroendevalda så byt ut dem. Sätt detta i perspektiv i vad som nu händer i Världen just nu.

Trevlig helg
Glädjen
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Ja, vad bra att du tycker det.
Men egentligen tycker jag nog att det handlar om pengar. Det här tramset med att det inte spelar någon roll verkar lite….
Jag tror inte att HBK någonsin kommer att påverka politiken i radikal mening. Inte i en positiv betraktelse. . Forumet är kul nog.
 
Senast ändrad:

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Nu får det vara slut på alla klagomål, om ni har synpunkter på årsmötet åk dit och skapa förändring. Jag har i min roll i näringslivet haft 1000 tals anställda och om man vill förändra nåt så gör man det på bolagsstämman punkt slut, (dvs årsmötet). De må vara att styrelsen är lite fel ute i sitt ställningstagande angående digitalt möte, vem har inte haft fel i sina beslut nån gång! Jag är övertygad att styrelsen kommer att lyssna till alla inspel och justera riktning framåt. Som fd VD kanske jag saknar att Ordföranden kliver fram och tar lead i denna fråga och lyssnar på medlemmarna. Vad avser avhoppen i gruppen som inte kan kommenteras pga forumregler så blir jag ju alldeles matt! Man skapar ju denna situation själva. Lyft skiten internt, sopa inget under mattan och visa ledarskap, snälla. Detta är pinsamt för en fd företagsledare. Funkar inte förtroendevalda så byt ut dem. Sätt detta i perspektiv i vad som nu händer i Världen just nu.

Trevlig helg
Glädjen
Man kan väl ändå få påtala att det är lite skillnad på ett aktiebolag och en ideell förening. Såklart finns ingen demokrati i styrningen av ett AB, ägarna styr. Punkt slut.
Detta till skillnad från en ideell förening där demokrati ska råda.
Trevlig helg från en som också varit vd.
 
Senast ändrad:

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.004
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Nu får det vara slut på alla klagomål, om ni har synpunkter på årsmötet åk dit och skapa förändring. Jag har i min roll i näringslivet haft 1000 tals anställda och om man vill förändra nåt så gör man det på bolagsstämman punkt slut, (dvs årsmötet). De må vara att styrelsen är lite fel ute i sitt ställningstagande angående digitalt möte, vem har inte haft fel i sina beslut nån gång! Jag är övertygad att styrelsen kommer att lyssna till alla inspel och justera riktning framåt. Som fd VD kanske jag saknar att Ordföranden kliver fram och tar lead i denna fråga och lyssnar på medlemmarna. Vad avser avhoppen i gruppen som inte kan kommenteras pga forumregler så blir jag ju alldeles matt! Man skapar ju denna situation själva. Lyft skiten internt, sopa inget under mattan och visa ledarskap, snälla. Detta är pinsamt för en fd företagsledare. Funkar inte förtroendevalda så byt ut dem. Sätt detta i perspektiv i vad som nu händer i Världen just nu.

Trevlig helg
Glädjen

Det kanske hände någon gång att några av de 1000-tals anställda hade synpunkter på företagets verksamhet, som de diskuterade på kafferasterna ?

Trevlig helg själv ;)
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Nu får det vara slut på alla klagomål, om ni har synpunkter på årsmötet åk dit och skapa förändring. Jag har i min roll i näringslivet haft 1000 tals anställda och om man vill förändra nåt så gör man det på bolagsstämman punkt slut, (dvs årsmötet). De må vara att styrelsen är lite fel ute i sitt ställningstagande angående digitalt möte, vem har inte haft fel i sina beslut nån gång! Jag är övertygad att styrelsen kommer att lyssna till alla inspel och justera riktning framåt. Som fd VD kanske jag saknar att Ordföranden kliver fram och tar lead i denna fråga och lyssnar på medlemmarna. Vad avser avhoppen i gruppen som inte kan kommenteras pga forumregler så blir jag ju alldeles matt! Man skapar ju denna situation själva. Lyft skiten internt, sopa inget under mattan och visa ledarskap, snälla. Detta är pinsamt för en fd företagsledare. Funkar inte förtroendevalda så byt ut dem. Sätt detta i perspektiv i vad som nu händer i Världen just nu.

Trevlig helg
Glädjen
Bra talat / skrivet!
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Nu får det vara slut på alla klagomål, om ni har synpunkter på årsmötet åk dit och skapa förändring. Jag har i min roll i näringslivet haft 1000 tals anställda och om man vill förändra nåt så gör man det på bolagsstämman punkt slut, (dvs årsmötet). De må vara att styrelsen är lite fel ute i sitt ställningstagande angående digitalt möte, vem har inte haft fel i sina beslut nån gång! Jag är övertygad att styrelsen kommer att lyssna till alla inspel och justera riktning framåt. Som fd VD kanske jag saknar att Ordföranden kliver fram och tar lead i denna fråga och lyssnar på medlemmarna. Vad avser avhoppen i gruppen som inte kan kommenteras pga forumregler så blir jag ju alldeles matt! Man skapar ju denna situation själva. Lyft skiten internt, sopa inget under mattan och visa ledarskap, snälla. Detta är pinsamt för en fd företagsledare. Funkar inte förtroendevalda så byt ut dem. Sätt detta i perspektiv i vad som nu händer i Världen just nu.

Trevlig helg
Glädjen
Om vi tar det bakifrån. Om vi skall ta hänsyn till förhållandena i världen, är det ingen idé att driva en förening då det för jämnan pågår orättvisor någonstans, och det gjorde knappast ditt företag med 1000tals anställda heller!
Att du är övertygad om att styrelsen kommer att lyssna på alla utspel och ändra sin ståndpunkt. Tystnaden och den totala frånvaron är något som en stor del tolkar som motsatsen till din övertygelse, och som jag är övertygad om att det inte var så det fungerade i ditt 1000tals företag.
Att man tar beslut på årsmötet, då vi inte är ett bolag och sålunda inte har bolagsstämma, är mot en betydande majoritet övertygade om. Skillnaden är att här är ”aktieägarna” utspridda över inte bara hela Sverige, Norden och Europa utan till Australien. Och tillskillnad mot 1000talsbolagen har alla 1 A-aktie var varken mer eller mindre.
Nu är vi framme vid början, där du bestämt att det skall vara slup på att på den internetbaserade klubbens forum skall vara förbjudet att framföra vad man tycker och ventilera sina åsikter låter för mig horribelt eftersom medlemmar och där med dom röstberättigade är så utspridda att det är omöjligt att samtala annars till skillnad mot 1000talsföretagen, som till sin hjälp förövrigt har organisationer som stöd och hjälp.
 
Senast ändrad:
Toppen