• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Tanken är i första hand kanske inte mot rånare i vagnen utan mot buset som jävlas utomhus i första hand .:mad:kommer dom in i vagnen finns andra trevliga saker som kan användas i ett sånt läge t ex förskärare,stekpanna plus diverse annat mysigt vast att göra sig illa på.
golfklubborna är ju inte tänkta som närstridsvapen , men det är perfekt räckvidd om man är utomhus att kunna ge dom en liten hurring för att få dom att låta bli . Jag är mycket medveten att slår man ner någon , så är det nog bara att sticka innan gänget hinner samla sig ......:D
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Det var det enda billiga dom hadde :D:D:D


Du skulle köpt en kolsyresläckare istället för då kan du få användning för den till annat .

Det som är lite tråkigt är ju att med en golfklubba så kan man lätt slå ihjäl en annan och även om en dåre som skall göra inbrott i husbilen så blir man ju själv dabbad om man nu skulle slå honom idäck för det blir ju säkert en lång lista på åtalspunkter .

Visserligen så blir det kallt med en kolsyresläckare men den i kombination med en fredlig pungspark så kan man nog lugna ner personen utan att han skall behöva förolyckas .

Tyvärr så är dom ju inte så fredligt inställda som vi .

Köper du en pulversläckare så kan du ju även har den till bilen och dess omgivning , kolsyra är väl bara för elutrustning . .
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Den som ger sig in i leken får leken tåla .....Den som bråkar med mig på semestern får skylla sig själv . Ett slag över armen för att markera , räcker inte det så får man väl ta ett till .......;)
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Du skulle köpt en kolsyresläckare istället för då kan du få användning för den till annat .

Det som är lite tråkigt är ju att med en golfklubba så kan man lätt slå ihjäl en annan och även om en dåre som skall göra inbrott i husbilen så blir man ju själv dabbad om man nu skulle slå honom idäck för det blir ju säkert en lång lista på åtalspunkter .

Visserligen så blir det kallt med en kolsyresläckare men den i kombination med en fredlig pungspark så kan man nog lugna ner personen utan att han skall behöva förolyckas .

Tyvärr så är dom ju inte så fredligt inställda som vi .

Köper du en pulversläckare så kan du ju även har den till bilen och dess omgivning , kolsyra är väl bara för elutrustning . .


En pungspark är ju inte heller så fredlig:mad:

Ha de Janne
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Jag lovar att bara slå med halv kraft ..........:D
Det handlar inte om att vara tuff utan att jag vill bara bli lämnad ifred utan att någon provocerar mig .....Vänd på tankesättet om du går på en husbil för att jävlas och du råkar ta min , du kommer att tänka dig för mer än en gång nästa gång du ska jävlas med någon i husvagn .............;)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Jo det är väl bara hoppas dom tänker så och inte att "Nu tar jag med ett avsågat hagelgevär istället" det kan ju hända att dom är drogpåverkade och då är ju inte skallen som den borde vara .
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Är dom drogpåverkade så är det ju bara ett ännu större skäl att ha en golfklubba ..............
Och har dom en hagelspridare med sig så spelar inget någon roll ...................:(
Men du får gärna lämna ifrån dig dina pengar och liknande , det gör inte jag frivilligt .......:mad:
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Hej!
Min tes är att inte förekommas utan förekomma. Därför har jag en elektronisk hund som använder radar (faktisk) för att larma. Den känner som sägs nedan genom väggar och till och med en sköld av bly. Min första köpte jag på Clas Olsson i början på 90-talet (funkar ännu) men för tillfället finns de bara på Jula. Har en hund hemma (220V), en i campern (12V) och en i bilen (12V). Den i campern styr jag med en fjärrkontroll från Kjell & Co. Man kan välja hundskall, polissiren mm. Det är ingen bandspelare utan ett chips som dessutom låter allt mer agresivt ju närmare man kommer.
//Conny


Tipsa en vän
toprow_separator_pd.gif
Visa fler
toprow_separator_pd.gif
Fråga kundtjänstHemlarm med hundskall Använder radar för att upptäcka inkräktare. Den upptäcker objekt, människor och rörelser genom dörrar, väggar och fönster etc. Avkänningsområdet är justerbart upp till 6 m. AC adapter medföljer. Justerbar volym. 230 V. Vikt: 1 kg. B150xH190xD130 mm. (Artnr: 470018) 695:-Spara 0:- Ord.pris 695:-
order_green_small.gif
Finns i lager för omgående leveran
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Kristina säger "Provera" :confused:

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Ska vi slå dom i huvet med en elektronisk hund :confused::confused: vore kanske bättre att koppla ström i handtaget när dom öppnar typ elstängsel transformator:rolleyes:
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Nej. Det är medroxiprogesteronacetat (enl. Fass) :confused:

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Kristina säger "Provera" :confused:

//Roger

Provera (=medroxyprogesterone) Kemisk kastrering - är inte det lite svårt att få i dom tabletterna (kanske bättre med Depo-Provera som injiceras)? Sen måste man vänta tills medlet har effekt. Låter inte helt optimalt i ett akutläge. Det är väl inte alltid aktuellt med våldtäkt i dom situationerna??
:cool:
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Hupppp. Har jag gjort bort mig nu igen?

//Roger
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Nej då! :yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen