• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VAD åker ni i när...............

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: VAD åker ni i när...............

Var faktiskt och inhandlade en två-takts veteran i förgår :p: det är så skönt ylande och god doft... ser att jag får vinka till Rusken och hans 3-pip när dom blåser om mig :D

Nu väntar den på tvätt och polering , men han "prova" två mil i dag :cool:
(Obs: det är bara på våran gård det ligger snö :oops: )

Mmmmmm, herlig klassisk Suzuki du har der :mcride:

Fyll oljetanken med denne: CASTROL POWER 1 TTS 2T og du får den beste duften og smøringen av maskinen. Mindre sot, slagg og renere potter og nydelig duft.

Jeg har totalrenovert motoren i vinter, høyglanspolert masse aluminium deler, nye felgringer, eiker og renoverte nav, nye wire, renovert forgassere osv... Så når sommeren kommer skal jeg kjøre mye på bakhjulet :D
 
Senast ändrad:
F

F.d. 5106

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Mmmmmm, herlig klassisk Suzuki du har der :mcride:

Fyll oljetanken med denne: CASTROL POWER 1 TTS 2T og du får den beste duften og smøringen av maskinen. Mindre sot, slagg og renere potter og nydelig duft.

Jeg har totalrenovert motoren i vinter, høyglanspolert masse aluminium deler, nye felgringer, eiker og renoverte nav, nye wire, renovert forgassere osv... Så når sommeren kommer skal jeg kjøre mye på bakhjulet :D

Absolut Rusken ! TTS kör jag alla gamla mopeder på redan ;)
Din är verkligen fin, min har inte gått så många mil, så en helrenovering är inte aktuell
än på ett tag, men puts och polering , bytte iof. alla glödlampor i dag ..
Och precis : sadeln ska kläs om !!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Rusken du har helt rätt. Doften av TTS är helt underbar, till och med bättre än doften av riktigt varma bromsar på en racingbil (men inte mycket) Med dessa ord skrivna undrar jag hur skadad min hjärna är och om det finns något botemedel. Men skit samma, dessa dofter får mej att må bra. mvh jocke
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Hej igen!

Nu kommer jag tillbaka efter en tids bortavara och lägger in en bild på mitt "nya" objekt som är en kombinerad glasätarbil/klubbräser samt en bild på våran rena killer som är stygg mot det mesta som rullar och även öron och rygg, he he!

Alfan är en 2000 GT Veloce 72. med ett specialchassie och dubbelstiftmotor.
Den svarte är en Lotus Exige S 06, med en kompressormatad Toyota/yamaha motor.


Anders som fortfarande är lite stollig
 

Bilagor

  • DPP_0018.jpg
    DPP_0018.jpg
    316 KB · Visningar: 3
  • DPP_0014.jpg
    DPP_0014.jpg
    286,7 KB · Visningar: 5
F

F.d. 7

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Fina bilar du håller dig med. har en granne som håller sig med sista årsmodellen alfa GTV, inte någon "gammal" klassiker men en skön bil
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Ingen av dessa går skönt, men är intressanta att ta från punkt a till b.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.285
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: VAD åker ni i när...............

När jag har bråttom eller vill njuta, vår vardagsbil;

Ni som förstår, känner igen bilen, ni som inte känner igen bilen, skulle förmodligen inte förstå.
I vilket fall, bryr jag mig inte:D

i09phaeton800x600yk6.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: VAD åker ni i när...............

Phateon, säkert en fantastisk bil, men tror många med mig har svårt med vw- märket på en sån lyxbil.

Märks också på begagnatpriset.... Mycket bil för pengarna i andra hand.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.285
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: VAD åker ni i när...............

Japp. Phaeton 3,0 TdI.

Beg priserna är inte mer katrofala än för jämförbara bilar, 730, S320 CDI, A8 3,0 TdI

Det var värre för de första årsmodellerna, nu dröjer det 12 minuter på ett husbilsforum så är bilen identifierad!!! Det är numera en bil som många känner igen och bilen drar blickar till sig, på gott och ont. Jag hade hoppat på att "verka utan att synas".;)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Japp. Phaeton 3,0 TdI.

