Sv: Underhåll glasfiber
Roger 67 -
ditt första stycke - helt OK
din avslutande fråga -
Nej, det kan jag inte, och det är just det som är något av kärnpunkten i det här. Det finns ingen oberoende, allmänt accepterad testmetod, för de här diskuterade produkterna, deras användning och egenskaper som någon kan åberopa och ta som bas för sina påståenden i marknadsföring.
Tillverkarna av de här aktuella produkterna resp av de ingående komponenterna är ju knappast att betrakta som oberoende även om de har allmängiltiga tester för diverse ytbehandlingsprodukter, där man arbetar enligt grundläggande kemiska och fysikaliska metoder.
Intresserade kan ju ta kontakt med någon av de större tillverkarna av färg- och lacktekniska produkter eller t ex Sveriges Färg- och Lackinstitut och därvid dra de slutsatser vederbörande själv kan och föredrar.
Var och en, liksom du själv och jag, har naturligtvis sina egna och högst subjektiva uppfattningar om vad och vilka produkter, som är "bäst" att använda. Men det kan man ju knappast beteckna som "objektiva, oberoende påvisbara fakta".
Så väljer självklart också "de som lever på att ta hand om bilar" , men man får ju inte glömma bort att de också väljer produkter, som de bundit upp sig vid i en eller annan form och som ger dem en önskad förtjänst.
Till intresserad wolw66 vill jag avslutningsvis bara säga, att om du trivs att jobba med diverse maskiner, så fortsätt gärna med det! Jag själv anser inte, att det vare sig förenklar, förbättrar eller gör jobbet på en husbil billigare, utan precis tvärtom - i alla dessa avseenden. Man väljer ju själv.