F
F.d. 50078
Guest
Sv: Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt
Jag har oxå kastat ut det fasta nätet!Funkar helt hundra mobilt!
Jag har oxå kastat ut det fasta nätet!Funkar helt hundra mobilt!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur många år hade du koppar innan det blev omodernt? Fiber kommer att vara modernt under resten av min livstid....
Med fiber har jag 100/100 Mbps, vilket låter mycket, men jag har många datorer och stor familj![]()
Jag hoppas verkligen du har rätt Knarrevik. Men för oss som fortfarande inte kan komma upp i mer än 1,5 Mb med hjälp av en fast antenn 5 meter över taknocken känns det inte värst lovande ut ännu. Jag skulle gärna gå över till mobil variant om vi bara kunde få runt 6 Mb eller så i bästa fall men när vi pendlar mellan 0,5 och 1,5 bra dagar så är det inget alternativ och det tror jag inte heller du skulle nöjt dej med, eller har jag fel???
Jag hade ADSL i drygt 2 år tillsammans med vanlig telefoni då jag insåg att det fanns billigare och snabbare alternativ. Om ytterligare några år kommer 5G med hastigheter på upp mot 2000 Mbit/s vilket troligtvis är mångdubbelt snabbare än fiber.
Med fiber skulle jag vara tvungen att ha båda systemen, fiber hemma och mobilt bredband i sommarstuga eller husbil. Dubbla system vilket innebär dubbel kostnad och en investering på 15- 30-tusen helt i onödan.
Mitt främsta argument är att det är svårt att ta med sig, tex i husbilen.
Jag kastade ut mitt kopparnät häromåret, varför skulle jag dra in ett nytt fast nät som snart är omodernt?
Hvor mye av 4g nettet kjører uten fiber til basestasjonene?
Och?
Hur länge tar det att laga en basstation för 4G nätet? hälsning
jyrki