Beg priserna är inte mer katrofala än för jämförbara bilar, 730, S320 CDI, A8 3,0 TdI

Det var värre för de första årsmodellerna, nu dröjer det 12 minuter på ett husbilsforum så är bilen identifierad!!! Det är numera en bil som många känner igen och bilen drar blickar till sig, på gott och ont. Jag hade hoppat på att "verka utan att synas".;)

Jo, det var väl Wallenbergarnas mantra - någon av dem körde eller kör Phaeton om jag är rätt underrättad. Skulle nog välja samma om jag blev onödigt rik -men den risken är väl minimal, har slutat spela på lotto.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

"Som kallades RAKETARSEL i folkmun, eller är jag helt tokigt ute"
Jag menar då moppen ett par snäpp upp!
 

lpalmborg

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2024
Sv: VAD åker ni i när...............

AHHHHH Cooper dessa fantastiska verktyg för njutning. Hade själv några 1275-or 1965 -66. "Åkte i skogen" som vi sa i mina hemtrakter i södra Småland.
Hur kan man få tag i ett snygt exemplar nu - English Green med vitt tak skall det helst vara.
Hälsningar
Jan Karlsson
Gotland
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Hej Jan.
Om du hade 1275ór av tidigare modell än -71 med orginalmotor så var det sk. Cooper S och dessa inbringar stora pengar idag.

Cooper´n byggdes från 1961 med en 997 motor på ca 55hk som var riktigt tråkig (långslagig)
Sedan kom Cooper med en mera kortslagig motor på samma effekt men med trevligare karaktär ca år 1963.

Sedan har vi Cooper S som kom 1963 med dunder och brak, dessa var på 1071cc och gav 70hk. Dessa Cooper S bilar var i princip avsedda fär tävlingsbruk.

Nu för tiden sätter fabrikanterna på lite lull-lull och ett värre chip och sedan har de vips en prestandamodell.

Så var det absolut inte med dessa Cooper Sér där det ändrades på i princip all utom utseendet.

Ja, och under hösten 1964 kom så dessa Cooper S med 1275cc och 78hk och betydligt mera vrid.

Från ca 1964 till 1966 gjordes samtidigt en version på 970cc som var avsedd för EM i banracing i klassen upp till 1000cc. Dessa motorer gav 65hk i standardskick.

De sista riktiga Cooper S motorerna byggdes runt 1970. Sedan kom det en massa billigare versioner utan de berömda smidda vevarna i en40 stål.

Jag är inte 100% säker på årtalen, men nästan.............

Så detta var lite värdelöst nördvetande från en herre i Östergötland som just har sålt sin ex-fabriksbil (Cooper S 1071cc) till en gentleman i Grekland som har för avsikt att ge bilen ett nytt raceliv!


PS.
Jan, den gröna färjen var inte English Green utan Almond Green, :wink:!
Fast Englisk Green finns på lite nyare 90tals bilar.

Ännu mer faktaskryt från Mjölby, he he
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.808
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: VAD åker ni i när...............

Och jag tror att färgen på taket hette Old English white?! :)
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

Yes, and the red was Tartan red, he he. Tävlingsfärgerna var Tartan red och OEW (Old English White) på taket. De fick inte lacka seriebilarna så, men det var ju fränt att efterlikna en "Worksbil"så många vanliga "kojor" blev vita på taket efteråt.
Namnen på färgerna på 60-talet var som musik för örat . De gråa hette= Old Smoke Grey eller Tweed Grey. De blå fanns i flera skepnader men en var Mariner Blue. Vackert eller hur?

Det var ännu mera trams men iaf det finns flera toknördar så........:p
 
F

F.d. 15549

Guest
Sv: VAD åker ni i när...............

volvo-v70-244726_25530347.jpg


Volvo V70 Jubileum -02 (drygt 250 Hk & 410 NM)
Sparkar på rätt så duktigt ;)
 
Toppen