Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fel av dig, går alldeles utmärkt att automatisera NTbackup, åtminstone ifrån Windows 2000 och framåt. Har några produktionsdatorer på jobbet där jag gör backup på en databas varje natt. Behövs varken batchfiler eller ngt annat, bara att välja schemalgt jobb när man skapar backupjobbet.Ujujuj, gamla hederliga NTbackup. Gamla minnen väcks till liv.
Vill minnas att den hängt med ända sedan Windows NT och har inte förändrats nämnvärt under åren.
Microsoft utvecklade den tillsammans med Seagate som sedan gjorde en egen "riktig" mer avancerad fullversion som såldes som Backup exec.
NTbackup är enkel och pålitlig men kanske inte alldeles smidig att automatisera om man inte har lite koll på batchfiler och schedulern..
Tror inte den finns med i Home, men Professional finns det med vid installation. Men den går alldeles utmärkt att lägga till från Installations CD:n.Testade att köra från kommandotolken. Funkade direkt. Så programmet ligger dolt i min XP installation. Tack CykelMicke o Knut, det här ska jag testa.![]()
Fel av dig, går alldeles utmärkt att automatisera NTbackup, åtminstone ifrån Windows 2000 och framåt. Har några produktionsdatorer på jobbet där jag gör backup på en databas varje natt. Behövs varken batchfiler eller ngt annat, bara att välja schemalgt jobb när man skapar backupjobbet.
Ja där ser man. Man börjar visst bli gammal,... .
Vaddå gammal? 43? Skärpning Roger...., du har ju precis blivit vuxen!![]()
Jag använder ntbackup.exe Schemalagd för olika säkerhetskopior. Gammal och beprövad, men återställning är inte lika enkel.
Ghost är också bra förstås, i lite annat sammanhang. Fast egentligen tycker jag att xcopy var bäst![]()
---------------------------------------------------------Är det någon skillnad i hur man ska tänka å planera om man ska lägga sin backup
- på en extra hårddisk
- eller på nåt ställe på nätet?
---------------------------------------------------------
Citerar mig själv och frågar igen - samma sak.
eller är frågan felställd????????
Har aldrig tidigare kört nå backup - men haft dator och använt den flitigt sen -93 så man är ju inte HELT borta vad gäller datorer.
Vill inte ha nån backup på ordinarie hårddisk - utan på "annat ställe".
Och då är frågan:
- på en extern hårddisk?
- eller på nåt ställe på nätet?
Tacksam för svar.![]()
Extern disk är bra men om det är grejer du är rädd om så bör du absolut ha en internetbaserad backup.
Om man bara använder en extern disk är man inte skyddad mot stöld, brand, åska en ens egen klantighet.
Extern disk är bra men om det är grejer du är rädd om så bör du absolut ha en internetbaserad backup.
Om man bara använder en extern disk är man inte skyddad mot stöld, brand, åska en ens egen klantighet.