Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag skulle vilja slå hål på en myt, att WiFi skulle dra ur batteriet snabbare än 3G/4G.
En fulladad gammal iPhone klarar ca 2 timmars extra surf med WiFi som visas på bilden.
Visa bilaga 76919
Att man dessutom sparar datavolym på snåla abonnemang (0,5-2 Gb/månad) gör inte saken sämre!
Jag är dock fasinerad av alla dom lägger så mycket energi på att jaga (fungerande) wifi till sina datorer och plattor utan mobildata. Finns roligare saker att lägga sin tid på.
Anders
Man behöver inte jaga WiFi på sina resor varken på hotell, ställplatser, campingar eller köpcentra. De bara finns där, ibland utan lösenord.
Jag var i Prag för två veckor sedan, vissa hotell hade en snabb och en långsammare uppkoppling (gratis). Även den långsamma klarade videotelefoni hyfsat.
Så här skriver iPhone i sin manual, jag antar att detsamma gäller för alla tillverkare även när telefonen/plattan inte används:
Optimize Your Settings
Depending on how they are set, a few features may decrease your iPhone battery life. The tips below apply to an iPhone running iOS 7.0 or later.
Enable Wi-Fi: Having Wi-Fi enabled helps consume less power when doing activities that access data. Go to Settings > Wi-Fi and log in to a Wi-Fi network.
Jag förstår inte varför allt är så "krångligt och bökigt"?
Låt WiFi vara aktiverad så spar du på batteriet de gånger som telefonen/plattan är uppkopplad. Utomlands är det enda sättet om man vill klara sig undan roamingavgifter med ett svenskt simkort.
Lika lätt som att koppla ihop Sony QX med mobilen, allt sker automatiskt.