sacce
HBK Medlem

Uruselt säkerhetsresultat för skåpbilar får Euro NCAP att ryta till
Tillverkare måste ta klivet upp när det kommer till säkerhetsarbetet. Den beska kritiken skickar Euro NCAP efter att ha säkerhetstestat 19 skåpbilar.

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Framgick inte med tydlighet om skyddet gällde de inne i bilen eller omgivningen eller båda.
Det står i början att NCAP testar risken att dö eller skadas allvarligt i en bil,
Marknaden styr helt detta,så länge Ducato säljer finns ingen anledning för FIAT att lägga miljarder i utveckling av ny bil.Ducato i botten, när kommer det en ny modell? Den är ju över 15 år gammal!
Fordonsmodell, skåpbil | Procent i testet | Medalj |
Volkswagen Transporter | 65% | Guld |
Ford Transit | 63% | Guld |
Mercedes-Benz Vito | 61% | Guld |
Ford Transit Custom | 58% | Silver |
Mercedes-Benz Sprinter | 52% | Silver |
Peugeot Expert | 44% | Silver |
Volkswagen Crafter | 44% | Silver |
Opel/Vauxhall Vivaro | 42% | Silver |
Citroën Jumpy (Dispatch) | 37% | Brons |
Toyota PROACE | 35% | Brons |
Peugeot Boxer | 33% | Brons |
Citroën Jumper (Relay) | 32% | Brons |
Iveco Daily | 30% | Brons |
FIAT Ducato | 28% | Brons |
Renault Master | 16% | Ej rekommenderad |
Nissan NV400 | 12% | Ej rekommenderad |
Renault Trafic | 11% | Ej rekommenderad |
Opel/Vauxhall Movano | 8% | Ej rekommenderad |
FIAT Talento | 5% | Ej rekommenderad |
Det fabrikatet imponerar inte på denna Svensk. mercedes sprinter rost rust - Sök på GoogleMarknaden styr helt detta,så länge Ducato säljer finns ingen anledning för FIAT att lägga miljarder i utveckling av ny bil.
Nu börjar Mercedes konkurrera på alvar och kanske kommer inte Ducato klara säkerhetskraven i framtiden,då kan vi få se en ny modell men knappast förr,min nästa bil blir Mercedes oavsett...
Det fabrikatet imponerar inte på denna Svensk. mercedes sprinter rost rust - Sök på Google
Jag tror att en stor risk för säkerheten är inredning/påbyggnad oavsett bilmodell,(så länge har jag inte mina bilar att dom rostar upp.)Det fabrikatet imponerar inte på denna Svensk. mercedes sprinter rost rust - Sök på Google