• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad behöver man försäkra sig mot i uppställd husbil?

Jag tror det många gånger är priset som får gälla istället för innehållet i försäkringen. Själv har jag tänkt om flera gånger Läser man trådar kring dessa frågor o speciellt utlandsvistelser så verkar kostnader/problem kring hemtransport vara det stora man kikar på. Men många av oss är upp till åldern och kan drabbas av åkommor typ blödningar o strokes vilket medför flygförbud samt också ofta i kombination av funktionsnedsättningar. Att bo i husbil o kanske få en halvsidig funktionsnedsättning ställer stora krav och gör det vanliga livet svårt i en husbil. Ofta ges runt 8 veckors flygförbud i dessa fall och då kan det krävas dubbelt boende kanske med assistans. Så se till att er försäkring även täcker detta. Har tyvärr träffat personer som drabbats av detta både i Portugal o Spanien och det har inte varit helt enkelt även om man trott att man har fullgott skydd.

Tillbaka
Toppen